Ormekur fra udlandet

Det har i høj grad noget med toldvæsenet at gøre. Deres arbejde består i andet end at opkræve told, de fanger også smuglere og så længe det er ulovligt at indføre veterinærmedicin til Danmark, så er det smugleri at gøre det. Toldere er ikke dummere end andre folks børn, så de har styr på, at der er forskel på reglerne i de forskellige lande og hvis de derfor går efter smuglere, er de ligeglade med, om pakken kommer fra England eller fra USA. Loven er den samme.

[QUOTE=Battlestar;1022519]tag et smut til sverige hvis du bor i enten KBH eller helsingør

der er det ikke receptpligtigt…

og det koster vist nok omkring det halve

men husk ikke at bruge milbemax hvis det er en meget slem ormeinficering du har … du risikerer at katten dør af bivirkningerne…

panacur først… og så milbemax…[/QUOTE]

I Sverige blev det receptpligtigt sidste år, for der forsøgte jeg som vanligt når jeg er der, at købe de store 20 stks pakker Drontal.
Men niksenbiksen :frowning:

[QUOTE=Felis;1023746]I Sverige blev det receptpligtigt sidste år, for der forsøgte jeg som vanligt når jeg er der, at købe de store 20 stks pakker Drontal.
Men niksenbiksen :-([/QUOTE]

Hvornår blev det, det? I Oktober bestilte jeg det på nettet og fik sendt til en svensk adresse, uden nogen problemer?

[QUOTE=Felis;1023746]I Sverige blev det receptpligtigt sidste år, for der forsøgte jeg som vanligt når jeg er der, at købe de store 20 stks pakker Drontal.
Men niksenbiksen :-([/QUOTE]

det er rigtigt at de store pakker er - men ikke 4 og 10 stk - det er kun 20 og 50 stk såvidt jeg kan læse mig frem til

men ud over det - hvis man bruger milbemax og har brug for (som jeg) mange af gangen - så er 20 stk i DK faktisk billigere end i sverige… jeg skal bruge 10 stk når jeg giver hele flokken for jeg har 3 katte over 8 kg…

så koster det noget med 950 for 20 - og så er der ikke meget at hente i sverige

Jeg fik ormekur tilsendt i diskret kuvert. Det var hurtig ekspedition fra vet-medic.com, ingen receptkrav, så dem kan jeg kun anbefale.