Ormeæg (adr!)

Nej, medicin må man ikke få ind fra andre lande.

Mente jeg nok… Øv så må jeg ringe til dyrlægen tirsdag…

Du bestiller og betaler til levering på svensk adresse. Så kan der efterfølgende bæres eller sendes med post til dig.

Ej lovligt - så op til en selv …

Gad vide om jeg er den eneste der ikke er så ormeforskrækket :?

Kun enkelte gange gennem de seneste 10 år, har jeg observeret orm (måske er jeg bare heldig) men en ormekur hos den pågældende kat klarede fint problemet.

Jeg stemmer gerne i koret … orme ER bare ulækre; uanset om det er små hvide riskorn eller de lange, tynde spoleorm :brækkesig:

PS. hvorfor filan skal de ormepiller være SÅ dyre !!
Milbemax koster ca. 1/4 mio pr. kg :uha: (med lidt hovedregning)
Nogen sidder da og skummer fløden gevaldigt - heldige asen :slight_smile:

[QUOTE=Lindvig;583865]Gad vide om jeg er den eneste der ikke er så ormeforskrækket :?

[/QUOTE]

Nej, nej - det var jeg heller ikke for en måned siden. Aldrig er der fundet orm når der er kørt en afføringsprofil, så jeg følte mig meget sikker - det gør jeg så ikke mere …

det er også korrekt… da jeg fik 2 af mine, der var de så infesterede med orm at dyrlægen sagde at jeg var nødt til at gøre det af 2 omgange… så først fik de en panacur… og 10 dage senere en milbemax… han var overbevist om at de ville dø hvis jeg gav dem milbemax som første præparat.

så hos mig fik først de 2 nye panacuren og derefter fik all 6 en milbemax… og siden så jeg ikke en eneste orm…

så milbemax tager ikke livet af katte med få orm… men katte der er tydeligt medtaget er ikke rette kandidater til netop milbemaxen

Har man katte med udeadgang er det nok meget smart, hvis man altid har orm med i overvejelserne, hvis der er noget med kattene.

Jeg ahr jo netop ikke udekatte - og fået kørt en del afføringsprofiler - så jeg var så sikker på orm var ikke på menuen her. Jeg blev klogere - og luller mig ikke ind i den forestilling mere. De skal jo bare æde en flue - eller loppe, ihhhh lopper tror jeg ikke vi har - fluer det ved jeg findes i huset :wink:

Drontal og andre ormepræperater kan købes her …Til en fordelagtig pris :slight_smile:

Har dine katte ikke adgang til have og løbegård længere :?

ikke haven - løbegård der er tæt på 100% lukket jo

Katte kan vel få orm af at spise af en planter der jo som bekendt er plantet i jord :slight_smile: tissemyrer ved jeg er mellemvært for de bæster så mon ikke også fluer og andet kryb er ? råt kød - ja det kan de da få bændelorm af…
Vi mennesker skal også passe på, især med at spise sushi, jeg har dog aldrig smagt det…addd…intet råt til mig.

Hvis dyrlægen kender din bestand, så er det OK. Hvis du bare kommer ind fra gaden, så er det en helt anden snak :slight_smile:
VH
Susanne

Har du ikke løbegård ?

Jeg tror på, at man via løbegård eller have eller fritgående kan få mange “sjove” parasitter ind på kattene. Det har jeg forsøgt at sige et par gange, at det er NORMALT at katte der har adgang til jord eller græs eller flisebelagt ude areal - kan have orm, giardia, coccidiose, TF eller hvad der nu florere derude i naturen.

Derfor er det nok en rigtig god ide, at man ind imellem behandler for disse ting og ikke mindst inden kattene flytter ud i nye hjem. Jow - jeg er også blevet klogere :yikes:

Jeg har det så selv sådan, at jeg synes det SUNDE ved at katten har adgang til frisk luft og sol langt overvejer den risiko for parasitter vi løber - og som de færreste katte faktisk har problemer med men skiller sig af med selv ( katte er lavet til det - ellers ville vi ikke have så mange fritgående katte der har overlevet :tihi:)

Så er der lige undtagelserne der har behov for behandling.

Teresa

Beklager jeg lige hiver en lidt ældre debat op igen, men glemte da vi var til vacc. og kontrol med vores kat i Juli måned, at spørge mht. ormebehandling.

Kan se i denne debat, at det åbenbart ikke bare er ligetil med katte, i forhold til hvad vi har været vant til med hundene, og undres derfor en del.

Når man har en kat med udeadgang (ikke fritløb), hvor tit bør man så ormebehandle?

Det lyder som om, at dyrlæger kun vil ordinere ormekur ved en reel forekomst af orm hos katte??

Hvad med katte der skal ind i f.eks. Sverige??

Hunde der kontinuerligt f.eks. en gang om ugen skal ind i Sverige, skal ormebehandles HVER måned :yikes:. Fuldkommen sygt i mit hoved, fatter ikke hvem der har opfundet den regel.

Vores gamle dyrlæge anbefalede til hunde, at de blev ormebehandlet ca. 1 måned før vaccination. Noget med optimal virkning af vaccine osv. Nogle vaccinerer så deres hunde 1 gang om året, andre hvert andet-tredje eller fjerde år alt efter alder.

Vi har aldrig haft problemer med, at få ordineret ormekur via mail eller telefon til hundene. Han skulle ikke se hundene før ordinering, Har også fået udleveret ormekur mod f.eks. fransk hjerteorm via telefonen et enkelt år, forebyggende da det florerede voldsomt, de steder vi kom med hundene. Måske helt forkert, men vi har ikke overdoseret hundene med ormekure og slet ikke i forhold til hvad der kræves af Svenskerne, og månedlige behandlinger. At vi så i de sidste par år ikke har givet ormekur før vaccinationer er en anden sag.

Er ormekur til katte meget dyrere end til hunde?? Hvad koster en ormekur til en kat i DK?

Glemte som sagt, at spørge den nye dyrlæge om det med ormekur til katte, og hvor tit man bør give det, og om man skal give det forebyggende

På forhånd tak for svar
Mvh
Yvonne

[QUOTE=holymoly;583844]Adr! Det er altså nogle klamme bæster.

Stronghold er et spot-on middel til at dryppe i nakken; det tager både orm, mider, lopper m.m.[/QUOTE]
Jeg køber med stor fordel Stronghold til hunde på 40 kg. Pakningen indeholder 3 tuber á 2,0 ml. og koster 329 kr., incl. moms
Doseringen pr. kg. til katte er det halve af doseringen til hunde - f.eks. får en kat på 4 kg. således 0,2 ml.

Min dyrlæge ved, jeg har mange katte, og jeg har ikke problemer med at få det udskrevet, for har blot én kat orm, skal hele banden jo behandles.

Jeg behandler kattene hver 6-7 uge.