Ophængning af gevir?

Fra sin tid på Grønland har Jan et par ting, som har særlig betydning for ham…
Et er et rensdyrgevir fra det første rensdyr som han skød…
Geviret et (efter min mening) rest stort… og består at to løse"stykker" - sidder altså ikke fast på et lille stykke kranie eller lignende…
Nu hvor han får sit eget værelse, vil Jan selvfølgelig gerne have geviret op at hænge.

Men hvordan gør vi?
er der særlige dimser som man kan bruge?

[QUOTE=Ann K;1248131]Fra sin tid på Grønland har Jan et par ting, som har særlig betydning for ham…
Et er et rensdyrgevir fra det første rensdyr som han skød…
Geviret et (efter min mening) rest stort… og består at to løse"stykker" - sidder altså ikke fast på et lille stykke kranie eller lignende…
Nu hvor han får sit eget værelse, vil Jan selvfølgelig gerne have geviret op at hænge.

Men hvordan gør vi?
er der særlige dimser som man kan bruge?[/QUOTE]

Det burde kunne løses, evt med noget kæde eller lignende

Mon ikke PiaB har nogle gode fif ?

Ellers tænker jeg det kan sættes fast på en plade af en slags og så sætte den plade op.

Ja, du må have fat i PiaB. Hun må vide det :slight_smile:

Tag i en velassorteret jagtbutik som sælger opsats-plader. NOGLE har faktisk plader til rensdyr-stænger. andre kan bestille hjem og nogle vil glo dumt på jer :tihi:
Dog er det en noget tungt-udseende løsning.
man kan også få dem til konservator, som kan lave fin opsætningsløsninger på plade a la dem her f.eks.


Mange konservatorer har mange gode ideer og løsninger - og med konservatorer følger pris altså kvalitet! Gå ikke efter “gode tilbud” og “Hvis vi prøver sådan er det billigere”-konservatorer… Dygtige konservatorer koster - og de er alle penge værd.

Men en “simpel” løsning, for at få dem på væggen kan også være at sætte dem på sådanne “vinkelskruer”, som de så hænger på. Det giver en mere “let” ophængning i udseende, når de ikke sidder på et kranie.
http://www.bsbutikken.no/index.php?main_page=index&cPath=219_264_302
Så kan man også lidt lettere sætte dem, som man synes de passer ind :slight_smile: to tre skruer på gevir afhængig af størrelse, vinkel de skal hænge i og hvor de skal hænge - det burde kunne holde dem. En billig og let løsning :slight_smile:
Sådan har mine forældre faktisk sat et krondyr-gevir (kastestang fundet i skoven) op ved udebruseren som håndklæde-knage :smiley: kan evt lige fange et billede af det på søndag, når jeg kommer hjem til forældrene igen :slight_smile:

Ellers er man ude i en lille fin messing kæde, man sætter rundt om i begge ender af geviret og så hænger den op i kæden. Men det er så en mere “synlig” ophængning :slight_smile:

Personligt har jeg altid været til, at vildtopsatser sættes op, så man primært ser opsatsen og ikke alt det, der holder den :slight_smile: De kan jo altså være voldsomme nok i sig selv :slight_smile: