Ordet TRÆLS

Jeg stødte på en FB side Jeg elsker jeg er fra Jylland så jeg kan bruge ordet ‘træls’ - som jeg selvfølgelig straks meldte mig ind i :tihi:

Nu sidder jeg så og tænker hvor mange brugere herinde der benytter dette ord.

Det kunne være lidt sjovt at se, om det kun er jyder der bruger det, eller om det er brugt i hele Danmark. Afstemningen er derfor delt op i Jylland, Fyn og Sjælland. Jer der bor på en af de andre øer kan krydse af alt efter, hvor i føler størst tilknytning.

Jeg tror det bliver brugt i hele landet. Det bliver ihvertfald brugt flittigt hernede på lolland.

Øhh der er da ingen afsteming, hvor træls altså :tihi:

jeg er jyde og bruger da ordet til hverdag :smiley:

:inlove::inlove::inlove:

Det bliver vist kun brugt af jyllændere, der er flyttet til Djævleøen… jeg har et jyllandsk ord, jeg er endnu mere vild med…

DORSK

Aner faktisk ikke, hvad det betyder

:høhø:

Rooolig nu… Skulle lige lave den -LOL (der var lidt kludder i det)

Det bliver vist kun brugt af jyllændere, der er flyttet til Djævleøen… jeg har et jyllandsk ord, jeg er endnu mere vild med…

DORSK

Aner faktisk ikke, hvad det betyder

:høhø:[/quote]

Dorsk er det samme som dum (det lærte jeg ihvertfald da jeg gik på Rønde Gym)

Jeg er fra Jylland og jeg bruger og har altid brugt ordret træls rigtig meget.

Jeg bruger det engang imellem, men tror jeg har opsnappet det hos nogle jydelændere og syntes det var sejt :rock:

Kan det ikke også betyde doven?:?:slight_smile:

dækker dorsk ikke over en lidt bredere definition ? for i den definition jeg har lært - der er det ikke decideret dum, men derimod langsom, sløv og med en IQ på et godt stykke under de 100…

mindes at lektor Blomme kalder den stakkels “Tykke” det i det forsømte forår :slight_smile:

Ja , det mener jeg det gør , måske lidt tung i det også :?

Det tror jeg nok, men de brugte det vist nok mest om dum.

Ja jeg bruger det. Det er vist nogen fra Jylland der har lært mig det :høhø:
Manden’s familie er nemlig fra Grenå :slight_smile:

Jeg var nødt til at stemme: Hvad fanden betyder træls? :tihi:

Ja for mig betyder dorsk også at man er doven eller sløv.

ej hvor træls du spørger :slight_smile: jeg er fra KBH men mine forældre er ægte jyder

Syntes Træls er ord som jeg ikke vil bruge, det er lidt for bondsk for mig HIHI :wink:

Træls kan være lig med :

Når man skal til at malke en ko, og den er arrig og vælter spanden, så binder man bagbenene sammen. Når den så dasker en i hovedet med halen, så binder man den op til en stolpe. Når den så overpisser en, så tar’ man tøjet af. Og når så konen og fodermesteres kommer ind i det samme og kigger underligt på een, SÅ ER DET SGU TRÆLS! :tihi:

[quote=Denise;285547]Træls kan være lig med :

Når man skal til at malke en ko, og den er arrig og vælter spanden, så binder man bagbenene sammen. Når den så dasker en i hovedet med halen, så binder man den op til en stolpe. Når den så overpisser en, så tar’ man tøjet af. Og når så konen og fodermesteres kommer ind i det samme og kigger underligt på een, SÅ ER DET SGU TRÆLS! :tihi:[/quote]

-LOL-LOL ja det er sku træls

Der er kun eet ord, der er lige så godt som træls, og det er stræng’ :rock:

Dorsk betyder slap, sløv, doven - lidt a la torsk :tihi: