Opdrættere af store mco

vi skal jo have os en coon mere her indenfor det næste ½ år og vi vil have en stor han coon og derfor kunne vi godt tænke os at vide hvem der opdrætter store mco. vi kunne sagtens tage henvendelse til en masse mco opdrættere, men syntes det var nemmere at skrive her og så kan evt opdrættere og andre komme med forslag osv.
vores krav er at der skal være en hel del hvidt i den coon vi vil have og så skal han blive en velvoksen dreng

Findus min store rød/hvide dreng vejede 10.6 kg og var fra Stine som har Mafian…

Et lille indspark til dit ønske om en stor dejlig hankastrat :slight_smile: Som opdrætter af racen så er det svært at love, at en killing udvikler sig til en stor maine coon :)Man kan kigge på linjerne bag og få en ide om, hvordan størrelse og type kan blive - men personligt vil jeg ikke love en køber, at killingen udvikler sig til en stor klippert på + 10 kg :slight_smile:

Held og lykke med søgningen - jeg er sikker på at I finder en skøn knægt :ok:

jeg er helt med at ingen opdrættere kan og vil love hvor stor en af deres killinger bliver og forventer det heller ikke, men som du siger kan man jo kigge lidt på linjerne bag og få en ide om at det muligvis kunne blive en ordentlig kleppert på +10 kilo.
vi har set mange coons og en del af dem var selv som fuldvoksne ikke speciel store.
og skulle det ske at vi fik en coon som ikke helt blev så stor som vi forventer/troede så er det bare sådan det er, det gør jo ikke katten mindre lækker el elskværdig og vi vil holde 100% lige meget af katten uanset hvordan den udvikler sig

Tror altså ikke at, der er så mange +10 kg, som mange siger. Ud af de 6 stk jeg har, er den tungeste på knap 9 kg og han er altså stor og i god foderstand

Jeg har flere gange beundret en stor coon-pige på udstillingerne: Yoon Coon´s Chocolate Chip.:hjerte:
Charlotte, som holder hende på billederne, er godt nok ikke så stor selv, men Chip er altså velvoksen af en hunkat at være… :smiley:
Et godt og venligt temperament har hun også.
Begge forældre er fra Løvehulen, hvis du kan bruge den oplysning til noget. :slight_smile:

Nimbus, som er en ret stor kastrat, kommer fra DK Sivkjæer i Krogager (v. Grindsted). Generelt synes jeg, at hendes katte har en pæn størrelse.
Men størrelsen er jo heldigvis ikke alt, men det er jeg sikker på at du er helt indforstået med Johnny. Du er jo ikke helt grøn længere. :stuck_out_tongue:

Johnny, er det sådan en størrelse som ham her du søger?

[QUOTE=En forhenværende bruger;1056236]Johnny, er det sådan en størrelse som ham her du søger?

[/QUOTE]

ja måske, selvom det er lidt svært at vurdere, men han ser ret velvoksen ud, og ellers tænker jeg lidt en str som eifes diego altså dengang han var i sin velmagts dage

Det er et lidt “tarveligt” spørgsmål jeg stillede dig :wink: På billedet er Dirty omkring to år og slet ikke udvokset, men en stor dreng vil de fleste mene, men… ti kilos klassen har han aldrig nået. Jeg bruger gerne både ham og billedet til at illustrere at størrelse og kilo ikke altid hænger sammen, og at det at veje 10 kg for en Maine Coon ikke nødvendigvis er at eftertragte, da det også kan have sine konsekvenser.

Faktisk er den dreng jeg har haft i hænderne som ikke bare har vejet mest, men også haft en enorm tyngde ( så meget at jeg nærmest fik en rygskade på at ville løfte ham og ikke have styr på at udseendet snød og han var meget tungere end han så ud) bestemt ikke en stor dreng i str XXXL.

Jeg kan let præstere kastrater og et par fertile drenge i +10 kg´s klassen, men ikke nødvendigvis fordi de er muskuløse :wink: For mig er en Maine Coon stor ja, men den er ikke kæmpestor og skal ses i fht harmoni og helhed, bestemt ikke i kilo!

Johnny, jeg kan godt forstå, at du er fascineret af de store maine cooner

  • også Evas dejlige Diego - men mit bedste råd vil alligevel være at kigge
    på en masse andre ting før størrelsen.

Personligt betyder f.eks. pelskvalitet rigtig meget for mig - og for katten. Og
en smuk maine coon er kombineret af en række forskellige karakteristika,
som - når det hele spiller - giver et fantastisk helhedsindtryk - men at lægge
vægt på blot dele af disse karakteristika er næsten synd for racen.

Det er ikke størrelsen alene, der gør det :cool:

Johnny, du skal bare anskaffe en alm. lille kat. Så virker selv en MCO på små 7 kg enorm! :wink:

Vi har fået en Europè,. Ved siden af hende, virker vores MCO’er som kæmper. Men det er Europén det styre de store drenge. Det er bare et herligt syn.

nu har jeg jo allerede en alm kat og et stk coon og joooo vores coon gaia er en kæmpe ved siden af trixie som er et bette myr på 4 kilo, plus vi osse har haft daffy som var en stor blandingskat samtiddig med de 2.

jeg er bare fashineret af store katte og drømmer om en stor flot coon dreng, men i sidste ende vil det jo helt klart være sindet, pelsen osv der vinder, men kunne man få alle disse ting forenet vil det jo slet ikke være tosset vel:p

men uanset hvad str coon det bliver ved jeg at jeg bliver verdens lykkeligste mand når vi igen får en konge i huset

jeg ved at naugthy coon har arbejdet med linier der har givet nogle VIRKELIG store drenge… min imhotep på 12 kg er jo bevis for det… det er uden at være godt i stand

og jeg ved at Pia fra Boromir også har fået en god størrelse på sine sidste kuld… der er kommet nogle seriøse klepperter ud af de kombinationer hun har arbejdet med…

[QUOTE=Battlestar;1056410]jeg ved at naugthy coon har arbejdet med linier der har givet nogle VIRKELIG store drenge… min imhotep på 12 kg er jo bevis for det… det er uden at være godt i stand

og jeg ved at Pia fra Boromir også har fået en god størrelse på sine sidste kuld… der er kommet nogle seriøse klepperter ud af de kombinationer hun har arbejdet med…[/QUOTE]

åhhhhhh en bamsemis som imhotep er lige sagen namme namme

Johnny - Er I sikre på at det er en dreng I vil have? Hvis, så synes jeg altså absolut I skal få to! Sådan en coon-bamse-dreng vil ganske sikkert gerne tumle, og har formodentligt lidt svært ved at forstå at når en dame siger nej, så mener hun det! :tihi: Så jeg er ret sikker på at jeres to voksne damer ikke vil kunne opfylde sådan en drengs behov, og han derfor nemt kan blive lidt af en pestilens for dem :slight_smile:

Diego er altså nok en dejlig dreng :engel2: Men i sine “velmagts dage” som du kalder det, så vejede han altså 8½ kg! :slight_smile:
Jeg ved godt at det ikke var dig der satte kg på, men det var bare lige for at illustrere det :slight_smile:

Ps. han vejer i øvrigt 9½ nu - uden at være blevet tykkere, men der er kommet noget andet udvikling over ham fra 4 til 5 år (han bliver 6 til august).

vi er mere end sikre på at det er en han bamse vi vil have og vi er osse ret sikre på at vores 2 madammer nok skal kunne sætte sådan en hr lømmel på plads, trixie har jo det meste af hendes liv været vant til at tumle på daffy som var meget større og vejede ca det dobbelte af hende. gaia er jo osse en velvoksen dame, så hun skal osse nok kunne klare lidt tumleri.

nu er det jo så osse en killing vi vil have, netop fordi så er han jo ikke så stor når han flytter ind og så kan de 2 damer sætte ham på plads og langsomt vænne sig til at han bliver større end dem

[QUOTE=Johnny;1056674]vi er mere end sikre på at det er en han bamse vi vil have og vi er osse ret sikre på at vores 2 madammer nok skal kunne sætte sådan en hr lømmel på plads, trixie har jo det meste af hendes liv været vant til at tumle på daffy som var meget større og vejede ca det dobbelte af hende. gaia er jo osse en velvoksen dame, så hun skal osse nok kunne klare lidt tumleri.

nu er det jo så osse en killing vi vil have, netop fordi så er han jo ikke så stor når han flytter ind og så kan de 2 damer sætte ham på plads og langsomt vænne sig til at han bliver større end dem[/QUOTE]

Jeg kan ikke lade være med at spørge - er det optimale at blive sat på plads? :slight_smile: