Ombygning

Ja nu står vi for den helt store ombygning … Køkken, bad, vinduer og lofter :yah:

Jeg er klar over de skal være i et rum af gange …
Vi har snakket om støjende med mere …

Skal vi sætte musik ind til dem ?

har i andre gode råd ?

Ville jo helst ikke de skal være skræmte og føle at vi ikke ville dem når de bare bliver lukket på værelset .

Hvis det er muligt, så lad dem være med, katte er mindre bange for det de kan se end det de ikke kan se. (min erfaring med mine)

Alternativt så put dem i det rum der er længst væk fra larmen :slight_smile:

Her er hele sommeren + indtil nu gået med ombygning, der så godt som daglig har indebåret brug af boremaskiner, el-save, slibemaskiner m.m., og kattene har deltaget i det hele. De har haft mulighed for både at søge op på førstesalen og ud i haven, men nej, de fleste af dem skulle være med og “hjælpe”.

Hvis jeg var jer, ville jeg lade en dør stå åben, så de kan fortrække, hvis de har lyst, men det er i hvert fald min erfaring, at de hurtigt vænner sig til larmen og ikke er bange, når de ser, hvorfra den stammer. Larm, de ikke kan lokalisere, gør dem meget mere utrygge.

God arbejdslyst!

Da vi flyttede sammen med vores søn og svigerdatter, var der også en del ombygning. Vi gjorde ligsom Mega beskriver, de fik valget mellem at være med eller gå et andet sted hen.
Det endte med at hver aften skulle håndværkeren lige tjekke sin bil, for der sad med garenti en kat i den(Leopold)
Vi andre skulle lige se om naboen havde fået kat, inden vi lukkede for natten. Misserne vænnede sig lyn hurtig til larmen og tømmeren skulle sommetider skrabe en kat ned af de plader han skulle save i, for mis synes altså den skulle sidde forrest og følge med i hvad han lavede.
Knus Elin