Oreokage - fra Milos Mor

Oreo kage

450 g oreos
100 smeltet smør
1 pk philadelphia 220 g
2,5 dl melis
3,5 dl piskefløde
2,5 spsk sukker
1 pose schokolademousse
3 dl mælk til chokolademoussen

Tilberedning:
1/4 af oreos ligges i en skål og brækkes i små bidder - resten smuldres i en pose. Smelt smørret og held det over kiksene. Bland sammen og smør det i en kageform (24 cm) mix philadelphia og melis til den bliver luftig. Fløde og sukker piskes til creme. Halvdelen af cremen blandes sammen med philadelphiaosten. Smør dette over kagebunden. Halvdelen af kiksene du har taget fra ligges ovenpå. Sæt kagen i køleskabet i 30 min.
Lav chokolademoussen som det står på pakken. Rør de sidste kiks i chokolademoussen og smør det på kagen. Sæt den i køleskabet i en time. Til sidst ligges et lag med resten af fløden. Pynt med kiks eller chokoladesovs. Sæt kagen tilbage i køleskabet.

lyder vildt lækker… men hvad er oreo?

Vist nok nogle småkager med et eller andet imellem…

LMGTFY - Let Me Google That For You :smiley:

hehehe…

Det lyder som en rimelig vanvittig kage - på den gode måde!

Tror jeg vil lave den i næste uge til mine gæster, men udskifter nok det sukker jeg kan med stevia og undlader sukker i fløden.
Var endda så heldig at finde en chokolade med stevia så chokolademoussen laver jeg nok selv.
Er godt nok spændt på den .

Den smagte helt okey , lidt for sød for min smag.
Jeg have ellers udskifte og undladt alt det sukker jeg kunne.
Men mine gæster var vilde med den. De har også en sød tand. :tihi:
Kan dog anbefale at lave den dagen før den skal bruges for så har den sat sig. :slight_smile:

Oreo er ikke bare småkager, men en amerikansk institution! :høhø:

Jeps…
Kan stadig se Askes opdrætter med julelys i øjnene fortælle at hun havde ikke mindre end 10 pakker hjemme, efter hendes sidste tur over dammen for efterhånden en del år siden… lææænge før at man kunne købe Oreos her i DK…
Jeg var vældig høflig og undlod at fortælle, at jeg egentlig ikke helt forstod, hvad hun syntes var så fantastisk ved småkagerne :smiley:

I know! :høhø:

Måske er det, fordi de - meget vovet! - er sorte :slight_smile: