Ondt i knæet

Jeppe ville springe fra et bord over til Claus for at nusse i Fredags, det gik på en eller anden måde galt for ham, hvilket medførte at han slog knæet:(
Mens vi var hjemme ved Claus’s forældre opførte han sig som han plejer, vi kunne ikke mærke han havde ondt. Sandsynligvis fordi, at begge katte der udnytter at de muligheden for at være dovne, og ikke springe direkte fra gulv og op i vindueskarmene, men i stedet kan bruge en kasse og en lille reol som trappe. Han kunne uden problemer komme op i sengen og hygge, nusse og sno sig om sig selv på sin Jeppe måde når vi var oppe på værelset.

Sent mandag kom vi hjem og straks tog Jeppe et par ture op og ned af deres barstol og kradsetræ også var det pludseligt meget tydeligt at han havde ondt.
Hvis Jeppe går med mig i seng om aftenen, så ved vi efterhånden af erfaring at det betyder han sover natten væk, så da han kom ind i sengen med det samme jeg gjorde klar til at lægge mig, valgte vi at se tiden an til i går morges i håb om at en nat med ro ville hjælpe. Han endte med at sove i hans transportkasse og stod kun kort op i går morges for at spise, hvorefter han lagde sig ind igen, påtrods af at jeg glemte at låse døren da Claus tog på arbejde og at jeg trak fra i stuen. Begge dele er noget der normalt kan få ham op i gear for at komme ud, men i går var der ingen interesse:( Katdoktor som vi normalt bruger, har selvfølgelig ferie i denne uge, så straks da dyrehospitalet i city syd åbnede ringede jeg derud. Heldigvis har vi gode venner på kollegiet, og en af dem stillede som det mest naturlige i verden for ham op og tog med os derud, så vi kunne nå tiden og Jeppe kunne få en mere behagelig tur.

Vi kom indtil en flink dyrlæge, som Jeppe til en forandring ikke var ved at æde. Fra andet besøg har Pia ved katdoktor, knap skulle se på ham eller tale til ham, før end han hvæser, knurre, slår ud og bider efter hende:S Men i går var der intet, heller ikke selvom vi kunne se og hører at han havde ondt. Han forsøgte at springe ned fra bordet, da hun begyndte at føle på venstre knæ, som tydeligvis er det der forårsager smerten, men nus og pandegnidning med mig var nok til at han blev der:hjerte: Hendes umiddelbare vurdering er at han har slået knæskallen løs, men han skal i narkose og have taget røntgen for at hun med sikkerhed kan sige det er det. Pga. Milles reaktion sidst Jeppe var i narkose, og det faktum at vi begge skal aflevere speciale inden ugen er omme, blev vi enige om at give ham smertestillende i nogle dage i håb om at det blev markant bedre. De tilbød at sende den journal de havde oprettet på ham til Pia med det samme, så hun kunne tage over på mandag, et tilbud jeg sagde nej tak til, for Jeppes skyld, der er chance for at han ved næste besøg tager det ligeså pænt, også er der ingen grund til at stresse ham ved at tage ham med til den sædvanlige dyrlæge.

Det var også godt det samme, om de havde sendt den eller ej, for han bliver afleveret der ude i morgen tidlig til at få taget de billeder! Han er slet ikke sig selv:( Selvom han var oppe og spise i nat, så brokkede han sig overhovedet ikke over, at vi havde lukket døren til stuen, for at undgå at han skulle forsøge at springe op i kradsetræet og Jeppe hader lukkede døre:surrender1: End ikke lyden af absolut favorit vådfodret kan lokke ham frem fra under sengen i dag, og han plejer ellers nok at komme uden lokke middel og sige hej når jeg sidder med computeren i køkkenet!

Øv, da. :frowning: Rigtig god bedring med Jeppe.
:kram:

Stakkels Jeppe :trøste: Det lyder som den rigtige beslutning af jer. Både at lade den samme dyrlæge fortsætte behandlingen, og at få ham ind igen i morgen.

Første halvdel af beslutningen, den med han skal afsted i morgen er jeg fuldstændig sikker på er den rigtige, den anden halvdel håber og tror jeg er rigtig! Men må indrømme at tanken om at skulle aflevere ham, et sted vi ikke rigtig kender er lidt skræmmende. Men de er trods alt valgt, fordi de var blandt dem der blev anbefalet i en tråd herinde, så de må jo kunne håndtere katte og hende i går tog det pænt da jeg advarede om hans normale adfærd hos dyrlægen, så det skal nok gå:)

Så er Jeppe kommet godt hjem igen!
Han har desværre slået knæskallen løs som hun forventede, og oveni også skadet korsbåndet, to skader der iflg. dyrlægen ofte følges ad.
Det positive er, at de fordi han hele tiden har ville støtte på benet, så er chancerne for at han kan undgå en operation gode!

Blev ringet op af den dyrlæge jeg var inde ved i tirsdags, der forklarede, hun var taget hjem da vi nåede der ud (Claus skulle lige være færdig på arbejdet og nå til Aalborg), men en af hendes kollegaer tog sig tid, til at tage os med ind i et rum og fortalte grundigt med både arme og ben i brug for at illustrerer bedst muligt:) Der var heller ingen beretninger om arrigskab ved Jeppe, så det var alt i alt en god oplevelse at hente ham:D

Fik ikke spurgt dem til det, men efter vi er kommet hjem er jeg heller ikke i tvivl om at der ikke er brugt samme type narkose denne gang, som da han fik ordnede tænder ved den anden dyrlæge i februar. Denne gang bevæger han sig så normalt, som han kan med benet og virker hverken fuld eller ynkelig bare sulten og Mille har været henne og lugte til ham uden en lyd:D Sidst var hun sikker på at det ikke var Jeppe vi havde med hjem, så det tog et par dage :S
Forståeligt nok, ser han lidt forvirret ud over, at deres elskede kradsetræ er forsvundet mens han var væk, men så er vi sikre på han ikke kravler i det:hjerte:

Åh, den lille stakkel. Det var da også godt nok uheldigt :trøste:

Men jeg håber, det viser sig at være unødvendigt at operere. Og at I kan holde ham så nogenlunde i ro.

Det er hammer uheldigt, en fejl vurdering på et spring og vupti:(
Men tror heldigvis, nu hvor kradsetræet er taget ned, at det burde være nogenlunde at forhindre ham i at springe for meget, eftersom det højeste han nu kan er i vindueskarmen i køkkenet og der kommer der til at stå en kasse han kan bruge som mellemtrin:)

:kryds: Der var nogle dage i sidste uge, hvor det så virkelig slemt ud med hans halten, men selvom vi har været hjemme langt det meste af tiden i weekenden, så har vi kun set ham halte, da han blev alt for over ivrig på en gåtur. Men som vi er enige om hjemme ved os, hellere han kommer ud og gå i snor, end at han er ved at splitte lejligheden ad og æde Mille konstant fordi han er træt af at, legetøjet er gemt væk og kradsetræet pillet ned. Der er trods alt større risiko for at han kommer mere til skade, når han jagter Mille gennem hele lejligheden op over og ned under alting, end ved at han kommer ud og gå:) Og den halten vi så, var ingenting sammenlignet med hvordan det så ud tidligere på ugen, så der er oprigtigt håb for at han slipper for at skulle igennem en operation og at skulle holdes endnu mere i ro!

God bedring med ham!

Ja, krydsede poter herfra for at de gode takter fortsætter så I slipper for operation :slight_smile: