Online fødsel: pebernødderne er bagt færdige

Tillykke :smelter: med de 4 skønheder!

1 Synes om

Sikke et dejligt billede. :smelter:

1 Synes om

@Lovehjerte der er en sort dreng :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Synes om

Ejmen, altså! :lovelove: En sort dreng hos Vibeke og nu også en hos dig. I tager livet af mig! :smelter:

4 Synes om

Tillykke med dem. Jeg er ked af at høre at de 3 første ikke klarede den, men 4 er også et rigtig godt antal. Overskueligt. Og endda i hver sin farve, hvor dejligt praktisk. Cookie er en god kat. :kissing_heart:

4 Synes om

Hendes mor fik jo 12 killinger med 12 forskellige EMS koder :wink:
Dog fordelt over 2 kuld :wink::wink:

Tillykke med 4-lingerne. :flag:

1 Synes om

Tillykke med de 4 fine killinger :flag::heart_eyes:

1 Synes om

Jeg har gennem dagen støttefodret den sorte da han havde svært ved at knappe på. Men her til aften ser jeg til min glæde at han har fattet hvor mælkebaren er.
Min Cookie hsr været super dygtig og passer dem til UG. Hun er helt afslappet (så længe jeg ikke taget hendes killinger ud) og lader mig flytte rundt på dem. Mine forældre kiggede forbi idag for at se “Oldebørnene” og 3 mennesker på én gang tog hun også i stiv pote :paw_prints:

25 Synes om

Jeg er helt skudt i de smukke billeder. :smelter: hvis Fiona ikke var neutraliseret så tror jeg vi havde udvidet her… :grin:

Nu har jeg lige googlet en opskrift på pebernødder. Jeg er ikke sikker på, at det er den, Cookie har brugt. Men derfor kan de små jo godt blive opkaldt efter den.

Fx ingefær, peber, kanel, kardemomme.

Man kan også kalde dem sukker, fløde, smør og mel, men det er alligevel knap så charmerende :slight_smile: Og så dog - i en engelsk udgave ville de gå an. Måske bortset fra Flour.

Pebernødder

100 - 130 stk

Ingredienser

  • 125 g sukker (sugar)
  • 125 g blødt smør (butter)
  • 1/2 dl piskefløde (cream)
  • 1/2 tsk fintrevet frisk ingefær (ginger)
  • 1/2 tsk kanel (cinnamon)
  • 1/2 tsk friskkværnet peber (pepper)
  • 1/2 tsk stødt kardemomme (cardemon)
  • evt en smule fintrevet appelsinskal fra en øko appelsin (orange)
  • 1 tsk bagepulver (bakingsoda)
  • 250 g mel (flour)

Tip

  • Prøv også at spice dem ekstra op med en knivspids stødt nellike (carnation), allehånde (all spice), stjerneanis (star anise) eller friskrevet muskat (nutmeg)
8 Synes om

Et lille indput til ovenstående… jeg tror Kamilla er helt tilfreds med opskriften blev en smule nedskaleret :sunglasses:

1 Synes om

Joo deet :wink::wink:

Jeg har haft flere temaer oppe at vende, fx. Også et kage kuld: Othello, Napoleon, Dagmar osv.
Har også overvejet Sesame Street da hun er præcis lige så grådig som Cookie Monster :wink:

4 Synes om

Tillykke med de små “flap øre”, vi følger jo gerne med på sidelinjen i deres opvækst.

3 Synes om

Det skal I helt sikkert nok få lov til :smiley:

3 Synes om

Det går stadig godt på børneværelset. De dier og tager alle på som de skal. Småkagen er helt rolig og passer godt på dem.

8 Synes om

Se lige hvem der er blevet kæle :heart::heart:

15 Synes om

Killingerne er idag 1 uge gamle og mor Cookie bliver idag 2 år :smiley::heart::tada::denmark::balloon: :flag: :ballon:

27 Synes om

Endnu engang stort tillykke. :tillykke:
De er så dejlige. :heart_eyes:

Hvad hedder farverne på de små egentlig? :slight_smile:

De er sort, blå, chokolade og lilla. Dejlig nemt når man skal skelne dem fra hinanden :wink:

1 Synes om