Online fødsel - Fiona - Første kuld til DK ChiCha

Hold da op, 6 killinger på 44 min. Det er flot.

Stort tillykke med dem, jeg er lidt misundelig :wink:
Glæder mig til at følge dem

1 Synes om

ja Fiona mente så ikke lige at 6-linger var nok.
kl 14-15 kom der yderligere 3.

Så ja 9-linger.

Desværre var 8 og 9 dødfødte og jeg kunne ikke få liv i dem :sweat:
Men for Fionas skyld er 7 er meget bedre tal.

Så giver de relativ lave fødselsvægte lidt mere mening.

Jeg skal så lige have en snak med Fiona om at lægge æg ned i mere moderate mængder… :joy:

9 Synes om

11 Synes om

Stort tillykke med 7-lingerne :hjerte:

:lys: til de 2 små.

3 Synes om

Holy crap :flushed: Det var mange! Helt enig at 7 er et bedre antal end 9.

Juliet fik jo også 9 stk. De overlevende 4 havde vægte fra 65 til 80 gram. Hun er dog en mindre kat i det daglige ( normalvægt 3 kg) end Fiona, mon ikke det også betyder lidt.

Tillykke med den sidste

1 Synes om

det siger logikken at der bør være en sammenhæng men jeg ved det faktisk ikke.

Og tak - vi er glade og trætte :grin::heart_eyes:

2 Synes om

Nu tænker jeg lige et andet dyr ind i det: hund. Der får de små jo tit kun 1-2, mens de helt store racer kan få ufatteligt mange (kender selv en Broholmer med 14 og har læst om en Grand Danois med 22). Mon ikke det også kan afspejles lidt i andre dyr, hvor der dog ikke er så stor forskel, fordi størrelserne trods alt er mere ens.

Og igen: Tillykke med det fine kuld :slight_smile:

2 Synes om

tak! :heart:

Det giver da mening hvis mco oftere får 6+ killinger da de er lidt større end gennemsnittet.
Men Evas Meta, som jo ikke er en stor eur, fik jo også 7.

Så ja måske sandsynligheden for store kuld stiger med størrelsen på kat/hund

1 Synes om

7 striber knappet på :heart: :heart:

og som de dog smasker - dejlig lyd :heart_eyes:

16 Synes om

Så fine! Tillykke med dem! :flag:

Nu kan vi begge stjæle Kamillas tema :wink: (eller nårh nej, sorry, det var jo for 6 piger, det ved vi jo du ikke har med to røde)

1 Synes om

Tak ja de er fine :heart_eyes:

de sorte er hønner endnu, men mon jeg ikke kender en der kan overtales til at hjælpe med at løfte haler :wink::grin:
De to røde ved jeg jo helt sikkert er hanner.

1 Synes om

Hvis du ved hvad de hed, så værsgo’ :wink::wink:
Og google er ikke tilladt :stuck_out_tongue_winking_eye:

Tillykke med det første kuld :slight_smile:

1 Synes om

Selvfølgelig ved jeg ikke det, det er jo ikke mit tema :muhaha:

1 Synes om

Wauw en lækker rød farve der er på de to drenge :heart_eyes:
Tillykke med dem alle.

1 Synes om

Stort tillykke-flot flot flot præsteret :heart:

1 Synes om

Alt godt hos den lille familie, dette er fra kl. 7.30 i morges.

Der var lige lidt stille her i går.

De to røde havde taget fint på, men de røde er også de værste vikinger. De små får bare en af hornhatten - væk med jer kravl, her kommer jeg og jeg skal have patten nu, det er min, som i kun min, virkelig min lige nu… :slightly_smiling_face:

4 af de sorte stod stille og en havde tabt sig :blegne:

Ja, ikke unormalt at de taber sig, men Bror Klat/Søster Klatine var nede på 69 g og så er det altså ved at være noget lavt. Det skal ikke meget til at sådan en lille fis vælter.

Jeg valgte derfor, efter snak med/hjælp fra flere erfarne opdrættere, at give dem et par snapse KMR.
De fik alle 2 ml kl 20 og kl 24 og så ikke noget i nat og heller ikke noget her til morgen.

Har lige vejet dem og de har alle taget på. :yatta: :yatta: :yatta: :yatta: :yatta: :yatta:
Bror Klat dog kun 2 gram, men lidt har ret her.

Resten har taget fint på så nu går det den rigtige vej.

Fiona er så god! Kæft hvor er jeg glad for hende. Hun kan jo ellers være en gimpe af rang, men hun er så dygtigt og moderskabet klæder hende.

16 Synes om

Dagens morgenbillede - ja det er dårlig kvalitet med mobillos og 5 små dværge der mosler rundt og en Fiona der syntes at jeg skal aflevere godterne. Men søde er de 5 sorte nu. Der er ihvertfald en 3-4 stykker n22 og så måske 1-2 stykker n :klappe:

Jeg er nok nødt til at finde et nyt navn til Bror Klat. Han vejede 71 g i går ca kl. 15.
I dag her til morgen, fra nu af vejer jeg om morgenen, er han oppe på 86 g. Han er godt nok stadig mindre end sine søskende, men de skal vist passe på ellers giver han dem baghjul :slight_smile:
Så nu er KMR støtte stoppet for lidt tid, han kan og vil jo godt sutte den lille trold.

De har alle taget mellem 10 og 15 gram på det lille døgn siden sidste vejning. Ser ud til Fiona nu virkelig har fået gang i mælkebaren :hjerte:

12 Synes om

Fiona var lige et smut på kassen og nyt mad og en hel masse vand indenbords.
Jeg tog chancen og fik et klassebillede på mobillos.

18 Synes om

Hvor er det dejligt at høre de tager på.

Mht. om de skal støttefodres eller ej, så har jeg det sådan med det efter min første og eneste katastrofekuld ud over alle grænser:

Hvis man ikke tager på og vejer meget lidt i forvejen, så får man et skud KMR og støttes i større eller mindre grad indtil man klarer ærter selv. Men som sagt, så var mit kuld lidt anderledes udfordret end dine :slight_smile:

1 Synes om