Jeg er ved at skulle opsætte hegn i vores have, så vores 2 katte ikke kan komme ud. Det er 2 adopterede katte på hhv. 7 og 4. Han er en stor dreng som ikke render ret langt væk, hun derimod har ofte været væk i flere dage til stor bekymring for os. Derfor opsætter jeg nu hegn, og vil høre om der er nogle der har erfaring med dette. Jeg påtænker at gøre således:
170 cm højt trådhegn med en maskestr. på 5 x 5 cm.
Derudover et overhæng på 30 cm i en 45 graders vinkel ligeledes med trådhegn ovenpå. Umiddelbart under overhæng, føres der 2 strømtråde, ligeledes en 45 graders vinkel.
Jeg er dog i tvivl om hvorvidt hunnen kan komme ud igennem maskerne på 5 x 5 cm ? eller om jeg skal gå med det (noget dyrere) mink hegn på 2,5 x 2,5
5 x5 er en fin størrelse til voksne katte, det er der rigtig mange, der bruger
Mit hegn er 5 x 20 og mine voksne siamesere kan ikke klemme sig igennem (galvaniseret industrihegn)
Skønt med hegn
Min siameserkilling på snart 9 mdr. vejer 3 kg og hun kan ikke komme igennem vores, så jeg tror ikke bliver et problem (det er hovedets størrelse du skal se på)
5x5 er generelt kendt for at være godt nok til de fleste katte - også store killinger
Jeg er personligt glad for strøm i toppen. Det gør at man ikke behøver skabe en indhegning de ikke KAN komme ud af, men en indhegning de ikke forsøger at komme ud af når de har fået et godt rap (helt som hestene og køerne på marken).
Kender du www.katteindhegning.dk? En links samling, der måske kan give inspiration
Tak for dit indspark, jeg har kigget der også ja.
Jeg har desuden kigget en hel del her også :
Jeg satser på 5x5 cm er fint, og overvejer om jeg skal montere en “rulle” uden for enden af overhæng, jeg så en med en metalstang i midten med en rundt plastikrør monteret uden på, så den bare snurrer rundt. Konen mener dog det er unødvendigt