tæt på en dansk milliardindustri.
TV 2 | torsdag d. 05.02 20:00 - 20:50
Danske kyllinger er pumpet med vand til bristepunktet, og op til 40 procent af den marinerede kyllingefilet, du spiser, kan i virkeligheden være vand i stedet for kylling. Der er ingen grænser for, hvor meget vand producenterne må pumpe i kyllingerne, så længe de blot oplyser den korrekte mængde på deklarationen.
Men en test af forskellige produkter afslører, at producenterne langt fra altid fortæller sandheden. Det er, blandt andet, hvad “Operation X” kan afsløre, når Morten Spiegelhauer går den danske milliard kyllingeindustri efter i sømmene. Programmet viser også myndighedernes inkonsekvente håndtering af høns, der dør under transporten til slagteriet.
Der er vist også noget med at de tilføjer bindepulver lavet af svinehud i det også så vandet kan binde… FØJ jeg får kvalme! Glæder mig til at se hvilket firma der gør det…
Tja… jeg har så svært ved at se sensationen i det?!
Det har da været kendt i årevis at de såkalde “naturligt marinerede” kyllingedele, som man kan købe i store mængder for en slik er pumpet med vand… det står endda på pakningen!
[QUOTE=Ann K;117773]Tja… jeg har så svært ved at se sensationen i det?!
Det har da været kendt i årevis at de såkalde “naturligt marinerede” kyllingedele, som man kan købe i store mængder for en slik er pumpet med vand… det står endda på pakningen![/QUOTE]
For mig er det mere at se Morten i aktion:tihi: Jeg elsker hans provokerende væsen:ups:
øv, jeg er ligelad med at se at de pumper vand i min kylling, den er død og den er ligeglad, men jeg vil altså ikke se de mishandlede høns der dør under transporten
Nåh, det avr så slut for mig med at købe ikke økologiske kyllinger. Har så lige set at de indfanger dem med gummirør som trækker dem ind på et bånd og SMIDER dem i en kasse hvor der er alt for mange i!!
Hold kæft mand det er jo sindsygt!!! tænk lige hvordan det må føles! Puh ha!!
Puha, jeg kan slet ikke klare at se den måde, som dyrene bliver behandlet på, så jeg så ikke det halve af programmet. Var jeg iøvrigt den eneste, der tænkte, at hanekyllingerne var de heldige - deres lidelser var i det mindste hurtigt overstået
Jeg spiser stadig kylling, for vi kan jo godt li’ det, og vi har altså ikke råd til at købe økologiske kyllinger til flere hundrede kroner. Men jeg bryder mig alligevel ikke om, at det skal foregå på den måde.
At vi som et godt, gammelt landbrugsland med stolte traditioner vil være det bekendt - FØJ !!
Jeg væmmes - jeg græmmes - og jeg håber, at der er mange forbrugere der har fået øjnene op - for når alt kommer til alt, så er det os forbrugere der har fat i den lange ende.
Støt ikke denne form for dyreplageri - boykot disse varer - så kan det nok være, at forholdene vil ændre sig.
(ikke fra dag til dag selvfølgelig - men på sigt)
Ja, dem bruger vi da også, men de skulle da i det mindste kun lide ganske kort. Ikke lige som hønekyllingerne, der bare skal lægge æg, indtil de ikke kan mere.