Øv! Nu har Bine også øjenproblemer

Victor havde øjenbetændelse som helt lille, og nu ser det også ud til at bine har fået noget med øjet. :argh:

Bine har problemer med sit venstre øje, det er helt tydeligt at se.
Hun virker skam frisk nok og leger som hun plejer at gøre og også med Victor.
Men hendes øje ser meget irriteret ud.

Nu tænker jeg så: Plejer øjenbetændelse ikke at komme på BEGGE øjne?

Kan hun have leget for voldsomt med Victor, og har fået noget i øjnene?

Øjet løber ikke, men der sidder lidt puds ved nederste øjenlåg.

Overvejer, om jeg skal give det med saltvand, eller om jeg skal bruge den salve jeg fik i sin tid til Victors øjne. Salven hedder Terramycin-Polymyxin B

Eller skal der en helt tredje løsning til?

Nogen råd?

Edit: Hun nyser også.

Det er præcis sådan, som mine har det, og de har chlamydia. Jeg har læst mig frem til, at det ofte kun er det ene øje, der bliver angrebet. I hvert fald i første omgang. Sådan har det værtet med begge mine.

Ikke at det selvfølgelig er ensbetydende med, at Bine også har chlamydia. Det kan jeg i sagens natur ikke vide, og vi fandt også først ud af, at det var det, mine havde, da der blevet lavet en test.

Cinnamon, der blev syg først, fik også Terramycin, før vi fik svaret fra testen. Det får både hun og Magic stadig, men nu får de også begge Ronaxan.

Jeg synes, du skal tage hende til dyrlægen. Eller i hvert fald i det mindste ringe til dyrlægen og høre, hvad du skal gøre.

Edit: Mine nyser også.

Jeg tører Hermies øjne. Men hun har jo Herpes, så hendes løber konstant, eller lige fortiden gør de. Sparta som også er smittet hendes øjne løber sjældent. :slight_smile:
Jeg tører som sagt bare. Pga også skyller jeg det i alm. vand:)
edit: Mine nyser også, og lige pt er det kun det ene øje der løber:) (og testet positiv for herpes)

Felin Herpes? Måske?
http://www.netdyredoktor.dk/sw28899.asp

De kan godt få det i mild grad, selv om de er vaccinerede. Chek hos dyrlægen - også om du skal ha’ noget andet salve. Øjensalve må helst ikke bruges længere end en måned efter tuben har været åbnet.

Det kan både være herpes og clamydophila - har nogenlunde samme "basis"symptomer.

enig med Vivi…

og når katten kommer i behandling slipper du relativt nemt af med det igen :slight_smile:

[quote=Blunky;517564]Jeg tører Hermies øjne. Men hun har jo Herpes, så hendes løber konstant, eller lige fortiden gør de. Sparta som også er smittet hendes øjne løber sjældent. :slight_smile:
Jeg tører som sagt bare. Pga også skyller jeg det i alm. vand:slight_smile:
edit: Mine nyser også, og lige pt er det kun det ene øje der løber:) (og testet positiv for herpes)[/quote]
Alm. vand (ferskvand) svier, når det kommer i øjet, så jeg vil anbefale dig at bruge sterilt saltvand, som ikke svier, da det har samme saltbalance som tårevæske.
Det fås på apoteket, hos Matas og optikere og koster ikke alverden for en æske med små engangsampuller.

Isabella får også nogle udbrud engang i mellem… Cirka hver 3-4 måned tror jeg. Det kommer på det ene øje… Vi holder bare øje med det, og max 1½ dag efter er det væk igen… :slight_smile:

Hvordan går det med Bine i dag?

Det ser bedre ud synes jeg :slight_smile:

Lige et tip til skyldning/rensning af øjne - enten det er pga øjenbetændelse eller af andre årsager.
En te lavet af Morgenfrueblomster virker helende, kølende, og det renser og decinficerer. Morgenfrueblomsten ( det er kun blomsterbladende der bruges) kan købes på apoteket eller i helseforretninger. Skal nogengange bestilles. Teen kan holde i køleskabet max 2 dage.

Kan sagtens bruges sammen med medicin da det ikke er medicin som sådan - simpelthen et fremragende øjenskyldemiddel.

Morgenfrueblomst te er specielt godt til katte med mere eller mindre kroniske problemer - jeg kender til katte der helt er kommet af med symptomerne efter behandling med dette :thumbup:

Teresa