Opdrætter af Sibirsk skovkat

Min søster vil gerne have kontakt med en opdrætter af sibirsk skovkat - helst en der ikke bor for langt fra Midtjylland.

Kender vi herinde en opdrætter ? :?

Jeg har ikke personligt kendskab til SIB opdrættere, men på www.killingelisten.dk står der opført 4…

www.agrippina.dk - ingen indikation af hvor de er…
www.katterimeldgaards-sibirisk.dk ved Randers
www.nelius.dk i Svogerslev ved Roskilde
www.sevastopol.dk på Lolland

Dem I randers må være tilpas tæt på. Min søster er nemlig katteallergiker, men har hørt om gode erfaringer med SIB - så de kunne tænke sig et par testbesøg :0)

Laila Melgård (hende ved Randers) er dygtig. Hun er vet. sygeplejerske ved min dyrlæge og laver et stort avlsarbejde med sine katte.

Tak. Min søster har allerede været i kontakt med hende, og får tilsendt pelsprøver.

Skulle din søster vise sig at kunne tåle sibirske katte, så må I gerne have i baghovedet, at vi har en hun-sibirer, Ochta, som vi søger et godt og blivende omplaceringshjem til, da hun ikke trives i vores flok og mest opholder sig for sig selv. Hun søger stort set kun kontakt hos os mennesker. Efter vores vurdering vil hun derfor trives godt som alenekat, hvor hun kan få al opmærksomheden.

Vi har sat en pris på 1000-1500 kr., men prisen er ikke afgørende - det vigtigste er at finde et godt og kærligt hjem til hende, hvor hun kan leve resten af sine dage.

Ochta er i øvrigt opdrættet af DK Meldgaard, hvor din søster har fået pelsprøve fra, og DK Panthera Tigris (nu lukket) i samarbejde og fylder 4 år den 15. maj.

Kunne I tænke jer flere oplysninger og evt. fotos, så skriv gerne.

/Flemming

[QUOTE=Flemming;540491]Skulle din søster vise sig at kunne tåle sibirske katte, så må I gerne have i baghovedet, at vi har en hun-sibirer, Ochta, som vi søger et godt og blivende omplaceringshjem til, da hun ikke trives i vores flok og mest opholder sig for sig selv. Hun søger stort set kun kontakt hos os mennesker. Efter vores vurdering vil hun derfor trives godt som alenekat, hvor hun kan få al opmærksomheden.

Vi har sat en pris på 1000-1500 kr., men prisen er ikke afgørende - det vigtigste er at finde et godt og kærligt hjem til hende, hvor hun kan leve resten af sine dage.

Ochta er i øvrigt opdrættet af DK Meldgaard, hvor din søster har fået pelsprøve fra, og DK Panthera Tigris (nu lukket) i samarbejde og fylder 4 år den 15. maj.

Kunne I tænke jer flere oplysninger og evt. fotos, så skriv gerne.

/Flemming[/QUOTE]

Hej Flemming

Jeg skal videregive din besked til min søster - men jeg tror uden at vide det, at de helst vil have en killing der kan lære at trives sammen med deres labrador samt komme med i sommerhus. Det kan en voksen kat selfølig også, men det er lettere at præge en “lille” til den livsstil den nu skal leve i. Nu må vi se om hun overhovedet kan tåle pelsen :o)

Jeg er rigtig glad for Hermie :slight_smile: Og har fået god rådgivning til pelspleje og sådanne ting fra Laila :slight_smile:
Kan kun komme med gåde anmeldelser fra det sted:)

[QUOTE=Chicabee;540527]Hej Flemming

Jeg skal videregive din besked til min søster - men jeg tror uden at vide det, at de helst vil have en killing der kan lære at trives sammen med deres labrador samt komme med i sommerhus. Det kan en voksen kat selfølig også, men det er lettere at præge en “lille” til den livsstil den nu skal leve i. Nu må vi se om hun overhovedet kan tåle pelsen :o)[/QUOTE]

Det har du helt ret i. Men du får i hvert fald tak for at videregive informationen, så tager vi den der fra.

/Flemming

Øhm, lige en detalje: Det hedder da vist en Sibirsk Kat, og ikke Skovkat, selvom jeg godt kan se, at det frister med alliteration og gruppe af katte :slight_smile:

Jeg besøgte katteri Sevastopol for et par år siden, fordi der var planer om at “adoptere” en voksen kat derfra - det er søde og dejlige katte, men man skal være indstillet på, at de er meget adrætte og glade for at komme op i højden. Alt skal børnesikres (no prob, hvis man allerede har børn) og de kan være livlige på Siameserniveau :slight_smile:

Dorthe (som også startede siden Vildkat.dk) har boet en del år i Rusland og mødte kattene dér. Hun arbejder sammen med bl.a. en tjekkisk opdrætter, som også har Somali-opdræt (kan nok godt finde navnene, hvis det er).