Jeg skal til påskefrokost på lørdag og det er primært sild/fisk på menuen,dog suppleret med mørbradbøffer og æbleflæsk…
Jeg skal så komme med noget til kaffen og ønsket går i retning af noget der er frisk i smagen,så det er vel noget i retning af et eller andet med citrusfruger…?
Har i nogle bud eller ideer,så modtages de meget gerne
Luises ananas muffins - tror opskriften er herinde et sted - fra killingenus hos Karina
Citron tærte
Jeg plejer at bruge en opskrift fra “magasinet mad!” Men det nummer er udlånt p.t. desværre.
Fandt dog en der ligner:
http://www.italienskmad.com/citrontaerte-en-opskrift-pa-opfordring/
Jeg skal lave dennekvarkkage med citron. Lidt a la cheesecake, supernem at lave, ikke for tung, og så smager den uforskammet godt!
En af mine frivillige på arkivet laver den jævnligt, og det er ikke mere end et par uger siden, jeg fik den sidst, så jeg var ikke i tvivl, da jeg skulle finde på noget til mine påske-fødselsdagsgæster.
Super,tak for buddene
Men flere modtages da gerne
TAK Else - der var da lige desserten til vores frokost på torsdag
Valget faldt på denne her
http://www.italienskmad.com/citron-tiramisu/
[QUOTE=Hanne N;826296]Valget faldt på denne her
http://www.italienskmad.com/citron-tiramisu/[/QUOTE]
Mums !
Citronmuffins !
Hjemmelavet citronmåne!
Øjeblik - henter opskift!
(Her er der passende pausemusik, men jeg panisk henter Meyers Almanak)
…
…
…
Tilbage igen - here goes:
150 g blødt smør
70 g revet marcipan
150 g rørsukker
4-5 æg (4 store eller 5 små)
140 g hvedemel
1 tsk bagepulver
½ vaniljestang (kornene)
Fintrevet skal af 1½ citron (uspøjtet)
Smør, sukker og mmarcipan røres sammen til en jævn masse, det tilsættes 1 æg ad gangen - sørg for at røre godt mellem tilsætningen af æg. resten af ingredienserne tilsættes og vendes i…
Kommes i smurt springform og bages ved 190° i 20-25 min.
Køles af, og der kommes glasur på. Jeg plejer at lave glasur af flormeles rørt op i citronsaft og drysses med fintrevet citron skal. Men Meyer foreslår den her (som jeg dog aldrig har lavet selv):
50 g flødeost naturel 10%
50 g græsk yoghurt 2%
200 g flormelis
revet skal af ½ citron (uprøjtet)
saft af 1½ citron
Det hele røres sammen og smøres på kagen…
Du kunne også lave en klassisk citronframage eller citronsorbet. Men det passer nok ikke så godt til kaffe…
Edit: Nå, du har valgt, kan jeg se… Men kagen er stadig god!
Den hjemmelavede citronmåne lyder godt nok lækker!
Ja det gør den! Tror næsten det skal være påskekagen i år
HJÆLP !!
Uhhh,her i 11.time har jeg lige fået at vide,at en af gæster ikke spiser ost OVERHOVEDET !
Og eftersom mascarpone jo er ost,omend i en noget smagløs variant…,og alt er købt ind til opskriften,hvad gør jeg så…??
Findes der et alternativ til mascarpone ??
Mascarpone lavet jo faktisk bare ved at sætte fløde med citronsyre natten over, så synes det er lidt søgt at kalde det en ost haha, men du kan evt prøve med pisket 38% cremefraiche det skal være 38% men den kan også piskes op. Det kan være du så skal bruge et enkelt blad husblas eller flormelis til at stive det lidt af med
Tak for tippet
[QUOTE=Else;825968]Jeg skal lave dennekvarkkage med citron. Lidt a la cheesecake, supernem at lave, ikke for tung, og så smager den uforskammet godt!
En af mine frivillige på arkivet laver den jævnligt, og det er ikke mere end et par uger siden, jeg fik den sidst, så jeg var ikke i tvivl, da jeg skulle finde på noget til mine påske-fødselsdagsgæster. [/QUOTE]
Jeg lavede den i går aftes, og den vakte stor begejstring til en påskefrokost i dag
Jeg ville osse sige citronfromage Og det kan sagtens spises til kaffe.
Og til morgen, middags- og aftensmad
[QUOTE=Hanne N;826296]Valget faldt på denne her
http://www.italienskmad.com/citron-tiramisu/[/QUOTE]
Så gik dagen og desserten var en ubetinget succes !
Havde ellers mine tvivl,da den under forberedelser ikke smagte af det helt store,men den stod natten over i køleskabet.
Mums en forvandling,det blev til,den var let og lækker og meget frisk i smagen,meget til forskel fra den traditionelle Tiramisu.
Så denne opskrift kan absolut anbefales