Ønskeseddel?

Mon Asani ønsker sig en ny bil til jul?

9 Synes om

Jeg tænkte en tors hammer

IMG_9735

8 Synes om

Stil op med hvad som helst, bare ikke sådan et spektakel :smile: Jeg fik en tur i en Tesla i weekenden. Det eneste pæne der er at sige om sådan en bil er den kan accelerere så det kan mærkes :clap:t2:
Men aldrig om jeg kommer til frivilligt at eje sådan en :woozy_face:

2 Synes om

Me, neither!
Alene det, at den er så hypet, får mig til at gå udenom - men de få gange jeg har haft “fornøjelsen” af at blive transporteret i sådan en fætter, har jeg sgu’ heller ikke været imponeret… :roll_eyes:

1 Synes om

Man kunne jo få den tanke, at mr. Musk & co har kigget lidt i den retning, da de designede logoet… :sunglasses:

1 Synes om

Min bror har lige købt en Tesla…
Han er begejstret, mest fordi han kan lade hjemme, når strømmen er i 0 kr. Så økonomisk er han meget glad.
De skiftes så til at tage Teslaen, for min svigerinde kan åbenbart også godt lige at køre i den…

3 Synes om

Det billogo ligner lidt…

7 Synes om

:joy: kæft det er sjovt :joy:

Den ene gang jeg har kørt (som passagerer) i en Tesla, synes jeg det var fedt. Den var så stille, og den gled jo nærmest på vejene, slet ikke som en normal bil med bump o.s.v. Eneste minus i min verden, er at den var for lav og for tilbagelænet at sidde i og komme ind og ud af, jeg er jo dårlig gående og har i forvejen svært ved at komme ind og ud af biler, men ellers var jeg imponeret, hvilket jeg ikke havde forventet.

1 Synes om

Så skulle du prøve at sidde på bagsædet - det er praktisk talt ikke eksisterende, batteriet fylder så meget, at man sidder med knæene oppe op ørerne… :see_no_evil:

2 Synes om

Det kommer så meget an på hvilken model du er passager i.

Det kan jeg ikke afvise - men uanset model ville jeg stadig forvente af en bil til (i hvert fald på købstidspunktet) tæt på 1000K, også reelt er 4 sæder, med mindre den er på gule plader eller købt som 2-sæders… :sunglasses:

Et er indkøbsprisen, noget andet er vedligeholdelsesprisen. Lars arbejder på specialværksted, hvor de bla. er de første i DK til at udskifte battericeller på Tesla i stedet for hele batteriet.
Når han fortæller om, værkstedspriser for alm rep af sliddele på sådan et køretøj :besvimer:
Vores efterhånden gamle Mercedes var måske nok dyr i indkøb, men den kan fikses for 1/10 del måske endda mindre. Også selvom vi skulle have et værksted til det :slightly_smiling_face:
Men smag og behag, man kan ikke diskutere om marmelade smager godt :wink:

3 Synes om

Min venindes bil (ikke tesla, men hybrid el-bil) fik overgang i højvoltsbatteriet. Den røg på en karantæneplads pga risiko for den eksploderede. Da den blev undersøgt efter 7 dage i karantæne, var dommen et nyt batteri til omkring 90.000. Hendes garanti var udløbet 6 dage før. Der var ingen garanti for, det ikke ville ske igen. Det betød en totaltskadning for der var ikke friværdi i bilen til at kunne betale det. Så hun går nu og betaler af på en bil hun ikke har. Super ærgerligt. 160.000 i restgæld.

Jeg blev ret glad for min benzinbil lige der :flushed::joy:

Ketner Allborg
Er som sagt de første i DK til at reparere batterierne i Tesla i steder for at skifte dem. Jeg elsker Sebastian (bossen) kører Mercedes diesel :face_with_hand_over_mouth: