Opskrift på hjemmelavet kattemad

Jamen hvornår er vi begyndt at tale om frosset kød? :wink: Vi taler om råt kød… og du kan være evigt forvisset om at rigtigt mange IKKE tænker frosset kød, når vi snakker om råt kød :slight_smile: Pointen er korrekt, den behøver vi ikke diskutere. Det vi behøver diskutere er hvad der sker når folk “in general” begynder at ville håndtere ferskvarer selv fordi de får at vide at det er langt bedre. Det indeholder en risiko. Den er man nødt til at blive gjort opmærksom på. Det er det jeg gør. Fordi jeg har set det gå galt så mange gange… Jeg er inderligt ligeglad med hvad folk fodrer med - det må de selv om. Men hvis man skal kunne foretage et informeret valg, så skal man kende både fordele og ulemper (det er vist det mange kalder bagdele nu om dage, men i min begrænsede verden er en bagdel noget man sidder på!) Men jeg synes det er RIGTIGT interessant at hver gang rå-foder-tilhængerne bliver mindet om at der KAN være en risiko ved råt kød, så afvises der til højre og venstre; vi andre er sikkert dårligt nok i stand til hverken at læse eller google når vi tør sige det imod; det minder lidt om hvad der sker når man minder inkarnede rygere om at der KAN være en risiko ved rygning :slem: Og jeg er ikke uenig i din betragtning i at tingene går galt, når folk ikke har sat sig ordentligt ind i tingene - det hjælper bare ikke så meget, når man står på dyrehospitalet med alvorlige tarminfektioner :wink: HVIS man gerne vil råfodre er man nødt til at vide at der ikke kun er fordele, men at det også kan gå grueligt galt. Fødevarehygiejne er en svær disciplin, og de fleste mennesker der prøver med lidt råt kød til sine dyr er almindelige mennesker der ikke har tid eller mulighed for at “tage stort kørekort” til ernæring og derfor dybest set fægter sig lidt frem i blinde. Ferskvarer kan hurtigt blive dårlige, hvis man er uheldig / uhensigtsmæssig. I det mindste er tørfoder (normalt) tilsat relevant konserveringsmiddel, så risikoen for at det bliver dårligt pga. tid/temperatur/håndtering er mindre. (Klassikeren der ødelægger maver er “tror du ikke du skal prøve at hælde noget kogt vand på det tørkost og lade det stå lidt…”!)
Back to basics: I må fodre med nøjagtigt hvad I vil :slight_smile: Mine får råt kød fra køkkebordet mens jeg laver mad nu og da, og nogle af dem synes det er fantastisk. Men hvis de skal have rigtigt kød så foretrækker jeg faktisk at koge/stege nogle kyllinger godt møre; pille dem i stykker og nedkøle hurtigt. Det er også et stort hit, med mindre risiko for allehånde infektioner :slight_smile:
VH
Susanne

Så lige denne opskrift på hjemmelavet kattemad - som er ret detaljeret og med fotos af hvordan man gør

[QUOTE=Musashi;1313231]Så lige denne opskrift på hjemmelavet kattemad - som er ret detaljeret og med fotos af hvordan man gør

http://tcfeline.com/original-raw-cat-food-recipe/[/QUOTE]

Den er meget på linje med den fra Lisa A. Pierson. Med ordentlige mål sammen med de Amerikanske. Der mangler lige gram på salt og benmel. Tror det er de færreste som ligger inde med et standard US ske/teske mål.

US teaspoon to millilters conversion http://www.metric-conversions.org/volume/us-teaspoons-to-milliliters.htm
US tablespoon to milliliters conversion http://www.metric-conversions.org/volume/us-tablespoons-to-milliliters.htm

Jeg faldt lige over den her video på youtube som indeholder meget af det samme som omtalt på tråden men med tilføjet B og E vitaminer samt gelatin og tang.

Tænker at de her ting kun kan gøre det mære næringsfuldt?