Opstrammere til mor-mis?

Der er mange her inde som har nævns forskellige ting, som kan bruges som opstrammere til mor-misse imens fødslen står på…
Meeen jeg kan hverken finde nogle tråde med det eller for den sags skyld huske det…
Nogle som kan hjælpe?

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?28764-tigerm�lk&highlight=tigerm�lk

Her er der lidt :slight_smile:

Mine katte har altid fået tilbudt: 1 æggeblomme med 1 tsk. dextrose og sammenpisket med så meget fløde, at den bliver lækker!

Cats og Conni

Æggeblomme frarådes før hunkatten er helt færdig med fødslen.
Skulle der opstå komplikationer, er æggeblomme en stor risiko i forbindelse med opkast, når katten bliver lagt i narkose.

Jeg plejer at give fløde rørt op med druesukker - men oftest vil hunkatten slet ikke have noget.

[QUOTE=conninissen;662567]Mine katte har altid fået tilbudt: 1 æggeblomme med 1 tsk. dextrose og sammenpisket med så meget fløde, at den bliver lækker!

Cats og Conni[/QUOTE]

Lige ved brug af æggeblomme skal man være helt sikker på at katten er helt færdig med at føde, for hvis man ender ud i kejsersnit så er æggeblomme ikke noget godt at have i maven det er for slimet/klistret.

Her bruger jeg gerne kmr mælk, har alligevel mindst en dåse hjemme.

Takker for jeres svar :slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;662569]Æggeblomme frarådes før hunkatten er helt færdig med fødslen.
Skulle der opstå komplikationer, er æggeblomme en stor risiko i forbindelse med opkast, når katten bliver lagt i narkose.

Jeg plejer at give fløde rørt op med druesukker - men oftest vil hunkatten slet ikke have noget.[/QUOTE]

Rå æggeblomme er så ikke farlige for katten - narkose eller ikke narkose - hvis den er opblandet med fløde eller A38 eller lignende.
Jeg bruger altid at give rå æggeblomme sammen med lidt sukker/druesukker samt A38 - gerne opblandet med lidt killingemælk.

Iøvrigt er rå æggeblomme godt for mælkeproduktionen.

Teresa

her hjemme er der altid flydende KMR på lager, jeg giver gerne dette med lidt druesukker under fødselen såfremt mormis ønsker det, ellers tilbydes det bagefter.

MVH
Gitte

Super…
Jeg har købt ind til en gang tigermælk (dog minus druesukker, som jeg må finde i morgen) samt har RC modermælk, som man selv skal blande op…