oO ( April 2012 tanker ) Oo

[QUOTE=Else;825231]Jeg har læst, at der er kommet noget, man smører på tapetet i stedet for at bruge damper. Det skulle være meget lettere (jeg havde tænkt mig at afprøve det næste gang jeg skal fjerne tapet). Jeg kan desværre ikke huske, hvad det blev kaldt.
Forresten kan man også få tapet/glasvæv, der kan sættes op oven på gammelt tapet, også på savsmuldstapet. Det lyder nu også tillokkende :)[/QUOTE]

Det er problemløser du mener og det koster spidsen af en jetjager og lidt til.

Jeps… og så godt virker det heller ikke… i hvert fald ikke det vi købte for flere år siden da tapetet i det lille værelse skulle ned.
Men selvfølgelig - der kan da være kommet nyere og mere effektive mærker på markedet siden da…

Bortset fra det… hvad gør jeg ved et vindue (enkellagsglas), hvor malingen krakelerer?
Hele vinduet blev for ca 10 år siden gennemrenoveret, bla blev al gammel maling fjernet, træet blev slebet og “frisket op” (kan ikkr huske, hvad jeg brugte ud over at det ikke var lin-olie) og derefter malet med først den rette grunder og derefter en god træmaling…
Alle ruder var fjernet under denne omgang… de blev sat i igen med frisk kit… Udvendigt er vinduet malet med den rette grunder og derefter udvendig træmaling…

Som sagt er malingen på den indvendige side nu begyndt at skalle af i flager…

Ideer modtages med kyshånd :slight_smile:

(Ja, vinduet skulle da have været skiftet, da vi skiftede resten af husets vinduer - men vi rent ud sagt glemte det :ups: )

[QUOTE=Vivi_Fletcher;825230]Jeg istandsatte hele mit hus på et par uger - efter arbejdstid og i weekenderne. Nedrivning af tapet i alle rum samt opsætning af væv og maling.
Så havde det taget en krig, ville jeg aldrig have nået det ;)[/QUOTE]

:tihi: Ikke hvis det var 30 års krigen… Men de fås vel også kortere :høhø:

[QUOTE=Ann K;825264]Jeps… og så godt virker det heller ikke… i hvert fald ikke det vi købte for flere år siden da tapetet i det lille værelse skulle ned.
Men selvfølgelig - der kan da være kommet nyere og mere effektive mærker på markedet siden da…

Bortset fra det… hvad gør jeg ved et vindue (enkellagsglas), hvor malingen krakelerer?
Hele vinduet blev for ca 10 år siden gennemrenoveret, bla blev al gammel maling fjernet, træet blev slebet og “frisket op” (kan ikkr huske, hvad jeg brugte ud over at det ikke var lin-olie) og derefter malet med først den rette grunder og derefter en god træmaling…
Alle ruder var fjernet under denne omgang… de blev sat i igen med frisk kit… Udvendigt er vinduet malet med den rette grunder og derefter udvendig træmaling…

Som sagt er malingen på den indvendige side nu begyndt at skalle af i flager…

Ideer modtages med kyshånd :slight_smile:

(Ja, vinduet skulle da have været skiftet, da vi skiftede resten af husets vinduer - men vi rent ud sagt glemte det :ups: )[/QUOTE]

Det lyder som om der er brugt en plastik maling ( ikke at forveksle med en vandbaseret maling) og at den skaller er fordi der er fugt i træet som vil ud, men ikke kan komme igennem malingen.
I skal have alt det gamle maling af, og grunde og male påny.

Og nej der er ikke sket så meget med problemløser, andet end de måske er blevet endnu dyrere

oO(Hold da op jeg er træt nu :zzz:)

oO(Godnat til alle i søde kattegale :godnat:)

. o O ( Nå, så kommer jeg i Odense Zoo i morgen. :slight_smile: )

oO. Tænk en engang, jeg har 10 års jubiii, på jobbet i dag( i går ). Sikker tiden går.

Det gav så lige en ekstra feriedag, blomster og 800,-. Ikke så ringe enda.

Jeg har fået mange nyttige tips derinde.

PS: For øvrigt var det en malermester, som gav mig tippet med alm. varmt vand til at fjerne gammel tapet, og det tog næsten ingen tid.

Stort tillykke,:flag: Irene. :slight_smile:

Blev vækket 6.20 af bettemissen der ville putte under dynen (og ælte mig i armhulen), lidt ærgerligt, for må stadig ikke spise før efter 8.40 hvor jeg skal have taget en blodprøve og jeg er suuuuuulten!

Sikke mange gode håndværksråd! Kan man også tage glasvæv af med sådan en stripper, eller skal der noget andet til?

Nej da, hvornår? Hvad skal du? Kigger du forbi mig også :bebe: :bebe: :tihi:

Ja, der var vist en i Mellemøsten på 6 dage for ikke så mange år siden…

Uha, glasvæv sidder vildt godt fast! Thomas plejer at foretrække at fuldspartle glasvæv fordi det er så besværligt.

Jeg spørger ham lige om han har gode råd når jeg kommer hjem fra job :slight_smile:

mmmmm Mad!

[QUOTE=DK Thomani;825360]Uha, glasvæv sidder vildt godt fast! Thomas plejer at foretrække at fuldspartle glasvæv fordi det er så besværligt.

Jeg spørger ham lige om han har gode råd når jeg kommer hjem fra job :)[/QUOTE]

Tak! Det var også min forestilling, at jeg ville spartle det - jeg har sådan noget irriterende struktur-glasvæv i hele hytten, og jeg synes at glatte vægge er meget pænere…

Helt enig :thumbup:

:tihi: Hvor er det godt, vi har Annie og Thomas. Det er lige før vi skal have en handy-tråd, der hedder “Spørg Handy-panelet Annie og Thomas” :høhø:

Det kan jeg godt forstå du synes, for jeg er helt enig :slight_smile: Jeg kan ikke fordrage savsmuldstapet, jeg synes det er SÅ grimt og SÅ 80’ erne :tihi:

Sig til når du skal i gang, han har en god aftale med en grossist og der går meget sandspartel til sådan nogle vægge :slight_smile:

Arh, han kan jo som regel kun svare på maler ting :tihi: