Til trods for jævnlig behandling med Combo Vet. Frontline (eller hvad det nu hedder helt præcist), så er Oliver helt vildt plaget af flåter og fuglelopper. Han har fået lov til at ligge i vores seng efter Laurits døde, men det går ikke længere, da jeg hver dag fjerner 6-8 døde tæger fra sengetøjet og i dag opdagede jeg ikke mindre end 4 levende og et par døde fuglelopper i sengen også -what.
Hverken Kaj (eller Laurits da han var her) har været angrebet af nogen af delene, og jeg har aldrig fjernet en flåt fra dem. Oliver kommer derimod hjem med 2-4 flåter hver dag, som jeg må fjerne. Og nu også lopper …
Kan jeg gøre noget selv? Hvad er jeres erfaringer? Jeg er en af dem der “tiltrækker” alt der suger blod, så jeg har også været plaget af lopperne, og rendt rundt med arme og ben der har været svumlet op pga. loppebid:argh:
Vi synes ellers det har været hyggeligt med en varm kat i benenden, men vi gider ikke at være vært for diverse utøj, så ind til videre er det altså slut med at hyggeputte i vores seng.
[quote=Charlotte Oeh.;365014]Hvor sart har man lige lov at være …en loppe er vel også et dyr, der skal
have mad…[/quote]
-LOL -LOL -LOL -LOL
ej - du bliver nødt til at behandle katten med et andet middel hvis combo ikke virker… for hverken du eller katten er jo tjent med at det bliver en plage + at det kan blive et stort problem indendørs
[quote=Mona Jensen;365022] Hvor ofte giver du loppemidlet. :?
Jeg bruger Frontline Combi vet. her. Jeg har aldrig haft fuglelopper - er du sikker på, at det er fuglelopper og ikke almindelige kattelopper :?[/quote]
Jeg giver ham også Frontline Combi vet. - efter anvisningen på pakken dvs. 1 pipette pr. måned. Lopperne og tægerne dør også på ham, men jeg undrer mig over at de kun bider ham og ikke Kaj :?.
Jeg har googlet alt om lopper for at være sikker, og jo, den er god nok - det er fuglelopper og ikke kattelopper han bringer indendøre, hvilket er bedre end hvis det havde været kattelopper. Fuglelopper kan ikke leve indendøre og formerer sig heller ikke indendøre. Derfor gider jeg nu ikke have dem i sengen alligevel :ikkeenig:.
er fulgelopper og almindelige kopper ( kat og hund ) ikke det samme ?
For mange år siden da jeg fik en import hjem fra USA, sagde venner til mig at jeg skulle passe på de amerikanske lopper, men har hørt at de alle skulle være den samme race … mon de har stamtavle LOL
Vores dyrlæge siger, at det mest effektive mod flåter er Frontline - men det er desværre det mindst egnede mod lopper. Jeg vil anbefale en grundig rengøring og at I sprøjter med den Frontline, der er beregnet til brug i omgivelserne. I skal gå grundig til værks i tide.
Vi bruger selv Advantage på kattene (og fjerner flåterne som alligevel kommer), men vi giver det ikke hver måned. Vi har kun en enkelt gang oplevet noget, der blot minder lidt om det du skriver. Jeg gik GRUNDIGT til værks og efter en uge var der ikke flere tegn på lopper og vi har intet oplevet siden.
Du kan give Capstar til katten. Det tager de levende lopper.
Jeg ville være mere bekymret for de lopper, I har rundt i huset.
[quote=Litza;365033]er fulgelopper og almindelige kopper ( kat og hund ) ikke det samme ?
[/quote]
Nej der er forskel på alle tre slags. Hundelopper er ret sjældne og bider kun på hunde. Katte og fuglelopper minder om hinanden. Der er god information at hente på denne side: Fuglelopper - Pestium.dk
Prøv et andet loppemiddel, da lopper har det med at blive resistente overfor Frontline. Flåter virker det ikke på, ihvertfald ikke her i huset og her virker Frontline heller ikke.
Jeg bruger Avertage og det tager lopperne, flåterne fjerne jeg hver dag fra dem og undertiden også fra mig selv. Frontline m.m. virker heller ikke på mig, tror jeg:tihi:
Knus Elin
[quote=DK Thomani;357265]Vi har haft lopper en enkelt gang (det var så også nok!) og det var sidste år. Det blev opdaget i dyrlægetjekket på Middelfart udstillingen, og dyrlægen der sagde jeg skulle bruge Frontline Combo, hvilket jeg så gjorde.
Problemet med det var, at man ikke må bruge det til nakken på killinger (og vi havde 6 styks på ca 6 uger), men kun den der spray man kan få på flaske, og det virkede ikke en dyt! Killingerne vrimlede mildt sagt med lopper, og der var også lopper på vores voksne katte og hunden, på trods af at de alle var blevet behandlet med Frontline Combo.
Så var jeg ude og få killingerne vaccineret, og klagede min nød til dyrlægen. Hun fortalte at de slet ikke forhandlede Frontline produkterne mere, da deres erfaring var at det ikke virkede. Hun anbefalede mig Advantage, som jeg købte med hjem med det samme. En anden fordel ved Advantage er at den kunne jeg godt benytte til killingerne, for det må man bare de er over 8 uger og 1 kg.
Vi har ikke set én eneste loppe siden de fik advantage, og jeg har haft totalt paranoia siden, så loppekammen blev kørt gennem pelsen på dem alle hver dag i starten. Nu tjekker jeg en gang om ugen, og tjekker ekstra hvis jeg skal på show.
[/quote]
Jeg er nu overbevist om at Combo vet. klarer lopperne og flåterne fint hos os, idet jeg ofte finder døde lopper og flåter rundt omkring. De flåter der sidder på Oliver er slatne og er skrumpet ind i “sækken”.
Problemet/spørgsmålet er hvorfor det kun er Oliver der kommer hjem med alverdens utøj, men måske er det fordi at han er en utrolig nysgerrig kat, der kommer steder som Kaj ikke gør.
Jeg er ikke så nervøs for at lopperne kommer ind. Jeg vil selvølgelig helst være foruden, men så længe det er fuglelopper så kan de ikke formere sig indendøre og dør efter få uger. Jeg har læst mig frem til at højsæsonen for fuglelopper er april og topper i maj, hvorefter man ikke ser fuglelopperne igen før til næste forår, så forhåbentlig går det hele i sig selv igen om kort tid.
Her i huset har børnene haft lus flere gange - jeg har ikke haft. Så jeg tror altså de små kryb har smag for forskellige personer. Ligesom nogle får flere myggestik end andre osv.
[quote=Leopolds mor;365040]Prøv et andet loppemiddel, da lopper har det med at blive resistente overfor Frontline. Flåter virker det ikke på, ihvertfald ikke her i huset og her virker Frontline heller ikke.
Jeg bruger Avertage og det tager lopperne, flåterne fjerne jeg hver dag fra dem og undertiden også fra mig selv. Frontline m.m. virker heller ikke på mig, tror jeg:tihi:
Knus Elin[/quote]
Kære Elin…
Frontline på mennesker må ikke bruges så ofte, som du gør. -LOL