Jeg bor sammen med en som jeg har to katte med. Vi aftalte da vi fik dem, at hvis en af os flyttede så blev kattene i lejligheden. Nu er hun i gang med at flytte, og har åbenbart glemt vores aftale. Den ene kat står i hendes navn, og derfor kan jeg ikke forhindre hende i at tage ham med. Problemet er at jeg ikke stoler på hende med nogen af kattene. Hun giver dem sjældent mad og vand, skifter aldrig deres kattebakke, og vil hellere bruge sine penge på alt andet end at tage dem til dyrlægen. Jeg vil så gerne have dem begge over i mit navn, men af hvad jeg kan se kan jeg ikke det uden at hun skal være involveret. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, fordi jeg vil kun det bedste for mine babyer, og jeg ved de ikke får det ved hende. Er der virkelig intet jeg kan gøre for at få dem omregistreret uden at hun skal involveres?
Har du prøvet at kontakte det register hvor de er registreret i?
Så regel er de til at tale med
[QUOTE=cæsar;1311639]Har du prøvet at kontakte det register hvor de er registreret i?
Så regel er de til at tale med :-)[/QUOTE]
At om-registrere en kat uden ejers kendskab må vel betegnes om tyveri og det mener jeg ikke vi bør opfordre til.
Første forsøg på at blive ejer af katten må være at forsøge at købe den af den anden part og have gode argumenter hvorfor de to katte bør blive sammen uden at fortælle den anden part at det er af bekymring for kattens velfærd der er grunden.