-LOL -LOL -LOL -LOL -LOL -LOL -LOL -LOL -LOL -LOL -LOL -LOL -LOL -LOL -LOL -LOL -LOL -LOL
det er den fedeste def. på træls jeg har hørt til dato…
-LOL -LOL -LOL -LOL -LOL -LOL -LOL -LOL -LOL -LOL -LOL -LOL -LOL -LOL -LOL -LOL -LOL -LOL
det er den fedeste def. på træls jeg har hørt til dato…
Træls er et jøw ord!!
Jeg har en bekendt, der en overgang kærestede med en færing, som når hun var sur (skete jævnligt) blev kaldt en tværing… Så vil bare sige, at “tvær” også er et yndlingsord
[quote=Denise;285547]Træls kan være lig med :
Når man skal til at malke en ko, og den er arrig og vælter spanden, så binder man bagbenene sammen. Når den så dasker en i hovedet med halen, så binder man den op til en stolpe. Når den så overpisser en, så tar’ man tøjet af. Og når så konen og fodermesteres kommer ind i det samme og kigger underligt på een, SÅ ER DET SGU TRÆLS! [/quote]
:klapper:
Jeg bruger helt klart træls meget! Jeg er vaske ægte jyde så det må have været et af mine første ord. Og så er jeg jo også fra Randers af så det hjælper ikke
Du kører på motorvejen og bliver overhalet af en flok rockere. Lige da de kører på siden af dig sætter dit horn sig fast, og dytter helt vildt
Det er træls
[quote=Denise;285547]Træls kan være lig med :
Når man skal til at malke en ko, og den er arrig og vælter spanden, så binder man bagbenene sammen. Når den så dasker en i hovedet med halen, så binder man den op til en stolpe. Når den så overpisser en, så tar’ man tøjet af. Og når så konen og fodermesteres kommer ind i det samme og kigger underligt på een, SÅ ER DET SGU TRÆLS! [/quote]
-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL
Jada…selvfølgelig bruger jeg ordet træls…jeg er jo jyde ;-)))))
Træls kommer oprindeligt af ordet træl, der jo som bekendt betyder slave.
Men i den originale udgave hedder det ikke træls, men trælsom.
Altså noget der er hårdt, besværligt, plagsomt.
Det er så i daglig tale blevet til betydningen kedeligt, surt, irriterende o.s.v…kort sagt træls ;-))))
Og jeg får røde “knopper” når nogen skriver trælsT, trAls TrAlsT ;-))))))
[quote=Felis;285588]
Og jeg får røde “knopper” når nogen skriver trælsT, trAls TrAlsT ;-))))))[/quote]
Eller bøjet… trælsere… :S :S
Ordet træls er bare godt når man ikke kan finde andet der dækker helt :høhø:
Tak for opklaringen allesammen -LOL
Ja jeg bruger ordet træls og har krydset af i jeg kommer fra Sjælland.
Jeg bor godt nok i Jylland nu, men til trods for at jeg er rigtig glad for at bo herovre, så føler jeg selvfølgelig den største tilknytning til Sjælland, hvor det meste af mit liv er levet.
AJ!!!
Fejl fejl fejl!!!
Jeg blandede to linjer sammen da jeg stemte. Jeg troede der stod “Nej - jeg er fra sjælland” Så min stemme tæller ikke!
Jeg bruger IKKE det ord - i min bog er det super-jydsk!
Jeg bruger ordet træls så godt som dagligt men har ikke stemt, da jeg ikke ved hvor jeg skal krydse af :øhmm:
jeg bruger osse ord som træls og dorsk
kommer lige i tanke om noget fra filmen
kampen om den røde ko, hvor jarlen skal forsøge at jodle
det er ca sådan her
dotelitedotedorsk
tratelitetratetræls
Jeg er født og opvokset i Jydelandet, og har spenderet de sidste (mange? ) af mine leveår i København. Jeg bruger det i ny og næ stadigvæk
Jeg hører det oftest kun fra jyder eller fynboer… Ikke mange hærdede unge københavnere jeg har mødt, lader det ord komme over deres læber
Jamen hvad skulle man da gøre uden orden træls ??? Det ville da være møgtræls at undvære :høhø:
Hilsen en vaskeægte jyde
Jeg er både født og opvokset i København - og jeg bruger tit ordet “træls”.
Tror egentlig ikke, at det kun er jydernes ord mere.
Jeg synes det er træls, at du siger det -LOL
NP
(Fra Lolland oprindeligt)
A æ int wendelbo for sjøv o det er int træls:rock:
Jeg bruger ikke ordet træls, selvom jeg synes det er et fedt udtryk
Jeg er selv fra København og min mand er fra Århus. Han bruger ordet jævnligt, men har sagt at ingen udover “rigtige” jyder kan udtale det korrekt, så derfor droppede jeg brugen af ordet. :S
Når jeg nu alligevel ikke kan sige det rigtigt