Øjenbetændelse

I aften har jeg fået lov at børste gå-hjem-missen - og give ham loppekur - og nusse ham, han er ikke nogen stor nussegøj, men han syntes det var okay.

Han har helt sikkert noget øjenbetændelse - hvad kan jeg give ham for det, er det på recept eller…?

Saltvand kan altid bruges, mange, mange gange dalig - skyl betændelsen ud - alt det andet er på recept

Hvis du skal have recept fra dyrlægen skal du omkring med ham først, ellers vil de ikke udlevere det.

Min dyrlæge sagde at man skal passe på med at vaske det i saltvand, vand, kamillete osv. da det godt kan udtørre øjet.

[QUOTE=Bamse;222778]Hvis du skal have recept fra dyrlægen skal du omkring med ham først, ellers vil de ikke udlevere det.

Min dyrlæge sagde at man skal passe på med at vaske det i saltvand, vand, kamillete osv. da det godt kan udtørre øjet.[/QUOTE]

Øvelsen går i høj grad på at skylle betændelsen ud - gør man det tit nok er det ligeså virksomt som salve.

Det skal selvfølgelig være saltvand fra apoteket - det har øjets ph værdi og svier ikke - så jeg kan ikke tro det udtørrer. Det er samme forhold som i linsevæske.

Kamillete har IKKE øjets ph værdi, det svier, og det kan ikke undgås der er små partikler i - det skal man holde sig fra.

Jeg tager en tur forbi apoteket, og køber saltvand - så må vi se, om gå-hjem-mis giver mig lov til at dryppe hans øjen. Problemet kan også blive, at jeg måske ikke ser ham hyppigt nok i løbet af dagen, men jeg prøver.

Jeg ville tage kontakt til en dyrlæge - behandler man ikke en øjenbetændelse i tide, kan der komme sammenvoksninger.
En rigtig øjenbetændelse, tror jeg ikke på, kan behandles med saltvand.