Opkastninger

I formiddags (eller tidligt på eftermiddagen, tiden er jo lidt forskudt i dag), gemte hun sig i en hule hun aldrig nogensinde ellers har sovet i. Hun lå og rystede og havde tydeligt ondt. Jeg gav hende så en smertestillende og har haft hende under skarp observation. Hun har været ude og nippe lidt til maden for et par timer siden og hendes soveplads er rykket til det sædvanlige.
Hun har ikke kastet yderligere op.
Jeg er ikke bekymret for hende længere - ikke udpræget i hvert fald - men suser hun ikke rundt og leger i morgen, kontakter jeg lige dyrlægen.

Prøv at se om der sidder f.eks. et fiskeben i munden/ganen på hende

Symptomerne har slet ikke været af den slags. Har haft en kat med fremmedlegeme i halsen, og det var noget helt andet. Hendes opkastninger kom også nedefra maven og hun var tydelig sløj tidligere på dagen.
Hun har sovet hele dagen i dag, men er klart mere opmærksom på omgivelserne nu, så jeg tror og håber hun er okay i morgen … :kryds:

Jeg var ellers helt klart af den overbevisning, at Heinz havde opfundet tomat-ketchuppen-høhø

For at komme tilbage til emnet:), så hedder det Heinz Body Anemia http://www.vet.uga.edu/vpp/clerk/Tarigo/index.php - desværre kan jeg kun finde noget om det på engelsk:sorry:

mvh Camilla

dejligt hun har det bedre.
Jeg :kryds: for hun er helt firsk i morgen.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;90965]Symptomerne har slet ikke været af den slags. Har haft en kat med fremmedlegeme i halsen, og det var noget helt andet. Hendes opkastninger kom også nedefra maven og hun var tydelig sløj tidligere på dagen.
Hun har sovet hele dagen i dag, men er klart mere opmærksom på omgivelserne nu, så jeg tror og håber hun er okay i morgen … :kryds:[/QUOTE]

Jeg kan ikke huske et hele - men syntes det lød lidt som den huskat der for over 20 år siden havde et eller andet siddende i ganen - hn blev godt nok sløj.

Dejligt at høre hun er i bedring. pøj, pøj

I øvrigt har jeg da også stået møjsommeligt og fjernet alle ben fra laksen, før det blev serveret for kattene :smiley:

Jeg har nu prøvet et par gange de kan blive dårlige af at spise for meget, især fisk. Der plejer gerne at gå en dags tid før mavepinen er overstået og de begynder så småt at opføre sig normalt igen.
Heldigvis er ikke alle småsløje katte så uheldige at de fejler noget eksotisk eller har ædt noget ufordøjeligt:)
Marina

Må lige høre . . . gælder det også Purløg ??? har en kat som overfalder alt hvad der er li’ purløg og persille -what

Ja, Lis fortæller at det også gælder Purløg. Vores katte har også altid overfaldet vores purløg :tihi: Men i fremtiden vil det ikke være indenfor rækkevidde længere… nu må de nøjes med alm. græs :smiley:

Kære Vivi…:wehuu:
Held og lykke til pusse-pigen.

Jeg har også et madøre.

Du milde han ville spise alt :tihi:
hvis vi gav ham lov.
Mange hilsner
Mona

Heller ikke purløg - og som Mega siger ophobes det i kroppen, purløg på engelsk er “chives” - læs lidt nede på siden.
http://www.felinefuture.com/nutrition/bpo_ch8a.php

Apropos løg, så fik jeg tankeløst givet to af vores frikadeller (hvor der var godt med løg i) - cirka 5 minutter efter storbrækkede begge sig… og så var det det… men da det lige nøjagtigt skete for de to, kom jeg i tanke om det med løgene :ups:

Kan i øvrigt trøste mig selv med, at hun - som sædvanlig - sad ganske tæt på mig, da jeg fik aftensmad. Hun tiggede ikke, og forsøgte heller ikke at stjæle, som hun plejer … men alligevel :wehu:

Jeg havde også et par der fik rester fra julegåsen med benene pillet fra - øj,det gav løbemave i en dags tid hos begge herre. Det skal jeg huske ikke at give igen.