Opdaterede regler for at vise sine smukke missekatte i dette forum

Hej alle

pr. ønske har vi lavet dette forum hvor i kan jeres skønne misser i billedformat… det blir skønt…

I kan gøre det på 3 måder…

[ol]
[li]i kan vedhæfte filerne i indlægget - det er ikke lige så kønt som mulighed 2 og 3
[/li][li]i kan lave albums hvor i lægger jeres billeder af jeres misser. Det gør i under “album og billeder” i jeres brugerprofil. I albummet kan i samtidig få hele den kode der skal til for at vise det enkelte billede i jeres indlæg
[/li][li]i kan bruge billeder der i forvejen ligger online - fx på photobucket.
[/li][/ol]

Kattegale ser HELST at i bruger løsning 2 og 3 fordi! vedhæftede indlæg er ikke lige så kønt i indlæggene OG - måden de lagres på er ikke helt så genialt som i løsning 2 og 3 - dvs - de belaster systemet hårdere!

Løsning 2 er god, fordi - upload og stiftelse af albums er nemt OG det er KUN vores egen båndbredde vi bruger fordi vi henter fra vores egen side. DVS - der er ikke andre hjemmesider der bliver belastet.

Hvis i bruger løsning 3 - så SKAL i bruge sider der har givet lov til at i bruger deres hjemmeside på den måde - fordi! - når man viser et billede der ligger på en anden side (fx photobucket) så skal det hentes fra den side inden det kan vises her - og det belaster deres båndbredde.

Brug derfor KUN sider som giver lov til det eller jeres egen hjemmeside.

Spørgsmål af teknisk art stiles til mig - spørgsmål af anden type til de søde hjælpeadmins

Knus og mange -pote dask og glæder mig meget til at se jeres missere

Jeg kan simpelthen ikke hitte ud af løsning 2, den skriver bare ugyldig fil, det var da underligt.
det her er nok for folk der er klogere end jeg :wink:

[quote=Heidi;243087]Jeg kan simpelthen ikke hitte ud af løsning 2, den skriver bare ugyldig fil, det var da underligt.
det her er nok for folk der er klogere end jeg ;-)[/quote]

prøv at sende mig en nøjagtig trin for trin beskrivelse af hvad du gør - så skal jeg gerne hjælpe :slight_smile:

Jeg tror det lykkes til sidst, men jeg troede jeg skulle klikke på upload billeder. det skulle jeg slet ikke.
Så tak, men lidt tålmodighed (Som jeg åbenbart ikke er den store besidder af) så lykkes det.

Hvorfor kan man ikke vise billederne på forummet, hvis man siger at albummet er privat?

fordi privat betyder at det kun er dig og admins der kan se albummet og dermed er de i databasen mærket som billeder der ikke må ses af andre end dig og admins :slight_smile: og det gælder derfor uanset hvor på forum billederne bliver vist :slight_smile:

Hmm den der kode man skulle kunne hente , den kan jeg ikke se nogen steder ?
Jeg har lavet et album og ville jo gerne vise det… :stuck_out_tongue:

[quote=Britt Hammershøi;404013]Hmm den der kode man skulle kunne hente , den kan jeg ikke se nogen steder ?
Jeg har lavet et album og ville jo gerne vise det… :p[/quote]

når du kigger i dit album skal du gå ind på det billede i albummet du gerne vil vise :slight_smile:

koden står under selve billedet…

der er 2…

en der hedder BB kode og en der hedder html

du skal vælge den nederste - det er BB koden og det er den du skal bruge :slight_smile:

[QUOTE=Battlestar;6734]Hej alle

[li]i kan bruge billeder der i forvejen ligger online - fx på photobucket.[/li]
[/QUOTE]
Imageshack.us er at anbefale :slight_smile:

En vigtig regel, husk max 30 billeder i første indlæg, faktisk max 30 billeder i alle indlæg ellers kan en tråd hurtig blive for tung :slight_smile:

Man kan forhåbentlig stadig uploade billeder fra sin egen PC?

Kan man ikke flytte rundt på billedernes rækkefølge i et album???
Der gik kage i mit forsøg på at oploade billeder til et album (første gang jeg prøver), og nu er billederne fra hendes killingetid kommet ind midt i mellem alle voksenbillederne :argh:

jeg kunne godt tænke mig at poste lidt killingebilleder, og jeg har derfor oprettet et album! men er det rigtigt forstået, at jeg skal ind i albummet og kopiere hver enkelt BB kode for hvert billede? For så skal jeg jo have to browsere åbne… Eller forstår jeg ikke helt enkeltheden i dette?
Kan se at hvis jeg bruger, “vedhæft” symbolet, så kan jeg vælge alle billederne i albummet og så ligge dem direkte ind i indlægget, men det er så mulighed 1, I helst vil undgå? :slight_smile:

de ligger også på facebook, så jeg kan jo nemt bruge mulighed nr 3… Men kunne da godt tænke mig at få det med albummet til at fungere! :høhø:

[QUOTE=Fieldstone;1111644]jeg kunne godt tænke mig at poste lidt killingebilleder, og jeg har derfor oprettet et album! men er det rigtigt forstået, at jeg skal ind i albummet og kopiere hver enkelt BB kode for hvert billede? For så skal jeg jo have to browsere åbne… Eller forstår jeg ikke helt enkeltheden i dette?
Kan se at hvis jeg bruger, “vedhæft” symbolet, så kan jeg vælge alle billederne i albummet og så ligge dem direkte ind i indlægget, men det er så mulighed 1, I helst vil undgå? :slight_smile:

de ligger også på facebook, så jeg kan jo nemt bruge mulighed nr 3… Men kunne da godt tænke mig at få det med albummet til at fungere! :høhø:[/QUOTE]

Nej du kan ikke kopiere hele albummet over, men jeg synes da heller ikke det er specielt besværligt at have to vinduer åbne samtidigt og så skifte imellem dem. Og det er nemt at arrangere dem med teksten. :slight_smile:

Glæder mig til tråden, for jeg har jo smugkigget albummet… :smiley:

Jeg ser kun de billeder, der bliver postet på forum. Albums tjekker jeg stort set aldrig. Jeg tror faktisk ikke, jeg nogensinde har oprettet et album herinde - hvad er fordelen ved at gøre det:?

Jeg har mine billeder liggende på min pc og uploader direkte derfra.

At du nemt kan genbruge billederne i andre tråde. Og så naturligvis præsentere dine katte for de interesserede, som kigger i albums. :slight_smile: