Oksekød

Hej Folkens…

Sådan noget som brunet oksekød med alm. fedt% 14-16 - brunet i eget fedt - vil det være ok at bruge til misser også??

Jep :slight_smile:
Men du kan også bruge det råt :slight_smile:

[QUOTE=DK Sugieh;1188571]Jep :slight_smile:
Men du kan også bruge det råt :)[/QUOTE]

Ja det kan man…meeen sørg for det er absolut friskhakket, da der kan være RIGTIG mange bakterier i fars.

Jeg plejer at lave en håndfuld oksekød, som lige får 30 sekunder i mikroovnen, så det inderste er råt, men gennemvarmet, og så hakker jeg det igennem så det yderste (bagt) og inderste (råt) bliver blandet.

kan man evt. plukke det i lidt større mundstykker og så brune det i mikroen??? og evt lige brune det lidt - ja det er jo liddt det Chicabee skriver — men altså hvor det nærmest er store klumper… for at tænderne får lidt at arbejde med …

Du kan ikke give hakket kød for at lade tænderne få noget at arbejde med :slight_smile: Så skal du ud i skært kød eller endnu bedre kød på ben (f.eks. lammekoteletter) i stedet.

ja ok … men ellers er princippet vel ok??

Jeg forstår ikke rigtigt formålet med at “plukke hakket kød i større stykker”?

hmm ok , jamen altså lave dem lidt kugle agtige… så de fylder lidt mere idet

jeg bruner/steger en hel pakke ad gangen ok brækker det så i stykker- nej de skal ikke tygge så meget som på råt helt kød , men bedre end dåsemad.
Jeg lærte lektien om råt på den ufede måde - så nu får mine tilberedt. så kan jeg med ro i sindet bruge dato kød og på den måde spare penge :slight_smile:

Jeg har også prøvet, at en kat fik maveinfluenza af råt hakket kød, så det skal være helt friskhakket (samme dag). Ellers kan skal det tilberedes, eller brug skært kød :slight_smile: