Øremider

Hejsa alle

Min nabo døjer utrolig meget, med øremider på sin ene hankastrat. Hun har to hankastrater, og den yngste som er 1½ år, har nærmest haft øremider lige siden hun fik ham.
Hun har givet ham behandling mange gange, som så har resulteret i, at han godt kan være lidt sky. Men hver gang behandlingen stopper, så går der ca. 14-21 dage, så kommer øremiderne igen.

Hun kan ikke huske, hvad hun har fået af dyrlægen til, at hehandle ham med. Og hun har ikke mere tilbage. Men hun har også fået noget OtoClean samt Aurizon Vet, for at rense ørerne tror jeg det er.

Men er der nogle, der har nogle gode forslag omkring hvad der kan hjælpe? Hver gang hun er ved dyrlægen, får hun den samme form for behandlingsmiddel, og det hjælper tilsyneladende ikke.

:?:?:gruble::gruble:

Kan hun ikke bede om at få den behandling der består af to indsprøjtninger med ca. 10 dages mellemrum? :slight_smile: Det bruger min dyrlæge primært, fordi de ofte oplever at de behandlinger hvor man drypper noget i øret ikke er virksomme nok (de er tilknyttet et dyreinternat og behandler derfor en del) Og hvis ikke, så gå til en dyrlæge der vil behandle katten ordentligt fremfor at gentage samme uvirksomme behandling!

Altså indsprøjtninger ind i huden, eller indsprøjtning ind i øret… Tror ikke hun har fået den uanset hvad.
Men så vidt jeg husker, så bruger du Østergaards dyreklinik, og det gør hun også. Så et eller andet sted, så må jeg alligevel gå ud fra, at hun har haft ham i den behandling… Det vil jeg lige høre, når jeg taler med hende senere.

Dectomax hedder det :slight_smile:

[QUOTE=DK Jannam;610591]Altså indsprøjtninger ind i huden, eller indsprøjtning ind i øret… Tror ikke hun har fået den uanset hvad.
Men så vidt jeg husker, så bruger du Østergaards dyreklinik, og det gør hun også. Så et eller andet sted, så må jeg alligevel gå ud fra, at hun har haft ham i den behandling… Det vil jeg lige høre, når jeg taler med hende senere.[/QUOTE]

I nakken/huden :slight_smile: Og ja det gør jeg, men mærkeligt at hun ikke bare får det tilbudt så… Hvem bruger hun af dyrlæger derude, er det den samme? Men hvis det er den klinik, så er det jo bare at bede om behandling med dectomax, for at de bare bliver ved at bruge noget der ikke virker, er ikke ok… (Jeg fik dengang selv valget om jeg ville prøve med det til at dryppe i ørerne eller om jeg bare ville have behandlingen med dectomax-indsprøjtninger med det samme, den er nemlig noget dyrere så vidt jeg husker…)

Nå, har lige snakket med hende… Den behandling har han fået 5-6 gange. Og lige lidt har den hjulpet. Så hun har altså givet ham den kur, plus det hun propper i ørerne!
Det er mega frustrerende for hende. For hver gang, hun lige får bygget tilliden op igen, så bryder det ud, og så er den brudt igen! :thumbdown:

Jeg har ikke den store erfaring med øremider, men jeg havde engang en hittekat, som havde dem. Hun blev behandlet med Advocate 2 gange med en måneds mellemrum og så forsvandt de. Advocate er et receptpligtigt loppemiddel (tager så vidt jeg husker også nogle orm). Det dryppes i nakken, så det er meget nemt at behandle med :slight_smile:

Synes dog ikke man hører så meget om det mere, så jeg ved ikke om det stadig findes :gruble: Det er 4-5 år siden, jeg fik det.

Kom lige til at se, du bor i Århus - det var på Abild dyreklinik i Brabrand, jeg fik Advocate til behandling af øremider :slight_smile:

Sidst jeg var så uheldig at have øremider, fik alle kattene et sprøjt i nakkehuden med dectomax, samtidig med at det blev dryppet ned i øret. Derudover skulle ALT rengøres.
Efter behandlingen rensede jeg deres øre i ca en uge efter. De har kun fået en behandling, og ikke igen efter ti dage. Har ikke set en mide siden.

Jeg skulle så ikke dryppe noget eller rense ørerne, men de fik det så de to gange, der var dog også kun en af mine der var noget at se på, og det var kun liiige akkurat brudt frem, eller hvad man nu skal sige (de var blevet smittet af mine hittekillinger)

Ellers er der jo altid Stronghold, som jeg ved at naboen fik udleveret, da deres hund fik øremider… Stronghold skulel være det bedste på markedet…

han må blive gensmittet et eller andet sted- gad vide om han har en han hygger med et eller andet sted ? for når det er væk men kommer igen på den måde på trods af behandlng å han blive gensmittet

Åh ja, jeg var bare gået ud fra at han var indekat. Men går han ude og er ikke indekat, så er det jo da absolut aktuelt at det er fordi han bliver gensmittet igen og igen :slight_smile:

Vi havde for en del år siden en hunkat der fik øremidder et par gange og behandling virkede men det kom hurtigt retur. Hun fik frontline til nakken ned i sine ører og det fjernede det. Og vi fandt smitte kilden som var vores kanin. Kaniner kan åbenbabrt have øremidder uden at være generet af det, men smitter katte. Og hun lå altid ovenpå buret, kaninen blev sat udenfor og siden har vi aldrig haft det problem :slight_smile:

Jamen, han er skam også indekat. Det er de begge to, og har altid været det. Men kan man have øremider, uden man kan se det? For måske kan den anden kat have det, uden det kan ses. For så kan han måske være smittekilden…

Hun har kun de to dyr… :gruble::gruble:

[QUOTE=DK Jannam;611343]Jamen, han er skam også indekat. Det er de begge to, og har altid været det. Men kan man have øremider, uden man kan se det? For måske kan den anden kat have det, uden det kan ses. For så kan han måske være smittekilden…

Hun har kun de to dyr… :gruble::gruble:[/QUOTE]

Begge skal vel behandles? På samme tid, samt alle de steder de ligger osv. skal rengøres grundigt.

Ja, alle mine fem blev også behandlet, selvom der kun var en anelse at se på den ene…

Bed om stronghold, det har de i tranbjerg…også min dyrlæge nemlig…men vær obs på doceringen…overdocering kan være farligt for katten…alle mine 20+ overlevede kuren for år tilbage og jeg har ikke set det siden…og det var øremider…

[QUOTE=DK Jannam;611343]Jamen, han er skam også indekat. Det er de begge to, og har altid været det. Men kan man have øremider, uden man kan se det? For måske kan den anden kat have det, uden det kan ses. For så kan han måske være smittekilden…

Hun har kun de to dyr… :gruble::gruble:[/QUOTE]

Begge katte skal behandles! Det er normalt ved øremider, at man behandler alle katte i husstanden - netop fordi det er så smitsomt. Her havde kun een kat symptomer, men alle (10 på det tidspunkt - så vidt jeg husker) blev behandlet :slight_smile: