Øm hale. :(

Jeg kom hjem for ca. 1½ time siden. I den tid har Bølle ligget i sengen eller på sit håndklæde på førstesalen… Jeg har ikke set ham gå/stå før nu…

Hans hale hænger lige ned og han er øm/har ondt et sted nogle cm. fra haleroden… Jeg håbede det var en byld lige som sidst, men synes ikke jeg kan mærke nogen… :ked:
Er så bange for den er brækket… :blegne: Han virker ikke til at være hæmmet af den, undtaget lidt når han sætter sig, så virker det som om den er i vejen… Han har blafret lidt med den, men det er ike meget…

Hvordan er proceduren for en brækket hale?? Amputation? :? :blegne:

Med mindre der er tale om en gammel skade og den bliver meget betændt, så tvivler jeg på at han mister halen. Jeg har før set katte med “knækhale”.

Ved bare ikke lige hvor han skulle have fået den fra…
Søren var ikke særlig medddelsom… Og de der venner han er i Faaborg og så fodbold med, stod og skreg og bøvsede i baggrunden :argh: Altså jeg tror nu mere det er 15 end 25 de bliver næste gang…

Men jeg har bestemt ikke lyst til at lukke ham ud nu… Selvom han: “Kan du SÅ lukke mig ud NU, mor! :venter:

Men hold endelig øje med det. Bliver han ved med at være øm, så må du - endnu engang - til dyrlægen med ham:(.

Han ka’ jo ha’ fået klemt halen i en dør., eller være blevet trådt på, hvis der har været nogen hjemme mens du var ude.

Hvis katten har været ude kan han ha’ fået et bidsår.

Hvis halen er brækket, ville du tydeligt kunne mærke at den er hævet omkring brudstedet, så det tror jeg ikke den er.

De gange nogen af mine er kommet hjem med en hale de ikke vil løfte op, er det grundet et bidsår, som kan være meget svært at finde

[quote=Felis;195567]Han ka’ jo ha’ fået klemt halen i en dør., eller være blevet trådt på, hvis der har været nogen hjemme mens du var ude.

Hvis katten har været ude kan han ha’ fået et bidsår.

Hvis halen er brækket, ville du tydeligt kunne mærke at den er hævet omkring brudstedet, så det tror jeg ikke den er.

De gange nogen af mine er kommet hjem med en hale de ikke vil løfte op, er det grundet et bidsår, som kan være meget svært at finde[/quote]

Okay… Ja, jeg tænkte med det samme byld, fordi hans hale minde om dengang han havde den… Den var også fra et bidsår… Da dyrlægen barberede pelsen af, kunne man se ar fra to hjørnetænder… Forbandede fertile hankat… :mad: Jeg ved lige, hvilken der er skyld i det. Nemlig den eneste Bølle slås med her i nabolaget. Kunne være jeg skulle få min nabo til at vise mig, hvor de bor, så jeg kan tale et alvorsord med damen.

Nå, men må jo holde øje med ham… Og så lukker jeg ham altså ikke ud idag. Har det rigeligt dårligt med ikke at kunne køre ham til dyrlæge… :frowning:

Virker til at han forstår, at han ikke må komme ud. For nu ligger han da på ryglænet af sofaen og slapper lidt af… Lukkede øjne, men lytter til pipperne :slight_smile:

Sådan ser halen ud…

Hm jeg ville tage en tur til dr. dyr, bare for en sikkerheds skyld…
Og ja, jeg er en pyllermor!

Ja, det kender jeg godt…

[quote=Rimmen;195683]Hm jeg ville tage en tur til dr. dyr, bare for en sikkerheds skyld…
Og ja, jeg er en pyllermor![/quote]

Vi har lige ringet til Dyrlægevagten… Som btw lød meget gnaven… :sorry: Men Bølle har ikke spist i 12 timer og ikke rigtigt drukket - hvad jeg har set…

[QUOTE=Bølle-missen;195575]Okay… Ja, jeg tænkte med det samme byld, fordi hans hale minde om dengang han havde den… Den var også fra et bidsår… Da dyrlægen barberede pelsen af, kunne man se ar fra to hjørnetænder… Forbandede fertile hankat… :mad: Jeg ved lige, hvilken der er skyld i det. Nemlig den eneste Bølle slås med her i nabolaget. Kunne være jeg skulle få min nabo til at vise mig, hvor de bor, så jeg kan tale et alvorsord med damen.

Nå, men må jo holde øje med ham… Og så lukker jeg ham altså ikke ud idag. Har det rigeligt dårligt med ikke at kunne køre ham til dyrlæge… :([/QUOTE]

Hvor er det dog synd for Bølle-drengen, men desværre noget der ofte sker, når man har fritgående katte.

Jeg tror ikke man kan tale om, at nogen er ‘skyld i det’ ?? …Jeg tror bare at Bølle bevæger sig ind på andre kattes territorium, og så får man altså ‘dask’ - Det er desværre en af omkostninger ved det såkaldte skønne ‘frie’ liv :-/. Jeg havde selv MASSER af lignende hale-skader da jeg havde fritgående katte - Jøsses hvor puttede jeg mange penge i dyrlægens lommer, når jeg skulle ha’ fixet alle de slåskamp skrammer.

Go’ bedring med din skønne missedreng :slight_smile:

Hvad sagde dyrlægen så?? Vil h*n ikke kigge på ham eller?

Jo, det ville hun gerne. Hun var meget sød da vi kom derover. Og vi var heldigvis ikke de eneste… Der var en lille mops, som også var syg…

Vi har fået taget et røngten… Der var en skæv knogle, men intet andet at se. Men han har/havde ingen følelse i de yderste 20 cm. af halen. Hun nev ham, og han reagerede kun på, at hun ikke slap halen…
Nu er han på smertestillende og antibiotika - i det tilfælde at der skulle være en byld et eller andet sted eller det måske skulle være en slem forstuving… Vi skal ringe mandag, hvis det ikke er gået i orden.

Lige nu lister han rundt og er lidt groggy, men han har løfter halen.:thumbup: Det kan dog være på grund af de smertestillende og bedøvelsen…

Alice: Det er den fertile, der går ind på Bølles territorium og uddeler tæsk… Jeg kan selvfølgelig ikke være dobbeltmoralsk og bede hende holde katten hos sig, men jeg kan da advare om, at hvis hun ikke får ham neutraliseret, så får jeg KV til at hente ham…

Tak for svar. Jeg håber på det bedste… Hvis han ikke får følelsen tilbage i det yderste, skal det så amputeres, eller vil det ikke være til gene for ham?

Hvis nerverne er døde, så dør huden og så skal den amputeres. Umiddelbart er der ikke noget, når han kan bevæge den nu… Men vi må se tiden an…
Hvis huden dør, bliver halespidsen stiv og sådan bliver det længere og længere op af halen…

Undskyld jeg ikke lige har været på. Men jeg havde lige en søndagsvagt der skulle overstås… :S

Ok… Pøj pøj med det hele :kryds:

Nååh det lille pus :inlove:… Sig til Bølle han ikke må lege med de store slemme katte :002:… Håber hans medicin hjælper ham , så han snart har høj haleføring igen :kryds::kryds::kryds:

En skæv knogle, det tyder jo på at han har fået halen klemt

Det er bare lidt et mysterium, for det tyder jo på en dør eller noget. Og Bølle er altså en bangebuks på det punkt. Han forsvinder helst meget hurtigt, hvis der kommer et fremmed menneske eller en hund i nærheden af ham…