Øv, Yawa brækker sig :(

Hej
Øv bøv, nu er det mig der har en syg kat herhjemme :frowning:

Yawa begyndte i lørdags at brække sig - der kommer sådan noget brunt stads op (vej ufordøjet mad går jeg ud fra) en gang eller to om dagen.
Det er super øv, for hun har aldrig gjort det før!!

Jeg har snakket med dyrlægen, som skal se på hende på fredag - jeg har ikke mulighed for at komme derover før, da jeg ikke har bil - ville jeg ellers rigtig gerne, og har spurgt en veninde, om hun kan agere chauffør, hvis ikke må jeg jo bare vente…

Hun virker egentlig til at være helt ok - hun er snakkesaglig som altid, spiser og drikker so hun nu engang plejer osv - så det er lidt et mysterium for mig, hvorfor hun nu gør sådan.
Vi havde en teori om, at det var julekalenderen fra Zooplus der var synderen, men hun har ikke fået noget fra den siden i søndags, og jeg vågnede alligevel her til morgen til opkast. Hun kastede ikke op i går, så det er lidt mærkeligt.

Hun er på en kost bestående af dels Zooplus’ Porta 21 Finest Adult tørfoder og en variation af Felix vådfoder og Smilla vådfoder (og lidt RC vådfoder fra deres tilbud)
Hun får mad morgen og aften (vådfoder) og har altid tørfoder stående.

Yrsa har ingen symptomer på at have rod i maven, så det lægger bare lidt til mysteriet.

Håber det stopper inden fredag - alternativt, at dyrlægen kan hjælpe med at finde ud af hvad det er!

Det kan være en genstridig hårbolle. Prøv at give kattemalt, det kan lette lidt på passagen.

Kan det være det, når det er så mange dage hun har haft det? For så ville det jo være let klaret…
Min dyrlæge har stillet noget skånekost frem som jeg kan hente i dag, kan vel tage noget katte-malt med i samme omgang så :slight_smile:

[QUOTE=Yess2000;1217720]Kan det være det, når det er så mange dage hun har haft det? For så ville det jo være let klaret…
Min dyrlæge har stillet noget skånekost frem som jeg kan hente i dag, kan vel tage noget katte-malt med i samme omgang så :)[/QUOTE]

Ja, mine kan godt tage nogle dage med opkast før der endelig kommer en hårbolle. Det er dog ikke det typiske, så jeg ville (når hun er frisk og sig selv) prøve med kattemalt de næste par dage og hvis hun ikke er ovre det på fredag, så tage hende med til dyrlægen :slight_smile:

Okay, det vil jeg gøre så :slight_smile: Men åh hvor jeg hader når en af dem ikke er helt ok!

Så er jeg hjemme fra dyrlæge - fik en veninde til at agere chauffør så jeg kunne komme afsted i dag.

Dyrlægen mærkede på hende og tog hendes temperatur - som var alt for høj :frowning: så hun fik noget skånekost og en indsprøjtning med noget medicin og antibiotika som skulle få ro på mavsen og den infektion hun har reddet sig. Hvordan hun har reddet sig den, er en gåde… Men godt jeg kom afsted, selvom det altså betød en ret høj regning, men sådan er det jo :confused:

Jeg håber at hun snart får det bedre. :kram: