Øm hale. :(

Jeg havde en gang en meget uelegant Burmeserhan, det lykkedes for ham to gange at få ledene i uorden. Første gang faldt han ned ad trappen som killing, hvilket gav et skred lidt over midten af halen, anden gang skvattede han ned fra træet i haven. De blev så sat på plads over nogle omgange.
Så de kan sagtens falde så uheldigt at de får halen i vejen.
Marina

[quote=Rimmen;196028]Tak for svar. Jeg håber på det bedste… Hvis han ikke får følelsen tilbage i det yderste, skal det så amputeres, eller vil det ikke være til gene for ham?[/quote].
min gamle huskat Kiwi Knækhale, har en hale hvor de yderste 5 cm er fulstændig uden føelse. Den er helt “knækket” og hænger slapt ned. Den genere hende ikke og dr. dyr anbefaler faktisk ikke at fjerne den.
Så det er faktisk muligt at katten kan leve fuldstændigt normalt uden amputation:)

[quote=Ginaby;196800].
min gamle huskat Kiwi Knækhale, har en hale hvor de yderste 5 cm er fulstændig uden føelse. Den er helt “knækket” og hænger slapt ned. Den genere hende ikke og dr. dyr anbefaler faktisk ikke at fjerne den.
Så det er faktisk muligt at katten kan leve fuldstændigt normalt uden amputation:)[/quote]

Men jeg vil så også vove st påstå at der er væsentlig forskel på 5 cm “død” hale, og 20 cm… 5 cm kommer nok ikke så meget i vejen som 20 cm kan gøre… og det går nok heller ikke så meget udover balancen mv :slight_smile:

Men mht spredelse af det døde væv, ja det kan jeg jo af gode grunde ikke udtale mig om.

[quote=Rimmen;197016]Men jeg vil så også vove st påstå at der er væsentlig forskel på 5 cm “død” hale, og 20 cm… 5 cm kommer nok ikke så meget i vejen som 20 cm kan gøre… og det går nok heller ikke så meget udover balancen mv :slight_smile:

Men mht spredelse af det døde væv, ja det kan jeg jo af gode grunde ikke udtale mig om.[/quote]

Det med det døde væv, var noget dyrlægen forklarede os, fordi vi jo skulle være opmærksomme på det. Men umiddelbart er der intet. Han bruger halen uden problemer og hyler ikke hvis vi trykker på den…
Dog kan jeg mærke den er lidt skæv, men han hyler som sagt ikke op af det…

Han er lidt sløv lige nu pga. de smertestillende… Så tror ikke det bliver noget problem at holde ham inde de næste dage… :fløjte:

Jeg håber på det bedste for patienten :slight_smile: -kramer

Her kommer en sidste opdatering… Halen har det helt fint… Dog et lille knæk ca. 5 cm. fra haleroden…

Har også fået regningen… Den var billigere end jeg havde regnet med… 1568,- det synes jeg da er ok for en søndag…

Det er godt han kom igennem det uden de helt store problemer:)

Kitte har haft brækket sin hale og kunne kun rejse halen 10 cm resten hang ned. Jeg kunne se han havde meget ondt, så jeg var hos dyrlægen næste dag for at få smertestillende piller. Ca 2 timer efter indtagelse af de smertestillende rejste han halen. Efter 3 dage på smertestillende var Kitte helt ok.

M.v.h.
Kittemor

[quote=is_fur;201004]Kitte har haft brækket sin hale og kunne kun rejse halen 10 cm resten hang ned. Jeg kunne se han havde meget ondt, så jeg var hos dyrlægen næste dag for at få smertestillende piller. Ca 2 timer efter indtagelse af de smertestillende rejste han halen. Efter 3 dage på smertestillende var Kitte helt ok.

M.v.h.
Kittemor[/quote]

Tak for din historie… :slight_smile:

Han kunne overhovedet ikke røre på halen. Det var hele halen der hang… Så det var en pæn forskrækkelse… -surrender
Han har (har jeg vist skrevet) haft en byld, som gjorde at han kunne bevæge halen til siderne, men denne gang kunne han slet ikke løfte den. Han fik det smertestillende og antibiotika lægen gav i sprøjte og så en enkelt gang herhjemme. Halen virkede allerede efter sprøjten, så er lidt mystificeret. For Bølle kunne slet ikke mærke at hun kneb ham i det nederste stykke af halen :?