Jeg vil lige prøve at høre herinde om der er nogen som har observeret en form for intolerance overfor Doxybactin Vet hos deres kat.
Jeg ringer til dyrlægen i morgen, men her er jo en stor samlet viden, så det kan være nogen ved noget
Jeg har Tamina som er 7 år. Hun har aldrig haft en sygedag i sit liv. Aldrig været på nogen former for medicin bortset fra lidt smertestillende i forbindelse med fjernelse af tænder.
Da hun fik fjernet tænder 1 gang for 3 år siden tror jeg hun fik en eller anden intuberingsskade i halsen, for siden har hun fra tid til anden hostet lidt, uden andre symptomer.
Nu har hun henover sommeren tabt sig noget og hosten er tiltaget, så jeg fik hende chekket igennem hos dr. dyr. Intet at høre på lunger, intet af se på røngten af lunger og maveregion. Ved fysisk undersøgelse var der intet at føle, tarme virkede ikke irriterede.
Blodprøven viste forhøjede indfektionstal, forhøjet antal hvide blodlegmer og nedsat antal røde blodlegmer.
Tal for lever, nyrer og stofskifte var normale for alderen.
Vi blev enige om at sætte Tams på kesium i 10 dage og følge op med ny blodprøve.
Udover at Tamina fik diarre af pillerne gik det fint. Den almene tilstand ændrede sig dog ikke, men nye blodprøver viste normalt infektionstal og lavere antal hvide blodlegmer.
Dog stadig en let anæmi tal ved første blodprøve 27,7 nu 27. Tegn på at der ikke dannes nok nye blodlegmer, hvilket blev tolket på fortsat infektion et eller andet sted, hvis ikke det var mere ondartet.
Vi går efter det som ikke er så slemt (cancer) og da hun fortsat hoster en del og det lyder som om der står noget i svælg og hals, sættes hun nu på Doxybactin i 14 dage før ny blodprøve,
Her går det så galt. Hun har fået Doxybactin i 3 dage - aktid sammen med med og ekstra vædske. Alle tre gange har hun kastet op ca. 30 min. efter indtag af pillen, og jeg tror derfor ikke den er fuld ud optaget. Der er for mig en tydelig sammenhæng mellem pille og opkastning, og da hendes svælg i forvejen virker irriteret frygter jeg yderligere skade som følge af medicinen.
Har andre oplevet opkastning efter Doxybactin (tidligere brugte man Ronaxan) og hvad kan man evt. give hende i stedet for.
Lidt langt indlæg, men jeg ved at der herinde er folk som godt kan lide at tænke over lidt krøllede problemer, så byd gerne ind