Mine to små misser kaster ofte op, når de har spist. Jeg har en fornemmelse af, at de forsluger sig, idet tørfoderet fx kommer ufordøjet op. Nogle ideer til hvordan jeg kan forebygge det eller skal jeg ik gøre et problem ud af det? De er ellers friske, livlige, legesyge og går på bakken osv. :?
Har du prøvet at give dem tørfoder i et aktivitetsbræt? Så skal de fiske efter foderet og kan ikke sluge det så hurtigt. Har hjulpet gevaldigt på min tidligere kat ![]()
Go ide!
Sjovt nok får Frida i en madbold, fordi jeg ville aktivere hende, da hun var alene. Det havde jeg så ik lige tænkt på med de små. :høhø:
Ps. Er der nogle aktivitetsbræt I vil anbefale? I må meget gerne linke til dem. ![]()
Jeg kan stærkt anbefale det til forslugere… Jeg har en bulimiker kat hvis opkast er blevet væsentligt reduceret siden han begyndte at få i foderbræt.
Ved godt der står mål på, men blev overrasket over hvor lille den fra Trixie med blåt låg er.
Jeg har tre katte - den kan måske lige rumme en dagsportion til én kat.
Min Emina kan hellere ikke styre det med mad, kaster op når hun spiser for hurtigt, så alt hendes tørfoder får hun i denne
Kan ikke huske hvor jeg købte den, men fandt den her… da jeg søgte efter den nu.
Jeg havde først denne, men den var for let for hende og jeg synes den er kedelig at kikke på. Så den grønne blev indkøbt og den virker for os begge to. Ekstra bonus er at Alvin ikke kan finde ud af at bruge den, så de kan få mad på samme tid og kan spise hver deres. Smart når man har to katte der overspiser og er nød til at afmåle deres mad. ![]()
Tak for indspark. ![]()
Jeg bruger en lille bold til foder som de skal skubbe til for at få maden ud for Emsi sluger også maden og kaster op
[QUOTE=Tea;1299494]Ved godt der står mål på, men blev overrasket over hvor lille den fra Trixie med blåt låg er.
Jeg har tre katte - den kan måske lige rumme en dagsportion til én kat.[/QUOTE]
Med killinger skal man også være opmærksom på, at nogle af dem altså kan få hovedet ind igennem hullerne på den:S
Tror Mille var omkring et år, før hun ikke længere kunne løfte låget af på den måde, vi turde ikke bruge den når de var alene hjemme af den grund…
[QUOTE=Lonse;1299602]Med killinger skal man også være opmærksom på, at nogle af dem altså kan få hovedet ind igennem hullerne på den:S
Tror Mille var omkring et år, før hun ikke længere kunne løfte låget af på den måde, vi turde ikke bruge den når de var alene hjemme af den grund…[/QUOTE]
Puha, ja. Det havde jeg slet ikke tænkt på. Min har jo sådan nogle store grødhoveder. :høhø:
Det blev denne her, hos min dyrlæge kostede den 120 kr. Den virker godt
Det er mere sjældent de kaster op nu.
[QUOTE=Frida;1300411]Det blev denne her, hos min dyrlæge kostede den 120 kr. Den virker godt
Det er mere sjældent de kaster op nu.
Det er godt, at de ikke kaster nær så meget op længere. Går det ellers godt med dem og Frida?
Den har jeg haft i flere år og den virker bare
Jeg havde også brækkat og har endnu en der gerne vil skovle ![]()
Den har jeg også, og den virker nemlig ![]()
Tak det går stadig fint. De små tonser rundt og får så lov at putte ved Frida.
Frida har også leget lidt med dem, men bliver det for vildt, så går hun eller siger fra. Det er ikke så tit at de putter sammen alle sammen mere, men det skete da lige forleden dag. Frida og Fiona putter tit sammen, og så har Alfred og jeg noget sammen. Jeg kan ikke stå for den frække hankat.
De to små følges tilgengæld ad hele tiden, og de putter sammen. Det var SÅ godt, at jeg hentede Alfreds søster nogle dage efter, at jeg havde hentet ham. :love2: Jeg vil lige se at få sat nogle nye billeder ind af dem, de er blevet store!