Oktoberdag med de plettede hyæner!

[QUOTE=Susanne W;698984]Og nej, sådan en boks får jeg ikke frem, når jeg klikker på billedikonen? Fatter stadig nada… Almindelig dødelig PC og Crome?
VH
Susanne - nu forvirret på et højere plan…[/QUOTE]

Jeg tror som sagt, at Maibrit bruger en Mac, og så bliver man jo forvirret :høhø:

Jeg prøver lige en step by step:

1. Find det billede, du vil bruge, inde i Picasa.
  2. Højreklik på det og vælg “Kopier billedets webadresse” (det hedder muligvis noget lidt andet, hvis du ikke bruger Chrome som browser, men det bør være genkendeligt).
  3. Tryk på billedikonet i Kattegale
  4. Tryk Ctrl+v
  5. Tryk OK

Jeg har ingen faner, når jeg åbner billedikonet i Kattegale. Jeg kan ikke gøre andet end at sætte linket ind. Det har vist ikke noget med farven at gøre :cool2:

[QUOTE=galath;698992]Jeg har ingen faner, når jeg åbner billedikonet i Kattegale. Jeg kan ikke gøre andet end at sætte linket ind. Det har vist ikke noget med farven at gøre :cool2:[/QUOTE]- Ej hvor sjovt, at det er så forskelligt. I Safari skal jeg bruge “din metode”.

Jeg prøver lige en step by step:

1. Find det billede, du vil bruge, inde i Picasa.
  2. Højreklik på det og vælg “Kopier billedets webadresse” (det hedder muligvis noget lidt andet, hvis du ikke bruger Chrome som browser, men det bør være genkendeligt).
  3. Tryk på billedikonet i Kattegale
  4. Tryk Ctrl+v
  5. Tryk OK

Jeg henter lige Chrome ned og ser om jeg kan finde hoved og hale i det hvad angår at kopiere billedlinks.

Jeg tror, at jeg har en guide i Chrome nu. Det er lidt anderledes end Firefox.

Guide i Google Chrome
(lavet på en Mac)

[ol]
[li]Før musen hen på et billede[/li][li]Klik på billedet så det kommer frem i en større udgave[/li][li]Højreklik så følgende boks kommer frem: [/li]

[li]Klik på Kopier billedets webadresse og så skulle den gerne gemme billedets link[/li][li]Når du skal have billedet i et indlæg på Kattegale klikker du på billedikonet.[/li][li]Frem kommer en boks, hvor du trykker på ctrl + v på samme tid i boksen.[/li]

[li]Klik derefter på OK[/li][/ol]

[QUOTE=Maibrit;699011]Jeg tror, at jeg har en guide i Chrome nu. Det er lidt anderledes end Firefox.

Guide i Google Chrome
(lavet på en Mac)[/QUOTE]

Det ser ud lige som min. Jeg ved så ikke, om Susanne har Chrome eller evt. IE. Men det var nok ikke Firefox, i hvert fald :slight_smile:

Sååååå tror jeg vist det lykkedes at få smækket Vegas fine mønster ind - langt om længe :slight_smile: Tak for hjælpen :ok:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;699072]
Sååååå tror jeg vist det lykkedes at få smækket Vegas fine mønster ind - langt om længe :slight_smile: Tak for hjælpen :ok:
VH
Susanne[/QUOTE]- Nøj for et mønster. :yikes: :yikes: Wauw, altså.

Hehe, det var det jeg sagde med at min og Kira så forskellig ud. På Kira’s ser det ud som det første Maibritt guider igennem… Og det uanset om man bruger IE, Firefox eller chrome!!
På min (Caspers, og både nye og gamle bærbare) ser det anderledes ud end Kira, og det er også ens herpå uanset om jeg bruger IE eller GC - og det ser IKKE ud som det Maibrit viser når hun bruger chrome!! :smiley:
Det ligner det første til forveksling, bortset fra at jeg ikke har den fane der hedder fra computer, der er kun for URL… Og jeg behøver ikke og har aldrig behøvet gå i avanceret redigering for det :tihi:

Susanne - Hun er sååå smuk hende Vega :hjerte:

[QUOTE=Eife;699125]Hehe, det var det jeg sagde med at min og Kira så forskellig ud. På Kira’s ser det ud som det første Maibritt guider igennem… Og det uanset om man bruger IE, Firefox eller chrome!!
På min (Caspers, og både nye og gamle bærbare) ser det anderledes ud end Kira, og det er også ens herpå uanset om jeg bruger IE eller GC - og det ser IKKE ud som det Maibrit viser når hun bruger chrome!! :smiley:
Det ligner det første til forveksling, bortset fra at jeg ikke har den fane der hedder fra computer, der er kun for URL… Og jeg behøver ikke og har aldrig behøvet gå i avanceret redigering for det :tihi:

Susanne - Hun er sååå smuk hende Vega :hjerte:[/QUOTE]- Jeg kan nu også godt sætte billeder ind uden avanceret redigering, men jeg har det med at lave/skrive langt de fleste indlæg via den avancerede redigeringsmulighed. Det er nu sjovt, at der er så stor en forskel fra OS X og Windows. Så tør jeg da slet ikke tænke på forskellen fra Windows/OS X til Linux.