Ormekur fra udlandet

Ganske kort: ved nogen hvor man med en vis pålidelighed kan købe ormekur over nettet. Jeg har netop taget en vildkat ind med orm, og til min komplette afsky vil dyrlægen ikke sælge mig ormekur, uden at se katten først, selvom jeg i detaljer kan fortælle om ormenes udseende. Jeg vil lade katten falde til først, inden jeg stresser den med en tur i bur og bilkørsel, så derfor vil jeg anskaffe kuren over nettet, når nu min lokale dyrlæge er underlagt en gang komplet latterlige skrankepavebureaukratiske elendigheder, som desværre kommer min stakkels kat til skade. Hvorfor jeg ikke - som jeg endda sagtens kunne for to år siden - kan købe et par mikroskopiske piller, er mig en gåde. :dokdok:

Så hvis nogen ved hvor man kan handle, for at omgå dansk regelrytteri, vil jeg være taknemmlig. Kattens velbefindende er altid vigtigere end regler og love.

Kan du ikke snuppe et par orm med i en pose til dyrlægen? Og forklare situationen med din stressede kat.
Ormekur er vist receptpligtig nu, så vidt jeg husker…

[QUOTE=ccc;1022294]Ganske kort: ved nogen hvor man med en vis pålidelighed kan købe ormekur over nettet. Jeg har netop taget en vildkat ind med orm, og til min komplette afsky vil dyrlægen ikke sælge mig ormekur, uden at se katten først, selvom jeg i detaljer kan fortælle om ormenes udseende. Jeg vil lade katten falde til først, inden jeg stresser den med en tur i bur og bilkørsel, så derfor vil jeg anskaffe kuren over nettet, når nu min lokale dyrlæge er underlagt en gang komplet latterlige skrankepavebureaukratiske elendigheder, som desværre kommer min stakkels kat til skade. Hvorfor jeg ikke - som jeg endda sagtens kunne for to år siden - kan købe et par mikroskopiske piller, er mig en gåde. :dokdok:

Så hvis nogen ved hvor man kan handle, for at omgå dansk regelrytteri, vil jeg være taknemmlig. Kattens velbefindende er altid vigtigere end regler og love.[/QUOTE]

Ormekure er receptpligtige pga. der på et tidspunkt har været et overforbrug af dem.

Dyrlægen bryder loven ved at give dig en ormekur uden at have set katten inden for et givent tidsrum. Så når han aldrig har set katten er det helt normal politik ikke at udskrive ormekure.

Jeg ville personligt ikke turde købe ormekure over nettet andre steder end fra Sverige og England - generelt er der alt for mange medicinfuskere derude, og det er for nemt at lave produkter der “ligner”.

Er de receptpligtige på www.medicanimal.com ?

DET er et sted man trygt kan handle alt, foder osv …men jeg har så aldrig købt ormekur. :slight_smile:

EDIT…Jeg har lige tjekket medicanimal…de kræver recept på ordrer fra Danmark…

Kan du ikke prøve en anden dyrlæge, der kan nøjes med at se ormen og ikke katten? eller finde en udkørende dyrlæge.
Hvis du skriver hvor henne i landet du bor, kan det være at der er nogen herinde der kan hjælpe med at finde en dyrlæge der kan hjælpe nær dig.

Jeg har da købt ormekur fra Vetuk? De har drontal og mange andre typer ormekur og de koster ikke en fis. De kræver ingen recept.

Det er langt mere end to år siden, det blev receptpligtigt med ormekur til katte - jeg vil mene, det er tæt på 10 år siden.

Under alle omstændigheder ville din dyrlæge bryde loven ved at give ormekur til en kat, han aldrig har set før. Og til almindelig orientering er det lige så forbudt selv at indføre det fra udlandet. Dette er blot en konstatering, ikke et moralsk opstød :slight_smile:

[QUOTE=Lone;1022297]Kan du ikke snuppe et par orm med i en pose til dyrlægen? Og forklare situationen med din stressede kat.
Ormekur er vist receptpligtig nu, så vidt jeg husker…[/QUOTE]

Ja, brug denne metode.

[QUOTE=Sim-Sim;1022308]Er de receptpligtige på www.medicanimal.com ?

DET er et sted man trygt kan handle alt, foder osv …men jeg har så aldrig købt ormekur. :slight_smile:

EDIT…Jeg har lige tjekket medicanimal…de kræver recept på ordrer fra Danmark…[/QUOTE]

Og det er faktisk ikke lovligt at indføre nogen former for medicin til dyr.
Om det så bliver opdaget, er jo en anden ting…

tag et smut til sverige hvis du bor i enten KBH eller helsingør

der er det ikke receptpligtigt…

og det koster vist nok omkring det halve

men husk ikke at bruge milbemax hvis det er en meget slem ormeinficering du har … du risikerer at katten dør af bivirkningerne…

panacur først… og så milbemax…

Tak for de mange svar. Jeg prøver en af de udenlandske hjemmesider. Jeg ved godt at de ikke må sælge, MEN da det åbenlyst ikke er et misbrug, og da jeg i detaljer kan beskrive ormene (noget de jo ikke kan ved at se katten), så bør almindelig dansk sund fornuft sejre.

Det er andre tider, en anden mentalitet, så det må bare ske ved at handle ulovligt i stedet. Dyyybt suk.

Tak igen for de fine svar.

• Updated - - -

[QUOTE=Lone;1022297]Kan du ikke snuppe et par orm med i en pose til dyrlægen? Og forklare situationen med din stressede kat.
Ormekur er vist receptpligtig nu, så vidt jeg husker…[/QUOTE]

Jeg forklarede hende netop situationen; at jeg havde taget en vildkat ind, og syntes den skulle skånes i den første tid. Men nej, ingen nåde hos dyrlægen i Give.

• Updated - - -

Jeg har bestilt hos vet-medic.com (drontal). Det så meget legitimt ud, og der var ikke købsforbud til danskere. Fingrene krydses.:pote:

[QUOTE=ccc;1023147]

Jeg har bestilt hos vet-medic.com (drontal). Det så meget legitimt ud, og der var ikke købsforbud til danskere. Fingrene krydses.:pote:[/QUOTE]

Det er nu heller ikke de udenlandske butikker, der ikke må sælge til danskerne,
det er danskerne, som i følge lovgivningen ikke må indføre medicinen til Dan-
mark, og du kan risikere, at Sundhedsstyrelsen sammen med Told og Skat
stopper din pakke i tolden.

Er det ikke Droncit, der også virker mod bændelorm?

En udekat har jo formentlig lopper, de er mellemvært for bændelorm…

De stopper da ikke pakker fra England i tolden så vidt jeg ved.

Hvis de laver spotcheck på ulovlig import af medicin, stopper de pakker fra et hvilket som helst land :slight_smile:

Du kan læse mere her (under privatpersoners indførsel af medicin lidt nede på siden står specifikt,
at man ikke må indføre medicin til dyr
http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/topics/detail--og-nethandel/indfoersel-af-medicin-til-danmark/medicin-stoppes-i-tolden

Ca. 40% af alle pakker fra udlandet kontrolleres faktisk (har de venligst oplyst i fjernsynet på et tidspunkt). Så kan man jo regne lidt på hvorvidt man “do you feel lucky today” :slight_smile:
VH
Susanne

Ja hvis de laver særcheck… Men Told har jo ikke noget med det at gøre. Og jeg har aldrig nogensinde prøvet at få åbnet en forsendelse fra europa. Det har kun været forsendelser udenfor EU. Så hvor heldig man skal være ved jeg nu ikke. Jeg får mange forsendelser ind fra hele verden hver eneste uge - men dog flest fra England. Det drejer sig dog ikke om medicin, men det kan de personer der checker jo ikke se før de åbner.

De laver masser af pakke- og brevtjek de toldere, men i det mindste havde firmaet ikke lagt hindringer i vejen for mig. Det gør ‘vi’ selv. Nu må vi se om katten kan blive kureret, eller om endnu en myndighedsperson stikker en kæp i hjulet.

Er det osse på recept i Tyskland?