Overvægtig kat er ALTID sulten - hjælp!

[QUOTE=Lykke;1237637]Jeg er enig med forslagene om fri fodring med råt og vådt :slight_smile:

Man skal så huske, at det tager tid at tabe sig på en fornuftig måde - både for dyr og mennesker!
Jeg har en overvægtig gut herhjemme, som gerne måtte tabe sig i hvert fald 500g. På det første halve år på ren vådt har han tabt 200g. Det går langsomt ja, men det går nedad :)[/QUOTE]

Enig :slight_smile:
Jeg har en genbo som har en kat som var så tyk at han skrævede når han gik - Det var simpelthen synd.
Den kat havde aldrig fået andet end tørkost, og de sidste par år, tørkost til overvægtige katte, og alligevel steg vægten. Jeg fik dem overtalt til at kvitte tørfoderet og begynde at fodre med vådt og råt. Råt var ikke nogen succes, men i løbet af få dage fandt han ud af, at vådmad godt kunne bruges. Nu her et års tid senere, har han tabt sig 1,6 kilo, og han er ved at være fin…Jeg vil skyde på at han stadig godt kan tåle at tabe et par kilo, men det skal nok komme. Ikke alene har han tabt sig, han er osse blevet en hel anderledes glad kat, som nu har tid til både leg og søvn, og ikke bare er fokuseret på mad