Er der nogle herinde, der fodrer kun med Orijen?
Jeg overvejer det, da jeg ikke rigtig synes mine katte spiser Acana mere…
Og hvorfor så købe begge dele?
Er der nogle herinde, der fodrer kun med Orijen?
Jeg overvejer det, da jeg ikke rigtig synes mine katte spiser Acana mere…
Og hvorfor så købe begge dele?
Jeg fodre ikke Charlie med Orijen pt. da han havde en masse Hills R/D med fra tidligere ejer som han får lov til at spise først - men når det er spist op, så prøver jeg at fodre ham med Orijen og se om han vil have det. Selv synes jeg nemlig det er et super godt foder, jeg fodrede mine hunde med det, og de har aldrig før været så glad for tørfoder. Og de fik en virkelig fin pels af det.
Normalt har jeg ikke nytårsforsæt…men iår havde jeg og det var IKKE at fodre med korn. Et af de første produkter vi prøvede var Acana og selvom mine dyr er yderst large hvad angår mad så var der åbenbart en grænse…de ville ikke spise det. Orijen har vi også prøvet…det var ok.
JW er også prøvet og det røg også lige ned i mavsen, MEN de to misser der bor hos min lillesøster (Kallisto og Ulrikke Eleonora) vil ikke røre dedt ISÆR Kallisto…han rører det overhovedet ikke.
NU har vi JW og Feline Porta 21 på menukortet OG en masse råmad. Iaften står den på rå hjerter og imorgen skal en hel skinkesteg onduleres
Ja der er flere af mine katte der kun spiser Orijen. Jeg tilbyder dog også et andet foder i hvad jeg mener er tilsvarende kvalitet, men det er kun 1-2 af dem der smager på det. De foretrækker klart Orijen i forhold til andre høj protein produkter, og det til trods for at de gik i sultestræke første gang jeg tilbød dem Orijen. Kunne de selv vælge ville de spise Royal Canin dagen lang…
Acana har jeg prøvet engang, men synes der var for lavt indhold af protein så det droppede jeg igen og ingen af kattene har savnet det.
Mine to forkælede kræ, får kun Orijen.
Jeg køber det hos en butik i Roskilde.
De har begge varianter.
Jeg synes de er blevet mere glinsende i pelsen og flottere i kroppen, efter at være skiftet til Orijen.
Orijins kan købes på www.zooplus.de og på den engelske og polske (kan ikke huske adressen). det kan betale sig at kigge på de lande da det vairiere hvem der er billigst alt efter kursen.
Ellers kan jeg klart enbefale Applaws - super lækkert foder også uden korn.
Og et alternetiv er Feline porta graine free (http://www.mysterycoons.dk/mcpetshop/mcpetshop-fp.htm Nede i bunden).
Du kan evt. blande 2 af varianterne (her mener jeg 2 forskellige slags foder).
Orijen burde være helt fint at udfodre alene. Spørgsmålet er måske lidt, om man tør at sætte sin lid til eet mærke (og i den forbindelse er Acana og Orijen jo lavet af samme producent, så spørgsmålet er, om de to mærker alene giver den fornødne sikkerhed).
Og så ville jeg heller ikke fodre så ensformigt af hensyn til kræsenhed.
Men ellers skulle der da ikke være noget i vejen for at fodre med Orijen alene.
Tusind tak for gode svar.
Mine vil ikke have Porta 21… De foretrækker også RC, men det er slut så flotte som de er blevet siden foderskiftet. Lidt har jeg at sige:-)
Jeg tror jeg vil prøve Orijen alene i en periode - men som Pivnu rigtigt skriver så er jeg nervøs for kræsenhed rent tørfodermæssigt (for de får jo mest råt og vådt samt diverse rester fra bord og køleskab) i tilfælde af sygdomme…
Tak for svar:-)
Prøw Applaws eller James W
Jeg har en blanding af Orijen, Feline Porta Grain Free - og i øjeblikket er der også ProPlan Kitten med.
Det synes jeg de trives fint på - kombineret med vådt og råt et par gange om dagen.
Been there, done that, got the T-shirt, er det ikke sådan Ann K siger
Mine kræ har levet af Orijen som tørt, udover det fik de så vådt… Det gik ikke… Vi var vældig tilfredse… Men det var kattene ikke… De spiste næsten ingenting… Hvorfor ved jeg ikke… Men vi fik dem da hakket igennem det - holder på man ikke smidder så dyrt et foder væk. pt. køre vi Iams og grain free… næste gang vi skal have foder piller vi Iamsen af tapetet, for jeg synes ikke det hjælper så meget alligevel (det er hairball control) og så må vi se om de vil nøjes med grain free
Vi kunne somend nok have fortsat med at give dem orijen, de havde nok givet op på et tidspunkt, men jeg er for nærrig til at købe så dyrt et foder, når jeg praktisk talt skal tvinge det i dem Men hvem ved, det er da en af mine drømme, så måske vi prøver igen en skønne dag