Den SKAL jeg til Har allerede skrevet den ind i årets kalender.
Og så håber jeg der er en der kan guide
[QUOTE=Ann K;1101429]Det er den ene ting…
En anden er at vi ofte praler af at vi har nogle af Europas bedste skovkatte… det kunne jo være dejligt om vi også kunne bevise det overfor dommerne ved at der faktisk kommer nogle af de dersens skovkatte på show
(Som det er nu, er der som oftest kun max tre skovkatte(kastrater) med… de er efterhånden godt kendt.)
Jeg ville også gerne at der kom nogle flere perserdyr… har praktisk talt aldrig konkurrence indenfor racen herhjemme.
Så jer der altid siger, at I da gerne vil prøve en ringudstilling efter TICAs system, men der er for langt til Sjælland, prøv nu at gøre en indsats for at komme til Strib… pretty please :)[/QUOTE]
Det tar jeg som en kompliment på Fellinis vegne
Ja han skal da være med i statistikken!
Pernille skal vist os med med sølvmissen
Ha! Den GLS mand er godt nok en af de stærke, tavse typer! :høhø: Han har været her mange gange, og jeg tror stadig ikke jeg har hørt ham sige et ord - bortset fra “GLS” i dørtelefonen
Nå, men han er stabil og sætter varerne pænt ind - så pyt med at han ikke er det store konversationstalent
[QUOTE=ThildeL;1101547]Den SKAL jeg til Har allerede skrevet den ind i årets kalender.
Og så håber jeg der er en der kan guide ;)[/QUOTE]
Du kan være helt rolig, du får al den hjælp du har brug for
Lige til en start kan det virke noget uoverskueligt, men man kommer hurtigt efter det, og det er helt vildt hyggeligt
Så er VVS-folkene gået og Galliano har - MEGET forsigtigt - været ude og inspicere bryggerset.
Der er godt nok en del reparationer/udbedringer, der skal laves efter især min gamle vandvarmer/genvex-ting og en hulens masse rør, der skal skjules, så nu skal jeg på jagt efter en eller flere håndværkere, der kan klare den slags.
. o O ( Sikke det mylder frem med frugter på min Rain Forest, som jeg nu med sikkerhed kan se ikke er en Rain Forest. Skidt pyt, planten er super smuk. - Ved bare ikke hvem jeg skal bruge som prøveklud, når frugterne skal smages… Hmmmmmm - TEA?! )
De står godt nok højt i tændingen… De blev bedøvet kl 9.00, 9.10 og 9.25. Nu sidder de så og spiser mens den sidste rest bedøvelse bliver kogt ud Hugo er i fuld sving med foderbrættet
[QUOTE=Theomilou;1101550]Du kan være helt rolig, du får al den hjælp du har brug for
Lige til en start kan det virke noget uoverskueligt, men man kommer hurtigt efter det, og det er helt vildt hyggeligt :-)[/QUOTE]
Heh, selv jeg der ikke har kat, har efterhånden fanget hvordan det foregår!
Og er gået fra “Det der gider jeg kun som tilskuer”, til "Jeg skal da måske nok en dag prøve det der udstilling med egen kat… "
Hvordan er det nu, ser dommerne “kun” på katten i buret, eller skal kræet også præsenteres for dommer?
Den ene TICAudstilling jeg har været på, sad kattene nemlig bare i burene i dommerringen.
Puha, jeg synes det er varmt at støvsuge i dag.
Heldigvis er Fanni ved at blive rimeligt fortrolig med støvsugeren. Hun bliver på sofaen eller i vindueskarmen, men den skal ikke komme aaaaalt for tæt på. Det hjalp dog med en godbidsstang.
[QUOTE=PiaR;1101649]Hvordan er det nu, ser dommerne “kun” på katten i buret, eller skal kræet også præsenteres for dommer?
Den ene TICAudstilling jeg har været på, sad kattene nemlig bare i burene i dommerringen.[/QUOTE]
Man bærer den op til burene ved dommeren og så tager dommeren den ud og op på bordet til bedømmelsen.
[QUOTE=PiaR;1101649]Hvordan er det nu, ser dommerne “kun” på katten i buret, eller skal kræet også præsenteres for dommer?
Den ene TICAudstilling jeg har været på, sad kattene nemlig bare i burene i dommerringen.[/QUOTE]
Du bringer op til dommeren, sætter katten i buret, sætter dig på en af stolen, der altid er foran ringen og nyder at du ikek skal stå og præsentere skovkat i hvad der af og til kan føles som timer
Dommeren tager så din kat ud af buret, sætter den på podiet foran sig, leger lidt, rører og føler, nusser og sætter så katten tilbage i dommerburet…
Når Clercken lægger kattens nummer ned eller bare siger at fx en hel race gerne må gå, så tager du din kat og bringer den tilbage til udstillingsburet…
Senere hører du efter når der kaldes til Final i den pågældende dommers ring, går op og tjekker om din kats nummer er kommet op.
Er det det, så bringer du katten op i dommerburet igen, sætter dig og lader så dommeren køre sin final, som h*n ønsker at gøre det - nogle tager katten ud, andre lader dem blive i buret og nogle beder ejeren om at præsentere katten for publikum inden at dommeren fortæller, hvorfor katten har opnået X plads i finalen
Enkelt og nemt… og dejligt for ens armmuskler
[QUOTE=Ann K;1101659]Du bringer op til dommeren, sætter katten i buret, sætter dig på en af stolen, der altid er foran ringen og nyder at du ikek skal stå og præsentere skovkat i hvad der af og til kan føles som timer
Dommeren tager så din kat ud af buret, sætter den på podiet foran sig, leger lidt, rører og føler, nusser og sætter så katten tilbage i dommerburet…
Når Clercken lægger kattens nummer ned eller bare siger at fx en hel race gerne må gå, så tager du din kat og bringer den tilbage til udstillingsburet…
Senere hører du efter når der kaldes til Final i den pågældende dommers ring, går op og tjekker om din kats nummer er kommet op.
Er det det, så bringer du katten op i dommerburet igen, sætter dig og lader så dommeren køre sin final, som h*n ønsker at gøre det - nogle tager katten ud, andre lader dem blive i buret og nogle beder ejeren om at præsentere katten for publikum inden at dommeren fortæller, hvorfor katten har opnået X plads i finalen
Enkelt og nemt… og dejligt for ens armmuskler ;)[/QUOTE]
Tak for beskrivelsen, så har det sikkert været en final jeg har overværet. dommeren gik nemlig rundt foran burene og kiggede indgående på kattene.
Det lyder ganske interessant og udfordrende for en FIFe-fan
Jeg foretrækker dog i den grad selv at håndtere min kat ud og ind af bure…
Og hvad har vi, der kan udstilles til den tid
Aj, jeg er allerede ved at planlægge
Og dommerbordet hos TICA har to kradsestolper, som kattene kan strække ud ved - og måske også klatre op i…
Og selv om dommeren er alene om at håndtere katten, foregår det yderst kontrolleret, så ingen stikker af.
Dem, jeg har set, har alle kunnet deres kram…
[QUOTE=velfa;1101651]Puha, jeg synes det er varmt at støvsuge i dag.
Heldigvis er Fanni ved at blive rimeligt fortrolig med støvsugeren. Hun bliver på sofaen eller i vindueskarmen, men den skal ikke komme aaaaalt for tæt på. Det hjalp dog med en godbidsstang. [/QUOTE]
Enig! Jeg bliver aldrig fan af at støvsuge, men det er helt ulidelig i denne varme! Emina befinder sig under sengen, fra det øjeblik jeg rør støvsugeren, til et godt stykke tid efter jeg er blevet færdig. Selv min håndstøvsuger, får den reaktion
& jeg er ellers blevet ret glad for min billige ikke særlige gode, håndstøvsuger. For hvis jeg bruger den hver til hver anden dag, kan jeg nu holde lejligheden rimelig fri for kattegrus :juhu:
Ja jeg er da også lidt usikker på det med, at dommeren selv tager katten ud af buret.
Håber ikke de tager sig alt for meget af lidt brummen og banderi
Og dommeren kommer da egentlig ikke til at se hvor lang katten er når det bliver gjort på den måde?
Det er i hvert fald en af de ting, jeg især fremhæver ved Fellini når han er i stræk og vinklen, jeg viser ham fra - hans længde.
[QUOTE=ThildeL;1101675]Ja jeg er da også lidt usikker på det med, at dommeren selv tager katten ud af buret.
Håber ikke de tager sig alt for meget af lidt brummen og banderi
Og dommeren kommer da egentlig ikke til at se hvor lang katten er når det bliver gjort på den måde?
Det er i hvert fald en af de ting, jeg især fremhæver ved Fellini når han er i stræk og vinklen, jeg viser ham fra - hans længde.[/QUOTE]
Ikke alene bærer de dem jo fra bur til bord - selvom der ikke er langt, er det nok til at strække dem ud - de fleste katte udnytter kradsestolperne til netop at vise deres længde
Jeg håber Fellini er afslappet nok til at bruge kradsestolperne Men mon ikk…
Glæder mig - men er da også helt spændt og nervøs.
Men får man ikke en bedømmelse imens katten er ude? Eller får man først ord at høre til finalen (som jo ikke engang er sikkert man bliver kaldt tilbage i? )
Gad vide hvad der så ender på min liste over ting jeg skal lave indtil på lørdag, for de ting der var der er allerede ordnet:)
Tingene går meget hurtigere og nemmere når man er i godt selskab og det gør tiden heldigvis også, for så er der ikke helt så længe til søndag:D
Note til mig selv, aldrig klø dig i øjnene når du lge har skåret frisk chili. Av for pokker da