Om at smide en killing ud :-(

Jeg er altså lidt små-forarget. Mine forældre er nu blevet en killing rigere. Søndag sad min mor i stuen, og hørte en kat udenfor, der helt sikkert ikke var Bølle gårdmis eller en voksen vildkat. Udenfor fandt hun en lille killing - måske 10 uger?

Den er tam, og tilhører ikke naboerne, så mon ikke nogen har tænkt at den kunne bo på en gård og så var de fri for den. Ellers ved vi ikke hvor den skulle komme fra - altså fordi den er tam.

Nå, men når nu det skulle være, så har den lille mis da fået et sted, der gider at give den mad og tage sig af den. Så nu bliver de nok en gårdmis rigere - og når nu det skal være så må det være et af de bedste steder at blive gårdmis :hjerte:

Men jeg synes godt nok det er frækt bare sådan at give ansvaret videre (måske endda fordi man ikke kan finde ud af at neutralisere sin kat) - mine forældre har jo de sidste mange år kun haft neutraliserede gårdmissere.

Nå, det var dagens sure opstød. Jeg glæder mig til at møde den lille mis.

Godt den fandt dine forældre :hjerte:

Har de været rundt at kigge i området, om der evt. skulle være flere? Man kunne jo godt frygte, at der er søskende også, hvis den er smidt af :frowning:

[QUOTE=Nevadaisy;1223123]Jeg er altså lidt små-forarget. Mine forældre er nu blevet en killing rigere. Søndag sad min mor i stuen, og hørte en kat udenfor, der helt sikkert ikke var Bølle gårdmis eller en voksen vildkat. Udenfor fandt hun en lille killing - måske 10 uger?

Den er tam, og tilhører ikke naboerne, så mon ikke nogen har tænkt at den kunne bo på en gård og så var de fri for den. Ellers ved vi ikke hvor den skulle komme fra - altså fordi den er tam.

Nå, men når nu det skulle være, så har den lille mis da fået et sted, der gider at give den mad og tage sig af den. Så nu bliver de nok en gårdmis rigere - og når nu det skal være så må det være et af de bedste steder at blive gårdmis :hjerte:

Men jeg synes godt nok det er frækt bare sådan at give ansvaret videre (måske endda fordi man ikke kan finde ud af at neutralisere sin kat) - mine forældre har jo de sidste mange år kun haft neutraliserede gårdmissere.

Nå, det var dagens sure opstød. Jeg glæder mig til at møde den lille mis.[/QUOTE]

Men det ved I jo dybest set ikke om det er? Det er jo da set at katte f.eks. ved et uheld får forvildet sig ud på en ekstra biltur? Eller måske er den bare kommet længere væk fra end jeres naboer?

De har ikke fundet flere langs med vejen, så umiddelbart var den alene. Men jeg ved ikke helt hvor langt sådan et lille pus mon vandrer?

Næ, det er da klart. Det er bare nemt at forestille sig fordi den er tam, så den er jo ikke en af vildkattenes - og det ville jo ikke være første gang folk har sat en killing af på en gård. Men nu har den jo intet øremærke eller halsbånd, så det er jo ikke til at finde ud af, hvor den kommer fra.

Mine forældre bor på landet, og selvom jeg ikke ved hvor langt de små vandrer så har jeg svært ved at forestille mig at den ville være vandret fra andre end de der bor på samme vej - for så har den godt nok gået langt.

Den kan sagtens være kommet langvejs fra. Jeg husker mens jeg boede på landet, hvor postbudet kommer kørende i biler, og i disse tider har postbudet ikke tid til at lukke bildøren mens de går hen til postkassen/brevsprækken. En dag stod jeg udenfor da posten kom, og for at spare på hendes skridt, så gik jeg hen til hende i bilen, hvor vi fik en lille sludder - Pludselig ser jeg en lille killing stikke hovedet op bag hendes sæde og den var både sød og meget kælen …Heldigvis kunne posten huske at hun ofte besøgte et sted med killinger som hun mente at den lille mis kunne være fra, og være smuttet ind i hendes bil mens hun afleverede post til stedet …Hun vendte resolut bilen og kørte den lille hittemis til stedet, som ganske rigtig var deres …Den havde været med på en rute som var omkring 6 -8 kilometer.

:slight_smile:

Altså… nu har jeg aldrig boet på landet… men det er ikke almindeligt at fremlyse en kat derude på bøh-landet, vel ?? :ups:

Måske er der nogen, der savner den…

[QUOTE=Tante Tut;1223153]:slight_smile:

Altså… nu har jeg aldrig boet på landet… men det er ikke almindeligt at fremlyse en kat derude på bøh-landet, vel ?? :ups:

Måske er der nogen, der savner den…[/QUOTE]

Jeg har aldrig set hverken en frem eller efterlysning helt derude i det mørke hvor jeg boede. der var vist den generelle holdning, at hvis en kat ikke kom hjem, så var den taget af ræven eller kørt ned, men så fik man da bare en ny :frowning: …Med min holdning til katte, blev jeg opfattet som værende en fra en fremmed planet :slight_smile:

Vi fremlyste Mille, da vi fandt hende for 5½ år siden, men vi er jo heller ikke helt normale her på egnen.

Vi har også efterlyst vores “vildkatte”, når de ikke er kommet hjem igen indenfor et par døgn. Og der er faktisk flere, der har spurgt om de er kommet hjem, når vi har gjort det. Og Rikke kom jo også hjem igen:hjerte:.

Her hvor jeg bor tager folk billede af katte der kommer til, de bliver lagt på områdets FB side. Ligeledes gør folk med katte de savner. Det er sikkert ikke alle katte, men det er da en begyndelse. Og hver gang får de en opsang fra mig om neutralisering og øremærke

Og her står posten faktisk end ikke ud af bilen mere… kun for pakker og døren bliver lukket.

Jeg tror killingen er sat af. Den er kommet til som 8 ugers, så har man fundet ud af det ikke var så smart og romancen om landet er dukket op og vupti har man sat den af ved en gård - det er nemt at lave ansvar gå videre

Posten skal ikke ud af bilen ved mine forældre. Så det er kun et hurtigt stop, breve ud af vinduet og videre. Men ja ja, jeg kan da godt høre at jeg er en af de få, der tænker dårligt om mine medmennesker. For mig er det nu stadig den mest logiske forklaring. Mennesker har jo også før prøvet at tage vores gårdmissere på trods af mærkning - så jeg kan nu nemt se for mig hvordan landet for nogle mennesker er et afsætnings- og afhentningssted.

Men dejligt I andre har større tiltro til folket :slight_smile:

Hvis de savner den, så må de jo efterlyse den. Men nej, vi sætter ikke himmel og hav i bevægelse for en lille umærket killing.
På landet kender folk hinanden, og vi har før prøvet en historie, hvor katten kom med posten. Der kom killingen tilbage til de rette ejere. Men det var heller ikke sent om aftenen den dukkede op, men netop efter posten havde været :wink:

Tilføjelse: altså det var dengang for mange år siden (;)), da jeg var barn og posten på landet kunne stoppe et par minutter og snakke

Da vi var igennem vores helvede med vild katte her i Valsgård der fik vi 2 positive oplevelser . Vi bor mod Hadsund i den nordlig inde . Den første positive oplevelse var en kat helt ude fra den sydelig ende af Hobro som ikke havde været hjemme i 6 md. Hun kom hjem igen.
Den anden vi oplevet var en rød maincoon … den så så sølle ud og dens pels :ked:vi skyndte os ringe da den var kommet i fælden. Han kom ud og der vi fik vi en overraskelse den kom helt oppe fra Frederikshavn den kat. Den kom til dyrelæge og af med pelsen . Familien var lykkelige over kattene var fundet de havde ikke regnet med over 1 år efter at høre deres kat var i live . Men hjem kom den og nu er de ejer af 2 katte for de havde skaffet sig en ny en … Vi har så hørt den tog fin på og trives godt hjemme nu

En af de rigtig hårde vintre vi havde for 4-5 år siden, da blev der smidt tre små killinger af ude på vejen. Det var sen aften og 10-12 graders frost og masser af sne. Killingerne var omkring 5 uger gamle, og hvis ikke min nabo og hendes hund, havde opdaget dem, var de sikkert døde den nat. Hun kom ind til mig med dem, og det var tydeligt at de kort for inden havde været i et hjem. Deres pels lugtede af cigaretrøg og de var vant til at være i hænder.Min nabo havde godt lagt mærke til en bil som var standset op et kort øjeblik, men havde ikke tænkt videre over det.

Tænk hvis min nabo - eller rettere hendes hund - ikke havde fundet dem… :blegne:

Hov, hov! :slight_smile:

Basta blev jo fundet alene - af Cecilie :slight_smile: - i september, og hun blev også fremlyst. Ingen ville dog kendes til vores lille bitte ca 8-uger gamle missepige, og vi aner stadig ikke om hun var killing af en vildkat, eller om hun var blevet dumpet.
… Ikke at der betyder noget som helst mere. :inlove:

[QUOTE=Nevadaisy;1223178]Hvis de savner den, så må de jo efterlyse den. Men nej, vi sætter ikke himmel og hav i bevægelse for en lille umærket killing.
På landet kender folk hinanden, og vi har før prøvet en historie, hvor katten kom med posten. Der kom killingen tilbage til de rette ejere. Men det var heller ikke sent om aftenen den dukkede op, men netop efter posten havde været :wink:

Tilføjelse: altså det var dengang for mange år siden (;)), da jeg var barn og posten på landet kunne stoppe et par minutter og snakke[/QUOTE]

:slight_smile:

Det vigtigste i denne sag er vel også, at den nu har det varmt, trygt og godt hos dine forældre :hjerte: og ja ! hvis nogen savnede den burde de efterlyse den.

Og det var såmænd ikke for at dømme nogen at jeg skrev, at man sikkert ikke fremlyste den - det var mere tanken om, at på bøhlandet har man måske katte på en anden måde end i byerne ?? :wink:

Det minder mig om, at min bror for nok en 6-8 år siden pludseligt havde en ekstra kat på deres nedlagte landbrug - en kæmpe stor basse, som han kom frem til kunne være noget maine coon-lignende. Han endte med at sætte den gratis i dba, for han syntes den var alt alt alt for kælen til at være gårdkat - der kom en familie helt fra Sønderjylland og hentede den samme dag (de bor tæt ved Aars). Den har ikke været øremærket, men jeg ved faktisk ikke, om den blev tjekket for chip… Kan dog forestille mig, min bror har gjort det han nu kunne finde på nettet, at man burde, det ville ligne ham :slight_smile:

Min venindes stedmor har også haft en ‘perser’, som de fandt ude ved deres gård. Den kom ind og blev hendes lille kælegris - den var virkeligt elsket til det sidste. Da jeg kom ind i alt det her kattehalløj for et par år siden, spurgte jeg, om den havde chip… Der havde de haft den i 8 år og overhovedet ikke overvejet, at det kunne være muligt :uha:

Så jae… Ved ikke, om det er fordi jeg er fra en bette bette by, men der er chip/fremlysning vist ikke det mest kendte hos almindelige mennesker :slight_smile: