Ormepulver?

Jeg har lige været på besøg hos en ældree dame i mit nærområde, hun har også katte. Hun er desværre lidt af den gamle skole, hvor katte er søde, men ikke har skrækkelig høj status.
De er heldigvis neutraliseret, og hun er sød til at passe dem med både ormekur og loppemiddel, hvis jeg hjælper hende med at huske det :slight_smile:

Nu har hun så idag givet ormekur… Dvs et ormepulver??? Hun har fået det af en søn, og aner iøvrigt ikke hvad det er, andet end mod orm. Det er iøvrigt det hun altid har brugt, og misserne ser ikke ud til at tage skade af det.

Det bliver blandet i maden og misserne spiser bare. Sønnen er svineproducent, hvis det kan hjælpe nogen til at komme nærmere ind på, hvad det pulver kan være for noget.

Er der nogen der har en anelse om, hvad det kan være, hun har givet misserne.

Panacur fås som granulat, der kan blandes i foder, så det kan være en mulighed. Det har hvert fald tidligere været det gængse ormemiddel på landet - hvert fald der hvor jeg voksede op,

Ok tak :slight_smile: Jeg var helt bange for det var til grise eller sådan noget :tihi: Ja hvad ved jeg :slight_smile: