Optimal Balance, fuldfoder til killinger fra Kvickly

Hej alle…

Nogen der har kendskab til ovenstående…?

har lige købt sådan en pose til missekatten og han ser ud til at kunne lide det, det lugter gooodt… :savle: og posen er pæn… hehe

her er et link til det, der står dog ikke så meget andet end Coops beskrivelse:
http://www.coop.dk/Vores+varer/Egne+m�rker/Coop/Coop+Optimal+Balance+til+kat.aspx

MvH

Jesper

Hmm der står ikke om noget om hvad der er i varen (korn ) og hvor mange kulhydrater…

Det er det man skal kigge på… jeg ville ikke selv bruge fodret

Skriver lige af fra pakken…

Fuldfoder til Killinger.

Ingredienser:
Hvede, Svineprotein, majsgluten,fjerkrækødmel, hydrolyseret kyllingeprotein, fersk kyllingelever- og hjerter, fiskemel, ris, roefibre, fjerkræfedt, oksetalg, svinefedt, helægpulver, ølgær, vallepulver, salt, dicalciumfosfat, calciumcarbonat, DL-methionin, kaliumchlorid, taurin, fructooligosaccharider (fra Yucca).

Det er ihvertfald ingredienserne… der er så også tilsat vitaminer osv.

Næringsinhold pr. 100gr vare:
Råprotein 32g. Råfedt 13g. Træstof 3g. Råaske 7g. Vand 9g. Calcium 1,4g. Fosfor 0,9g. Magnesium 0,1g.

[quote=Vummeskum;325084]
Hvede, Svineprotein, majsgluten,fjerkrækødmel, hydrolyseret kyllingeprotein, fersk kyllingelever- og hjerter, fiskemel, ris, roefibre, fjerkræfedt, oksetalg, svinefedt, helægpulver, ølgær, vallepulver, salt, dicalciumfosfat, calciumcarbonat, DL-methionin, kaliumchlorid, taurin, fructooligosaccharider (fra Yucca).[/quote]

Så der er altså mest hvede i produktet. Derefter svineprotein (og det er ikke kød), så lidt majsgluten, lidt fjerkræmel, lidt kylligeprotein - og hov … på 6. pladsen kommer så noget reelt kød.

Sikke da noget bras … :sorry:

det minder meget om whiskas …

Ville slet ikke bruge sådan foder … jeg bruger foder uden korn …

[quote=skeem;325103]det minder meget om whiskas …

Ville slet ikke bruge sådan foder … jeg bruger foder uden korn …[/quote]

Hvilke mærker er uden korn :? Kan det også fåes uden ris eller hvordan?
Leder nemlig altid efter foder med MEGET kød og ikke ret meget fyld.:thumbup:

[quote=tzari;325150]Hvilke mærker er uden korn :? Kan det også fåes uden ris eller hvordan?
Leder nemlig altid efter foder med MEGET kød og ikke ret meget fyld.:thumbup:[/quote]

Orijen indeholder 75% kød, 25% frugt og grønt og 0% korn:
Ingredienser
Kylling, tørret kyllingekød, tørret kalkunkød, kogt kartoffel, friskfanget hvid dybhavsfisk, kyllingefedt (Naturligt konserveret), sød kartoffel, hele æg, kalkun, tørret laks, laks- og ansjosolie, laks, naturlig kyllingearoma, solsikkeolie, soltørret alfalfa, tang, gulerod, spinat, ærter, tomater, æbler, psyllum, chondrus crispus, cicorierod, lakridsrod.

Analyse
Protein: 45%
Fedt: 20%
Kulhydrater: 15%
Vand: 10%
Fiber: 2%
Calcium (min) 1,6%
Calcium (Max) 1,8
Fosfer: (min) 1,3%
Fosfer: (max) 1,5%
Omega 6: 3,8%
Omega 3: 0,9%

[quote=Vivi_Fletcher;325154]Orijen indeholder 75% kød, 25% frugt og grønt og 0% korn:
Ingredienser
Kylling, tørret kyllingekød, tørret kalkunkød, kogt kartoffel, friskfanget hvid dybhavsfisk, kyllingefedt (Naturligt konserveret), sød kartoffel, hele æg, kalkun, tørret laks, laks- og ansjosolie, laks, naturlig kyllingearoma, solsikkeolie, soltørret alfalfa, tang, gulerod, spinat, ærter, tomater, æbler, psyllum, chondrus crispus, cicorierod, lakridsrod.

Analyse
Protein: 45%
Fedt: 20%
Kulhydrater: 15%
Vand: 10%
Fiber: 2%
Calcium (min) 1,6%
Calcium (Max) 1,8
Fosfer: (min) 1,3%
Fosfer: (max) 1,5%
Omega 6: 3,8%
Omega 3: 0,9%[/quote]

Ej det ser godt ud. Synes dog fiber er lidt højt men det opvejer proteinen vel. Findes den i killing udgave ville være rigtig godt til ilderne der plejer jeg bare at bruge killing udgaver da fedt er højere der. Ellers må jeg se om proteinen ikke opvejer de 5% mindre fedt. TUSINDE tak :thumbup:

Håber ikke det er for OT…

Her i huset er vi vældigt glade for Orijen og Acana. Det indeholder, som Vivi skriver, kun kød (og meget af det), frugt og grønt. Misserne har fået en dejlig pels og virker mere aktive end før. Og så synes de det smager godt! :høhø:
I mine øjne er de to mærker klart blandt de bedste.

Og så mere generelt, til Vummeskum:

Som andre skriver; at rigtigt kød er på en 6. plads, endda overhalet af både hvede og majsgluten, er altså ikke for heldigt. :S

Da jeg var barn fik mine katte Whiskas og det der tørfoder der hed “Dyrlægens” fra supermarkedet - og det var sørme fint! :ups::tihi:
Så da jeg for et lille års tid siden fik den første af mine tre nuværende katte, synes jeg det var rigeligt dyrt med de der “fine” mærker. :stuck_out_tongue: Men hold nu op, det er det værd! (Det er i øvrigt også mit indtryk at det er mere drøjt i brug, men jeg ikke har lyst til at købe et discountmærke for at teste det, skal jeg ikke være for skråsikker.)
Der er, som jeg nævnte, de umiddelbare tegn på et godt foder: Et godt energiniveau, og lækker pels. At jeg så også har oplevet stor forskel på afføringen - både mængde og lugt, bør også nævnes.
Så som jeg ser det, er det ikke bare en umiddelbar gevinst, det er også en investering i kattens helbred. :slight_smile:

[quote=tzari;325150]Hvilke mærker er uden korn :? Kan det også fåes uden ris eller hvordan?
Leder nemlig altid efter foder med MEGET kød og ikke ret meget fyld.:thumbup:[/quote]

Accana, orijen og applaws

Jeg blander 2 kg orijen fisk, 2 kg orijen kylling, 2kg applaws fisk , 2 kg applaws med kød, 2,5 kg accana med kød og 2,5 kg accana med fisk.

Det har vi det rigtig godt med her hjemme .

Vi kan se det på pelsen og ikke mindst i bakken …

ellers foder vi med våd foder af mærket feline porta, sheeba (lux) applaws, almo nature

Billigst er at købe det på zooplus

Er der ingen supermarkeder, hvor man kan købe ordentligt kattemad? (Tørkost) Ved aldri har det LUX vådfoder som er okay…

Men ja, synes tit man henvises til dyrlægen eller zoopuls - men findes der virkelig ikke noget ordentligt missemad, for en “almindelig” kattejer, som de kan tage ned fra hylderne når de alligevel handler???

Det som hedder Pussi i DK hedder Felix her i Frankrig og det sagde min dyrlæge var i orden (om vådfodder)

Dog ville mine ikke spise Pussi i DK, de ville hellere sulte selvom at det var samme fabrikant som stod på pakken. I mine øjne må der så være en forskel selvom det ikke fremgår af embalagen :frowning:

[quote=Abaddon;325178]Er der ingen supermarkeder, hvor man kan købe ordentligt kattemad? (Tørkost) Ved aldri har det LUX vådfoder som er okay…

Men ja, synes tit man henvises til dyrlægen eller zoopuls - men findes der virkelig ikke noget ordentligt missemad, for en “almindelig” kattejer, som de kan tage ned fra hylderne når de alligevel handler???[/quote]

nej det er der ikke … og når man ser på prisen så er der ikke stor forskel på prisen for de spiser mindre pga der er mindre kulhydrater i og man bruger mindre kattegrus.

Når det er så billig på zooplus så kan jeg ikke se hvorfor man skal købe andre ting

Ja det ved dyrelæge er RC og Hills … Det er de firmaer som underviser dyrelæger i ernæring , syntes det er lidt mærkelig når man eks. ser på RC hvor mange kulhydrater der i det og hvad man tænker på hvad godt er for katten.

jeg har i den tid jeg har været på kattegal siden undret mig over alle de syge katte (tænder, nyre med mere ) kan det ikke hænge sammen med foder …
Kunne være lidt sjov at lave en afstening hvad foder folk bruger og spørger folk har i sygdomme , hvordan pels er med mere …

Jeg har ikke dankort - så kan ikke købe på nettet… Jeg forstår dårligt engelsk, så er meget utryg ved at handle på de sider…

At handle ved dyrlægen bliver ikke en mulighed for mig - jeg har ikke mulighed for at opbevare tørkost til flere måneder ad gangen nemlig. Især nu, hvor jeg forsøger at fodre med mere og mere vådfoder og råt kød… Så er de der 10kgs sække altså lang tid om at blive spist af to katte…!

Men der er simpelthen intet godt i almindelige supermarkeder??? INTET?

[quote=Abaddon;325195]Jeg har ikke dankort - så kan ikke købe på nettet… Jeg forstår dårligt engelsk, så er meget utryg ved at handle på de sider…

At handle ved dyrlægen bliver ikke en mulighed for mig - jeg har ikke mulighed for at opbevare tørkost til flere måneder ad gangen nemlig. Især nu, hvor jeg forsøger at fodre med mere og mere vådfoder og råt kød… Så er de der 10kgs sække altså lang tid om at blive spist af to katte…!

Men der er simpelthen intet godt i almindelige supermarkeder??? INTET?[/quote]

Du kan lave en bank overførelse på zooplus , så du behøver ikke visa kort ellers kunne du gå sammen med nogen og bestille foder så spare i lidt på porto.
Nej der er ikke nogen gode alternativer og hvis du rå foder som du skriver så ville jeg sige et af de 3 mærker som jeg kører med er rigtig godt.
du behøver ikke 10 kg der er 2 eller 2,5 kg sække.
du kunne jo tage orijen 2 kg fisk og 2 kg orijen kylling så er de dækket godt ind

[quote=Abaddon;325195]

Men der er simpelthen intet godt i almindelige supermarkeder??? INTET?[/quote]

Der er både dyrlægen og dyrehandlere, der har rimelig mærker man kan købe.

Jeg kender ikke noget supermarkedsfoder, der er acceptabelt.

Vil kigge nærmere på Zooplus, nogen der har gang i noget samkøb for at spare porto??

Jeg må også indrømme at jeg ikke kender til et supermarkedsfoder, jeg ville servere for de små.

Hvad angår portoen, er det selvfølgelig en merpris i forhold til at købe det i supermarkedet. Men for mig er det en lille pris at betale, for at få slæbt 60 kg kattegrus og 10-20 kg foder til døren. :thumbup: (Jeg haaaader at slæbe kattegrus hjem. :tihi:)

Abaddon: Kan du ikke få hjælp af en ven med dankort? Sådan at vennen betaler på zooplus, og du overfører samme beløb til vennen?

Jah… men nu er det kun en lille misser vi har og stadig killing… så virker lidt voldsomt med SÅ meget af gangen… :slight_smile: