Økologisk kattefoder

Hejsa

Jeg har ledt lidt rundt men har ikke kunnet finde en tilsvarende tråd - beklager hvis det er gentagelse :).

Vi vil gerne have vores 11 år gamle hankat over på økologisk foder, men han har altid været en kræsen herre. I årevis har han udelukkende fået Royal Canin. Nu har vi så købt 2 poser med DEFU-kattefoder i 2 smagsvarianter. Den ene nægter han pure at spise, den anden spiser han lidt, men kun af hånden. Så jeg ville lige høre om I kan anbefale et andet mærke? Jeg har kun kunnet finde vådfoder.

/Charlotte

der er vist ikke mange varianter af økologisk foder. men Feline porta har holoistiske varianter.

Hvorfor vil du gerne have ham på øko foder? Jeg ville være meget forsigtig med at begynde at lave om på sådan en gammel drengs vaner ud fra devisen “if it ain´t broke, don´t fix it”…
VH
Susanne

Fordi jeg først nu har opdaget, at man kan få økologisk foder. Jeg synes ikke det er ok, at nogle dyr skal lide for at andre dyr kan have det godt. Men det lader ikke til at være så udbredt herinde, så jeg må nok lede lidt videre :slight_smile:

Defu kan mine katte ikke lide - har vundet noget - der er nu ikke meget kød i det - så at det er økoligisk kornprodukter der er i gør det ikke til et bedre foder

Nej, det er garanteret det min har kunnet lure omgående, at der ikke er meget kød i :smiley:

Jeg kan sagtens følge din tanke. Jeg spiser selv overvejende økologisk eller frilandskød, og det piner mig, at mine katte skal være med til at opretholde det industrialiserede dyrehold, som jeg selv prøver at undgå.

Men jeg har desværre ikke rigtig fundet et økologisk fuldfoder, som jeg stoler ordentligt på (endnu, for jeg er sikker på, at det nok skal komme). Jeg har af og til suppleret mine med Yarrah vådfoder, det synes de OK om. Og alternativt kan du prøve, om de vil spise råt kød; så kan du jo vælge økologisk til dem? :slight_smile:

Ja, det må nok blive svaret, at vente lidt og holde øje med markedet. Han er underligt nok ikke så pjattet med råt kød. Han vil allerhelst bare have sit tørfoder og en lille snack i ny og næ. Kræsne herre. :slight_smile:

Sådan er det tit med sådan en halvgammel knark i sin bedste alder. Ikke meget for at ændre vaner. :wink:

Når du ser efter økologisk foder, vil jeg sige som de andre, at du skal være ekstra OBS på kødindholdet, for desværre indeholder en del af mærkerne alt for meget korn og alt for lidt kød. :frowning:

En rigtig god bog om fodring og generel kattevelvære er Your Cat af Elizabeth Hodgkins, som plejer at kunne skaffes på amazon. Den vil jeg klart anbefale dig at læse, her i huset har den medført en mindre foderrevolution. :wink:

Aha, den vil jeg straks kigge efter så. Ja, de skal jo have deres kød. Jeg siger mange tak for indlæggene :slight_smile:

Det økologiske foder jeg synes mine katte fungerer bedstpå er GourMix vådfoder http://dyreomsorg.dk/katteudstyr-11/oekologisk-kattefoder-kosttils-34/gourmix-kattefoder-paa-daase-1270.html og tørfoder http://dyreomsorg.dk/katteudstyr-11/oekologisk-kattefoder-kosttils-34/kattefoder-oekologisk-1151.html og Feline Porta Holistic tørfoder http://www.mysterycoons.dk/mcpetshop/mcpetshop-fp.htm Yarrah vådfoder er også et hit 48 x 100 g Yarrah Bio im Sparpaket günstig bei zooplus - tørfoderet har jeg ikke prøvet.