Nyder en halv halloween donutindrn den står på rengøring
Den kommer til og stå på simmere mad i dag
Har taget de sidste peberfrugter og røde tomater i drivhuset
Koteletter i fad lidt alternativ
En lille stykke nakke steg skåret ud som Koteletter
De sjov mærkelige løg fra haven
Peberfrugt
Tomater
Champignon
Og senere kommer der pølser i om det bliver cocktails pølser
Eller en poser grill pølser rester skåret ud , som er fra fryseren finder jeg ud af senere
Gemmer rester fra i går til sener til næste uge
Og så i dag lavet gammeldags simmer mad igen
Brun kål
Med let saltet koge stykke
Sennep og kartofler
Har sådan haft lyst til at prøve at lave sushi… og det var altså en succe… de var faktisk ok nemt efter at havde set en video der viser hvordan og det smager da himmelsk… en anden gang vil jeg nok havde lidt wasabi og ingefær hjemme.
Men vi købte tempur rejer, kyllinge spyd, skæret laks og lidt tun fra skabet… sammen med agurk, mango, forårsløg, advokado og sushi ris (hvor der kommer eddike og sukker) og ikke at forglemme en flødeost, hvor vi tilsatte hvidløg og purløg…
Det var da magisk og vi har ret mange rester, så kan lave det igen i morgen
Jeg elsker at man i efterårs ferien har lidt tid… nyder også at jeg har fået lavet æblesmør som smager så dejligt på en friskbagt bolle ( vi koldthæver boller, så der er frisk bagte boller hvef morgen før ungerne tager i skole)… har været nød til at smide nogle af havens æbler ud, men nu har vi fundes noget som vi får spist
Jeg gav mig til at forberede en ordentlig omgang oksehaler kl 5 i morges - nu jeg alligevel ikke kunne få lov til at sove. Så nu står min stegeso i ovnen, fyldt til randen med oksehaler og grøntsager. Der er også skrællet en stor grydefuld kartofler, der skal blive til bagt kartoffelmos med hasselnødder og parmesanost. Ældstebarnet kommer ved middagstid og hjælper med at spise noget af det. Naboen, en ældre enkemand, er også blevet lovet en portion. Resten ryger i fryseren, så der er nem mad til senere
Jeg fik omsider gjort min ovn ordentlig ren i går og det skulle selvfølgelig fejres ![]()
Så jeg fik bagt 16 gulerodsboller og et stort gulerødsbrød. Jeg smagte en af bollerne her til frokost og de er godt nok blevet vellykket, hvis jeg selv skal sige det. En tynd sprød skal udenpå, bløde, saftige og luftige indeni ![]()
Nøj, det ser lækkert ud!
Har du en opskrift du vil dele? ![]()
I aften står den på lakselasagne. Normalt laver jeg den bare med laks, masser af spinat, bechamel og mozzarella på toppen. Dejlig hyggemad.
Nu vil jeg prøve at pifte den op med porrer, lidt hvidvin, citronskal … og måske lidt dild?
Egentlig ikke. Altså jeg vil gerne dele en opskrift, men jeg fulgte ikke nogen egentlig opskrift
Jeg havde en sjat creme fraiche, som jeg toppede op med vand til der var ca 5-6 dl. Så rev jeg de sidste kedelige gulerødder jeg havde, og puttede i. Et brev tørgær, ca. 200 g. sigtemel, en håndfuld havregryn og hvedemel for resten. Nok ca 1 kg ialt. Ca 2 tsk honning og salt, en sjat olie, samt 2 æg. Jeg lod maskinen ælte dejen i 15-20 min og lod dejen hæve 45 min. Bollerne efterhævede ca 15 min og blev bagt ved 175 grader i ca 15 min. Det er vist det ![]()
Tak, jeg må prøve at gøre dig kunsten efter. ![]()
Ih nu får jeg helt lyst til at koge suppe. Jeg må se om jeg kan finde en ordentlig suppehøne
I går Lasagne, I dag brændende kærlighed
De fleste større spar har de her
Tag ikke efter tekst med foto
https://vadum.spar.dk/produkter/suppehøne-2800-gr.-5706911021053
https://share.google/F09aObuIuqKkuX5Ho
Den sidste giver den rigtige foto
Løvbjerg har også
Større brugsen
Og mener nogle føtex /bilka
Tak, men jeg vil hellere have en STOR suppehøne og ikke en lille kylling ![]()
Sådan en som man kan købe her. Se det er en rigtig suppehøne ![]()