Er der nogen her inde der bruger Oliver’s kattesand, og hvad er jeres erfaringer med det, godt og skidt.
Det kan ikke måle sig i kvalitet med EverClean, men det er ok.
Køber sammen med en anden MCO-opdrætter en hel palle og så koster 10 kilo under 50 penge.
Brita
Jeg brugte det i … hm… 2004 sidst:-) De kan have forandret meget siden da!
Da sad det fast under kattenes poter i faste klumper modsat Everclean, der kun “drysser” som alt andet grus:-)
jeg droppede det derfor den gang.
Jeg ved ikke, hvordan grus derfra er i dag
MVH
Jeg bruger sand fra Olivers og er godt tilfreds med det.
![]()
![]()
![]()
![]()
Kvaliteten er blevet SÅ ringe. Efter at have brugt det i mange mange år, lige fra de startede, og også før, da de hed Vaks har jeg brugt deres grus. Det var rigtig godt og min. på højde med everclean i starten, men det er blevet dårligere og dårligere, og nu kunne jeg ikke leve med det mere. Så vi har fundet et andet alternativ.
Hej.
Jeg har også tidligere brugt Olivers, kvaliteten er desværre efterhånden blevet så ringe at det ikke er værd at bruge.
Jeg bruger nu Everclean.
Brita; Hvor køber I EC?
Det lyder uanmindeligt billigt!! Jeg køber også en hel pl. ad gangen, og der er prisen altså stadig ikke helt nede i 50 kr. pr 10 kg.!
/Mette
Jeg har også brugt Olivers sand, men kun en enkelt pose. Jeg var SÅ skuffet over det! Jeg synes ikke det tog lugten særlig godt og mine kræ synes det var for “groft” at gå i, for de prøvede at undgå det. Øv øv…
Jeg bruger Extreme Classic - Den uden duft… Den er jeg suuuper glad for ![]()
Jeg tror, at Brita mener, at hun køber Olivers kattesand til den pris, det synes jeg, at jeg har hørt hende fortælle engang andetsteds ![]()
[quote=kamikaze;199627]Det kan ikke måle sig i kvalitet med EverClean, men det er ok.
Køber sammen med en anden MCO-opdrætter en hel palle og så koster 10 kilo under 50 penge.
Brita[/quote]Det er steget til 55,- posen med opdrætterrabat.
Det sidste EC købte jeg for 50 for 10 kilo i maxizoo.
Men det er en palle Olivers jeg deler med en anden MCO-opdrætter. Vi har prøvet en palle var dårlig i kvalitet…og de fik det at vide…promtè stod der to dage efter 600 nye kilo’s…det er fisme service ![]()
Olivers KAN IKKE på nogen måde måle sig med EC…EC er suverænt det edste kattegrus der er på markedet.
Normalprisen i Maxizoo er 30 kilo for 300 penge…andre steder koster det knap 150 kr for 10 kilo og det er en, efter min mening, vanvittig pris.
jeg har brugt olivers i flere år og er godt tilfreds - men det skal så siges at jeg blander lidt med worlds best cat litter - der kommer lige et lag af det i bunden af bakken og så olivers for resten. det øger lige ‘klumpe-evne’ en smule…
worlds best kan købes her (standard er den bedste syntes jeg)
Det er fordi vi som forhandlere skal give en helt usandsynlig høj gros-pris for skidtet!
Jeg er holdt op med at forhandle det - det er for dyrt i indkøb! Og min avance er simpelthen for lav i forhold til det knoklearbejde der ligger i at skulle have så mange kilo stuvet af vejen ![]()
Jeg bruger Extremes søster grus og det virker akkurat lige som Exstreme Classic - det koster 220 kroner for 3 gange 16 kilo
[quote=Ann K;200131]Det er fordi vi som forhandlere skal give en helt usandsynlig høj gros-pris for skidtet!
Jeg er holdt op med at forhandle det - det er for dyrt i indkøb! Og min avance er simpelthen for lav i forhold til det knoklearbejde der ligger i at skulle have så mange kilo stuvet af vejen
[/quote]
Jeg ved det -høhø…det er jo nok som med så meget andet, man får hvad man betaler for. Jeg klemte mine dyrlæger ned til at give 100 penge for 10 kilo og har kørt med det i mange år. Slæææbte mig pukkelrygget de to vintre jeg havde henholdsvis 15 og 16 mislinger…for vi brugte en halv kasse OM DAGEN-what…det var lige 50 kr pr. dag ![]()
Nu henter jeg bilens bagagerum fuld en gang imellem hos en anden MCO-opdrætter…skal faktisk derud og hente i næste week-end for jeg har KUN 1 kasse tilbage af de kilo jeg købte i Maxizoo sidst de havde et formidabelt tilbud.
Gemalen kom til at sælge noget til vore naboer (men hvad gør man ikke for den slags NÅR de står skrevet op til to hittemisser) ![]()
Skidt pyt…p.t. bruges der ikke meget grus…man pøller udenfor i det dejlige strandsand OG Pouls nye bed på omkring 30 m2…de planter der engang kommer til at gro der, får godt nok en god start ![]()
Jeg har, ligesom flere andre, droppet Olivers efter flere år. Kvaliteten er kun blevet dårligere - ligesom den har været meget svingende, synes jeg. Sidst jeg købte var servicen i øvrigt også meget dårlig
Jeg vil gerne vide, hvad jeg får (og hvornår jeg får det). Så derfor er jeg skiftet over til EverClean. Det er dyrere ja, men det er også mit indtryk, at jeg smider langt mindre grus ud nu, end jeg gjorde med Olivers. Det er ikke nødvendigt at bundskifte bakkernme så ofte, som jeg gjorde med Olivers, fordi klumperne gik i stykker.
Jeg brugte olivers sidste år men er skiftet over til Exstreme Classic. Efter jeg skiftede til EC kan jeg se at olivers var lidt groveree i kornet og ikke klumpede lige så godt som EC. Jeg køber EC hos zooplus.de der er det ikke nær så dyrt som her hjemme og det bliver fragtet lige til døren.
Jeg må dog indrømme at det bedste grus jeg nogensinde har prøvet er Everclean, men jeg syntes den er for dyr og jeg kan heller ikke få fragtet den hjem til mig.
Helle hvad hedder dette grus? Og hvor køber du det?
Vi har haft brugt det, og ja det er billigt - men man får også hvad man køber synes jeg :S
Sandet kommer rigtig hurtigt til at lugte af prut, selvom prutterne er fjernet og så støver det for meget til min smag ![]()
Vi bruger forskelligt kattesand men mest Extreme Classic uden duft, Proffesionel Classic uden duft og afprøver pt. også Worlds Best, der er bionedbrydeligt og kan smides i toilettet feks ![]()
[quote=Troldegaarden;200526]Jeg brugte olivers sidste år men er skiftet over til Exstreme Classic. Efter jeg skiftede til EC kan jeg se at olivers var lidt groveree i kornet og ikke klumpede lige så godt som EC. Jeg køber EC hos zooplus.de der er det ikke nær så dyrt som her hjemme og det bliver fragtet lige til døren.
Jeg må dog indrømme at det bedste grus jeg nogensinde har prøvet er Everclean, men jeg syntes den er for dyr og jeg kan heller ikke få fragtet den hjem til mig.[/quote]
Lidt forvirrende tråd. Flere kalder EC for det bedse grus, men nogen mener, at EC = Ever Clean, mens andre mener, at EC = Extreme Classic.
Så for at gøre forvirringen total, så er vi også rigtigt godt tilfredse med EC. Og vi mener, at EC er bedre end EC, selvom det normalt også er lidt dyrere. Men vi købte 200 kg., da Maxi Zoo for nylig havde et kanon tilbud på EC -høhø
Nå ja - det EC, vi købte, er i øvrigt Ever Clean ![]()
/Flemming
[quote=Flemming;201102]Lidt forvirrende tråd. Flere kalder EC for det bedse grus, men nogen mener, at EC = Ever Clean, mens andre mener, at EC = Extreme Classic.
Så for at gøre forvirringen total, så er vi også rigtigt godt tilfredse med EC. Og vi mener, at EC er bedre end EC, selvom det normalt også er lidt dyrere. Men vi købte 200 kg., da Maxi Zoo for nylig havde et kanon tilbud på EC -høhø
Nå ja - det EC, vi købte, er i øvrigt Ever Clean ![]()
/Flemming[/quote]
Skal vi ikke gøre forvirringen komplet, for Maxi Zoo har lige haft tilbud på EC :klapper:, altså Extreme Classic
/Dorte