Ormekur og drægtighed

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;173117]Jamen det er i forbindelse med der mistænkes noget - ormetest er med i testen:-)
Jeg prøver mig aldrig frem med alt muligt i evigheder - jeg tester.[/QUOTE]

Okay - det forstår jeg godt :slight_smile:
Jeg har bare været heldig, aldrig at have mistanke om noget :smiley:

[quote=Vivi_Fletcher;173116]Jeg har aldrig fået lavet ormetest på mine katte.
Det vil jeg helt sikkert få gjort den dag jeg har mistanke om noget, en kat mistrives eller lign.
Hvorfor gør I andre det, hvis I ikke mistænker noget?

Jeg tænker, at det er lidt falsk tryghed? Hvis man laver testen i dag kan katten få orm i morgen?[/quote]

Vores katte har mulighed for at fange både mus og fugle - samt insekter kan fungere som mellemvært for orm…så vi tester, og giver ALTID ormekure til vores killinger, uanset om der er tegn på noget.

Mine har også mulighed for ovenstående - alligevel har jeg ikke haft orm hos en eneste kat i de 15 år jeg har opdrættet.

I øvrigt må en dyrlæge jo slet ikke udlevere ormemiddel uden der er konstateret orm eller der i hvert fald er klar mistanke om orm. :slight_smile:

Jeg tester ikke fordi jeg har nogen form for mistanke til noget, men fordi jeg har et valg HVIS noget dukker op. OG fordi jeg ikke vil pådutte mine dyr noget kun udfra ingenting eller fordi andre gør det.
Her får man noget hvis der er et behov, så enkelt er det :ok:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;173118]Okay - det forstår jeg godt :slight_smile:
Jeg har bare været heldig, aldrig at have mistanke om noget :D[/QUOTE]

Så har du ikke fantasi nok:-)

Jeg på kørt en profil selvom min mistanke måske går på f.eks. Giardia - hvad det sagtens kunne være - men det kunne også være noget andet - eller begge dele.

Det koster lidt mere end kun Giardia testen - men giver mig større sikkerhed for korrekt behandling.

Jeg er mistroisk af natur:-)

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;173154]Så har du ikke fantasi nok:-)
[/QUOTE]

For at have mistanke om noget, er der vel nogen symptomer af en art :?

Jeg har i de seneste 10 år haft to katte med dårlig mave - nok derfor jeg aldrig har mistanke :wink:
Normalt har mine katte meget stærke maver, der kan tilbydes hvad som helst. Min indkøbte hankat er meget mere sart i maven.

Papiret (kopien af testen min dyrlæge har lavet) er jo ydermere et dokument der viser der ingen orm, larver eller æg er fundet og derfor der i kontrakten står killingen IKKE har fået ormekur.
Det er i min verden mere korrekt end at skrive den HAR fået og det så enten er løgn eller har været spildt fordi der ingen orm var (formodning) fordi der jo ingen test er lavet :tihi:
Det handler bl.a. om at oplyse køber og gør det på en måde det kan dokumenteres :ok:
Og gør man det gennem en årerække så tegner der sig uværeligt et billede…lige som ved så mange andre testresultater (med det dumme minus…det er levende individer vi har med at gøre og dert derfor kan dukke hvad som helst op.) men har man gjodr noget HAR man et valg og det er noget af det bedste at have her i livet :rock:

Forøvrigt…
her samler vi på stærke maver…ellers kunne jeg heller ikke fodre som jeg gør.
De gange der har været racermave her kan tælles på 2 hænder-…måske 1
Og mine mislinger bliver netop konfronteret med alverdens madvarianter (oksekød, kyller etc) fordi de skal have stærke maver og IKKE være kræsne.
De 20 kuld jeg har haft har 2 haft racermave…ingen syge men jøsses her lugtede. Det var min skyld…lever er barsk :tihi: og de fik det on the rock d.v.s. i fri dressur og da de nærmest foråd sig var resultatet der også ret hurtig :prut:

Alle mine katte (og killinger) har indtil for 1½ år siden været indekatte.
Alligevel har jeg for nogle år siden faktisk haft en 8 ugers britekilling,der viste tydelige tegn på at have orm.
Den var utrivelig med tottet pels,vommet mave og tydelige ribben.
Det kunne umiddelbart også tyde på fip,men efter en ormekur rettede mislingen sig på 1-2 uger og blev fin i pelsen og rund og lækker rund at mærke på som de øvrige kuldsøskende og fejlede aldrig noget sidenhen.
Hvor de orm kom fra må guderne vide,men det kan vel kun være fra missemor…

[QUOTE=kamikaze;173107]
McMastertest gør vi hver gang her er mislinger så jeg har et valg OM killingerne skal have ormekur eller ej. Udaf de omkring 16-18 test’s vi har lavet har der kun være ganske få gange der har været konstateret ormeæg…to gange tror jeg det er og så fik de ormekur OG en pille med ud i deres nye hjem til opfølgning
Brita[/QUOTE]

Hvad er en McMastertest:? Hvor meget omfatter den:? har aldrig hørt om
Camilla