Eller grave efter noget i tænderne. G
Vi var lige en tur i Biltema… Hvor vi tilfældigvis fandt en blæser - nøøøøj den var tiltrængt
[QUOTE=ThildeL;1101680]Jeg håber Fellini er afslappet nok til at bruge kradsestolperne Men mon ikk…
Glæder mig - men er da også helt spændt og nervøs.
Men får man ikke en bedømmelse imens katten er ude? Eller får man først ord at høre til finalen (som jo ikke engang er sikkert man bliver kaldt tilbage i? )[/QUOTE]
Nogle dommere fortæller en lille smule om kattene, mens de har dem på bordet. Nogle siger slet ikke noget. Selve bedømmelsen er meget, meget kortere end i de traditionelle formater, det tager som regel kun et minuts tid pr. kat.
Man kan sagtens være skeptisk over for, om de nu også når at se kattene “ordentligt”, når man er vant til den anden type bedømmelse, men dommerne har faktisk nogle helt faste rutiner for, hvordan de håndterer kattene, hvilke ting de ser og mærker efter og hvad de lægger vægt på. Det er dybt, dybt fascinerende, når de fortæller om, hvordan det hele forløber, også fordi der er meget, man slet ikke lægger mærke til som udstiller. Fx lader de fleste katten sidde på pulten, mens de så lige lade hånden løbe i hele halens længde. Som regel trækker de lige halespidsen ned bag pulten, og dér, ligeså diskret, mærker de så, om der er halefejl, helt uden, at det kan ses fra publikumssiden. Fra min stol, som clerk, har jeg observeret rigtig mange af den slags rutiner.
Det må da kunne kopieres og gøres billigere, altså hvis det er tilladt at kopiere dem
[QUOTE=Susanne W;1101337]Nå, hvad siger du så til Vissenbjerg - der kan du nærmest cykle ud til november Det er nemlig årets sidste i 2014.
VH
Susanne[/QUOTE]
Hvornår får jeg en i min baghave? Ebeltoft er da et godt bud og det er jo let for alle sjællændere der kommer med færgen og lufthavnen er jo også tæt på
[QUOTE=holymoly;1101703]
Man kan sagtens være skeptisk over for, om de nu også når at se kattene “ordentligt”, når man er vant til den anden type bedømmelse, men dommerne har faktisk nogle helt faste rutiner for, hvordan de håndterer kattene, hvilke ting de ser og mærker efter og hvad de lægger vægt på. Det er dybt, dybt fascinerende, når de fortæller om, hvordan det hele forløber, også fordi der er meget, man slet ikke lægger mærke til som udstiller. Fx lader de fleste katten sidde på pulten, mens de så lige lade hånden løbe i hele halens længde. Som regel trækker de lige halespidsen ned bag pulten, og dér, ligeså diskret, mærker de så, om der er halefejl, helt uden, at det kan ses fra publikumssiden. Fra min stol, som clerk, har jeg observeret rigtig mange af den slags rutiner. ;)[/QUOTE]
Meget enig…
Man kan også som udstiller prøve at spørge dommeren, når hn er færdig med Final om hvad hn mener om ens kat.
Jeg er nu et par gange blevet dybt imponeret af, hvad og hvor meget dommerne egentlig når at “fange” på den forholdsvis korte tid de håndterer kattene…
En helt anden ting, som jeg nyder at være vidne til er deres håndtering af kattene…
K*ft, dommerne er bare dygtige…
EddikeSUR mcohunkastrat, der aldeles ikke vil ud af noget bur… en lille diskret teaser svirlet rundt mellem tremmerne i det nederste højre hjørne og vupti EddikeSUR MCOhunkastrat ude af buret, oppe på podiet, bedømt og tilbage igen, næsten inden hun opdagede, hvad der egentlig foregik
Det er nok en af de allermest elegante og sikre håndteringer af en kat, jeg har set - ligegyldigt hvilket forbund vi taler om
Da mine tre killinger var med i Korsør i marts, blev den ene dommer stående meget længe og skriblede noget på et stykke papir, før han kom med sin afgørelse af, hvilken der var 1, 2 og 3. Jeg kan huske, at jeg tænkte ‘hvor svært kan det dog være, mand!’ Men det viste sig, at han var så begejstret for den ene, at han rent faktisk havde skrevet en bedømmelse i stil med dem, man kender fra FIFe. Det er så også første gang, jeg har oplevet det
[QUOTE=birtheras;1101714]Det må da kunne kopieres og gøres billigere, altså hvis det er tilladt at kopiere dem
[/QUOTE]
Med mine evner eller mangel på samme, så må jeg nok betale det de koster hvis jeg ikke kan undvære
.oO(endte med at købe et skilt og lidt slik i en farlig butik, til min veninde STILIA ROSENGÅRDCENTRET - Til dig og dit hjem. og hun blev rigtig glad for det :))
.oO(jeg har bedt hende om at være lidt mere bitchet næste års tid, for mindre end 29°, kan godt gøre det )
Ja, men de fleste udstillere har lidt en tendens til at mene det nærmest er verdens ende Det er godt nok længe siden vi har været den vej ude, men sidst vi var, var der desværre ikke meget at skrive hjem om hverken mht. antal katte eller tilskuere.
VH
Susanne
[QUOTE=Susanne W;1101752]Ja, men de fleste udstillere har lidt en tendens til at mene det nærmest er verdens ende Det er godt nok længe siden vi har været den vej ude, men sidst vi var, var der desværre ikke meget at skrive hjem om hverken mht. antal katte eller tilskuere.
VH
Susanne[/QUOTE]
Øv men hvis det var en sommer udstilling så ville der komme mange tilskuere - specielt hvis vejret er dårligt
Det er det fantastiske ved udstillinger: der er altid nogen der er klar til at hjælpe hvis man har behov for det.
Jeg er fx i den øvsen-situation at min krop har besluttet sig for at blive nevøs når jeg skal showe Cooper - men det er kun når jeg holder Cooper, ikke når jeg showet andre katte, så jeg har nærmest fast afløser på ham
. o O ( Så er grillen startet op - Hvor mon små gasflasker skal hen når de er tomme. hmmm )
På genbrugspladsen.
Halløjsa - så har Magic lige været på fluejagt. Det er ellers ikke hver dag, det sker - men som han da pludselig kunne springe højt :høhø:
Nu har han trængt den op i en krog - eller rettere et vindue, men han er altså ikke så kvik som de to andre, for fange den kan han ikke
.oO(Jeg er “ven” med Prins William på FB …og har lige fået at vide at sønnemand skal hedde… George Alexander Louis …)
Weee… Nu skal Nobby have Petfun træ nogle måneder før planlagt
Vi blev enige om det nok skulle være nu, for vi er begge begyndt at få nervøse trækninger af at han springer op i det billige fra zooplus… Hvem ku os ha vidst at vores kræ ville blive nærmest livligt
.oO(Så gik turen til Slagelse i dag…Tommy skulle hente sin medicin der igen…pokkers til lang tur for 10 min. hos lægen …men vi lavede en tur ud af det og gik en tur i byen…rigtig hyggelig, men der var MEGET varmt…men vi fandt et skilt mere til skiltesamlingen ude i kattegården
Hit med butiksnavnet … NU!
Så fandt jeg lige posen som skiltet var i
Butikken hedder Vitrinen…og der var virkelig mange skilte
Der er et link på posen også…kommer her
www.vitrinen.dk
[QUOTE=Coon Danica;1101827]Så fandt jeg lige posen som skiltet var i
Butikken hedder Vitrinen…og der var virkelig mange skilte
Der er et link på posen også…kommer her
www.vitrinen.dk[/QUOTE]
Jeg har lige fundet mig en guide til Slagelse
Der var en del skilte der hvor jeg købte gaven til min veninde i dag (http://www.kraemmerhus.com/shop/frontpage.html ), men ikke så mange som der er i dit link … også dyrere.
Troede lige jeg havde fundet min røde thermokande, men proppen var desværre en af dem der skal skrues løs hver gang … øv