Jeg vil gerne til en øjenlæge fordi jeg har fået at vide at der er en arvelige øjensygdom i vores familie.
Men - er det nogen der ved om det koster penge eller om det er gratis lige som at gå til almindelig læge ?
det er ganske gratis
Gratis, men nogle steder kan der være skræmmende lang ventetid!
VH
Susanne
[QUOTE=Susanne W;1007798]Gratis, men nogle steder kan der være skræmmende lang ventetid!
VH
Susanne[/QUOTE]
det har du ret i - men sådan er det vist efterhånden med de fleste speciallæger - der iblandt også øre-, næse- og halslæger
Gratis, det var det i hvert fald da jeg blev udredt for GPC… Og ventetiden var ikke så slem (ikke som ortopædkirugen der havde 4-5 måneder, og scanningen som jeg nu venter på på 2. år)
Det er gratis. Det kan betale sig at “shoppe” øjenlæger mht ventetid - jeg bruger Øjenlægernes Hus i Store Kannikkestræde i Kbh www.øjenlæge.dk, for de har et princip om, at man skal kunne komme til inden for rimelig tid. Og så er jeg blevet anbefalet den ene øjenlæge.
Jeg ved fra Kæresten…at hvis man siger man har ondt i øjnene…så kommer man til indenfor nogle få dage.
Jeg ved godt, det er lidt snyd…også overfor andre patienter der venter tålmodigt på en laaaaaang venteliste.
Men jeg synes så ikke, det er mere snyd end at jeg og hele min familie kan komme til hos en speciallæge eller et hvilket som helst hospital…i løbet af et par dage, bare fordi Kæresten er læge. Det kræver bare han ringer til lægen…så får han en lyn-tid til os.
Det er helt urimeligt synes jeg…
Som man siger…fanden hytter sine…og lægerne tager sig af kollegers familie
Tak for alle svar. Da det ikke er noget akut men blot noget jeg skal være obs på - har jeg ikke noget imod evt. ventetid. Så jeg ringer nok lidt rundt og hører hvad de siger.