"Omvendt nabo-problem"! Hader ikke - men elsker

Jeg havde egentlig tænkt ikke at svarer, andre har sagt det så godt…Men helt ærligt, jeg synes du er grov, hvorfor mener DU at det er OK at dine katte render til andre mennesker, DINE katte, DIT ansvar, så jeg vil slet ikke kommenterer hvem jeg synes der er idioten her :cool:

Uddrag af loven om Mark og vejfred;
Kapitel I
Almindelige bestemmelser
§ 1. Enhver er pligtig til på alle årets tider at holde sine husdyr på sit eget.
Stk. 2. Under husdyr henregnes pelsdyr, som er opdrættet i fangenskab, og tamkaniner. Såfremt et i
fangenskab opdrættet pelsdyr undslipper og ikke indfanges inden 2 måneder, anses det som vildt.
Afkom, der følger moderdyret, er underkastet de for dette gældende bestemmelser.

http://www.kattens-vaern.dk/assets/vejfred.pdf

[QUOTE=Vivi_Fletcher;996090]Du kan jo politianmelde dem - eller i første omgang måske true dem med politianmeldelse fordi du anser det for tyveri?

Jeg tvivler dog på, at politiet gider bruge ressourcer på den slags.[/QUOTE]

Jeg ville helt klart også true dem med at anmelde dem for tyveri.

Det kan godt være at de elsker dyr, og ikke gør dem noget ondt.
Men groft sagt er kattene din “ejendom”, og at de rent faktisk tager halsbåndene af dem og holder dem inde i deres hus, er på grænsen til hvad jeg vil betragte som kat-napning. Og ja, jeg er seriøs.

Jeg kan godt forstå hvis du har det dårligt over at begrænse deres færden, men der er nogle love om matrikler og om at man skal holde katten på ens eget.
Noget de andre brugere helt klart kan forklare bedre end mig. :slight_smile:
Så jeg tvivler ærlig talt også på at politiet vil gå ind i dette.

Men jeg vil også sige indhegning.

Hellere det, end at dine katte en dag ikke kommer hjem, og dine naboer er flyttet. =/

Prøv at se her, det er Finn Frode’s samling af links til indhegnede haver Links til Andre Katteindhegninger
Det viser hvor forskelligt, og også hvor diskret og nemt det kan gøres :slight_smile:

For ja, min løsning på dit problem er også at forslå dig at indhegne haven :slight_smile:

[QUOTE=Ravn;996127]Jeg ville helt klart også true dem med at anmelde dem for tyveri.

Det kan godt være at de elsker dyr, og ikke gør dem noget ondt.
Men groft sagt er kattene din “ejendom”, og at de rent faktisk tager halsbåndene af dem og holder dem inde i deres hus, er på grænsen til hvad jeg vil betragte som kat-napning. Og ja, jeg er seriøs. [/QUOTE]

Ja kattene er hendes “ejendom” derfor bør hun osse holde dem hos sig selv, det kan godt være du mener at det er kat-napning, men politiet ville grine deres r*v i laser og lige som os andre spørge hvorfor hun så ikke holdt dem hos sig selv…

selvom jeg er meget uenig i Mariannes udtryksform, så er det rigtigt at politiet ville synes det var utrolig morsomt… og sige at det var et problem du må løse selv…

Du har absolut ingen sanktionsmuligheder fordi kattene er dit eget ansvar… så du har ubetinget ingen pressionsmidler overfor dine naboer.

og hvis du kigger rundt på KG - så er der SÅ mange der har haft stort held med indhegning af haven og forvandling af udemisser til voliere-misser :slight_smile: det er sjældent et problem der ikke kan overkommes så det kan du sagtens gå i krig med

Lige et spørgsmål: Har dine katte mulighed for at komme ind i JERES hus, når de vil, eller skal de vente på, at I lukker dem ind?
Har du spurgt dig selv om, hvorfor dine katte foretrækker naboen frem for jer?
Hvis jeg havde fritløbende katte, ville jeg være kisteglad for sådan en nabo, så jeg vidste, hvor jeg kunne finde dem.

Det er dig, der har et problem - vær glad for, at naboen ikke ser besøg af dine katte som et problem.

Hvis du læste det jeg havde skrevet lige efter, Marianne, om matrikler og at man skal holde kattene på sin egen, plus det jeg skrev om at jeg også ville indhegne?
Jeg ved udemærket godt at 99.999999% af politiet ville grine deres bagdel i stykker, men det var netop derfor jeg skrev ovenstående. :stuck_out_tongue:

Tænkte bare det var en pænere måde at sige det på, end at hagle TS ned fordi det problem hun føler hun har er ret seriøst, og måske ikke ved noget om matrikel-loven?
Ærlig talt, den anede jeg sg* da heller intet om før jeg kom herind. :wink:

Der er ingen grund til at blive uvenner med sine naboer over katte. Som det allerede er sagt, skal man bare holde dem på sin egen matrikel.

Og jeg skriver helt bevidst bare, for så svært er det nemlig ikke at hegne ordentligt ind. Prøv at gennemkigge nogle af disse links for inspiration…