Jeg har jo købt Missy, og hun er øretatoveret.
Men hun er åbenbart ikke registeret nogle steder.
Hvad gør man så?
Jeg skrev til katteregisteret (kan ikke huske hvad de hedder helt rigtigt nu)
og de snakkede om Inges kattehjems katteregister, men hun stammer jo ikke derfra?
Er det så bare at registrer hende, som om hun lige har fået den øretatovering, eller hvad gør jeg?
[quote=Saphiira;525933]Jeg har jo købt Missy, og hun er øretatoveret.
Men hun er åbenbart ikke registeret nogle steder.
Hvad gør man så?
Jeg skrev til katteregisteret (kan ikke huske hvad de hedder helt rigtigt nu)
og de snakkede om Inges kattehjems katteregister, men hun stammer jo ikke derfra?
Er det så bare at registrer hende, som om hun lige har fået den øretatovering, eller hvad gør jeg?[/quote]
Det er ikke kun katte der er formidlet gennem Inges Kattehjem, som står i deres register. Alle katte kan gratis blive optaget i Inges Katteregister, så prøv at gå ind på deres hjemmeside og tjek om din kat skulle stå registreret hos dem alligevel.
Hvis du skriver en privat-besked til mig om hvad der står i øremærket, så skal jeg nok lige se om det er registreret i de 3 mest normale registre her i danmark i hvert fald.
den er DNF065…
**de 3 mest normale registre **
Øhhh hvilket register er nummer 3 ?
der findes
www.dansk-katteregister.dk
som er gratis
og
www.katteregister.dk
som koster 110 kroner at registrere i.
At registrere i begge kan anbefales, da mange kun kender et af dem og så risikerer man, at dem der evt. finder katten, kigger det forkerte sted
Tak, så må jeg lige skrive til dem…
Pinligt, jeg ikke selv kiggede der…
I øvrigt er katten en chokolade tortie perser, for den er skam registreret i det ene register
http://www.dansk-katteregister.dk/?Show=Search&SearchCat=DNF065&S�g+nu.x=49&S�g+nu.y=19
Så den forhenværende ejer der har katten registreret, skal hjælpe dig med at omregistrere katten
[quote=Saphiira;525971]Tak, så må jeg lige skrive til dem…
Pinligt, jeg ikke selv kiggede der…[/quote]
Det kan du forhåbentligt ikke, omregistrere den…det er den registrerede ejer der skal sørge for det, elelrs kunne enhver jo stjæle en kat og få mden registreret til sig selv
[quote=Felis;525973]I øvrigt er katten en chokolade tortie perser, for den er skam registreret i det ene register
http://www.dansk-katteregister.dk/?Show=Search&SearchCat=DNF065&S�g+nu.x=49&S�g+nu.y=19
Så den forhenværende ejer der har katten registreret, skal hjælpe dig med at omregistrere katten[/quote]
Jeg kendte også kun den ene.
Jeg behøver åbenbart ikke, at snakke med dem for at omregitrer for der bliver sendt et brev ud…
Når formularen er korrekt udfyldt, udskrives denne på din printer, underskrives og sendes med post til Dansk katteregister.
Først når formularen er modtaget vil ændring/omregistrering blive foretaget.
Efter registreringen er modtaget vil der normalt gå indtil 10 arbejdsdage før den er tilgængelig i www.dansk-katteregister.dk
Er det så mig eller tidligere ejer?
[quote=Saphiira;525980]
Når formularen er korrekt udfyldt, udskrives denne på din printer, underskrives og sendes med post til Dansk katteregister.
Først når formularen er modtaget vil ændring/omregistrering blive foretaget.
Efter registreringen er modtaget vil der normalt gå indtil 10 arbejdsdage før den er tilgængelig i www.dansk-katteregister.dk
Er det så mig eller tidligere ejer?[/quote]
Hvis den ikke er registreret i forvejen, er det dig. Så er det jo ikke en ændring, men en nyoprettelse. Og det var det andet sted, den allerede var registreret, ikke?
Nej, det er dansk-katteregister.dk som Missy er i, og som Saphiira snakker om
Jeg tror bare, jeg skal sætte mig til at se tv i stedet for at blande mig i alle mulige tråde og komme galt af sted
Nåmenaltså, der er forhåbentlig ingen skade sket
Galath - Mon dog
Det må da næsten være tidligere ejer ? Ellers kan man jo bare lave det om…:S