Opbevaring af flere slags foder?

Hej kattegale.
Kender I en smart måde at opbevare tre slags foder på?
Jeg har nemlig to katte (der får det samme foder), en voksen hund (der får voksenfoder) og nu snart en hvalp (der skal have hvalpefoder). Og eftersom jeg bor i en lille lejlighed, har jeg ikke plads til tre foderspande i tøndemodellen.
I USA har de MASSER af smarte løsninger (fordi de kan stables og man stadig kan få maden ud når de er stablet), og der er også nogle i UK, men de er dyre og kommer il at være dyre i fragt. Måske der er nogle af jer der har set noget i den her retning til en billig penge?

Og hvad hvordan opbevarer I flere slags foder på en smart måde?

Hov, jeg fandt lige dem her hos IKEA i to størrelser:

De er godt nok ikke egnet til foder og jeg tror heller ikke de er lufttætte, men man kan vel selv tætne dem.
Er der nogen der bruger dem?

Vi har to slags foder til vores tre katte, og det bliver opbevaret i 2 kgs royal canin dåser. Vi køber foder hjem i 5 kgs poser, og hælder så i dåserne hen ad vejen. Poserne har vi til at stå på et værelse, vi bruger til opbevaring pt., sammen med kattegrus og andre ting.

[QUOTE=BlackByrd;629462]Hov, jeg fandt lige dem her hos IKEA i to størrelser:

De er godt nok ikke egnet til foder og jeg tror heller ikke de er lufttætte, men man kan vel selv tætne dem.
Er der nogen der bruger dem?[/QUOTE]

Jeg bruger dem, men ikke til foder. Hvis der var mad i, ville mine være i dem på ingen tid. Låget er meget løst.

Jeg tænkte ellers godt på dem, da jeg læste tråden, men jeg ville ikke bruge dem til mad.

Vi bruger sådan nogle plastkasser med låg.

Det er muligt at få opbevaringsbøtterne der kan stabels via Amazon uk Amazon.co.uk : food storage

[QUOTE=Blabl;629466]Jeg bruger dem, men ikke til foder. Hvis der var mad i, ville mine være i dem på ingen tid. Låget er meget løst.

Jeg tænkte ellers godt på dem, da jeg læste tråden, men jeg ville ikke bruge dem til mad.[/QUOTE]
De er lukket inde i et viktualierum, så dyrene kan ikke komme til dem, men hvis de er meget løse i låget, betyder det også, at de ikke er ret lufttætte. Jeg må nok hellere ud og se på dem.

Orv, især dem der hedder lock & lock ser gode og billige ud, men de er kun i fem liter :confused: Så kan det være jeg må gøre som en siger her, hølde lidt over i efterhånden. Jeg bestiller nemlig i 13 kilo-sække.

TUSIND tak for alle jeres gode idéer og erfaringer, bliv endelig ved :smiley:

Ah - smart! :slight_smile:

Men nej, de er absolut ikke lufttætte.

Der er også dem her fra IKEA, som er lufttætte:

De har en lidt åndssvag størrelse…
Bredde: 79 cm
Dybde: 56 cm
Højde: 42 cm
Volume: 85 l

Hm, under alle omstændigheder ser det ud til at jeg skal et smut i IKEA!