Det er en dejlig tid i haven Hver dag opdager jeg noget nyt, som er sprunget ud - eller er ved at tage farve
Først drivhuset. Der er 4 forskellige agurker, men det er disse to som er mest produktive:
Babyagurk - jeg har haft een med i madpakken hver dag hele ugen:
Denne her (Marketmore) skulle være god til tzatziki - det må snart prøves.
Nogle af tomaterne:
Indigo Rose er begyndt at tage farve
Almindelige blommetomat
Jordbærtomat
Fuzzy-Wuzzy - en busktomat
og en orange miniblomme:
Vinen er jeg meget spændt på
Ude i haven er mine solsikker begyndt at blomstre
Jeg har 9 forskellige slags, men det er ikke dem alle, der blomstrer endnu.
I gårdhaven er der snerler:
De hjemmesåede petunia. De er blevet så flotte og har større blomster end dem man køber, så det er bestemt ikke sidste gang, jeg prøver det
Hindbær:
Valmuerne kunne jeg ikke nænne at luge væk
Den gamle clematis, som jeg flyttede med hertil i januar blomstrer
16 Synes om
Der er da gang i det hele Er du nødt til at vande meget?
Det ser spændende ud med druerne. Sikke mange! De må have stået der et stykke tid før din tid. Lad os håbe, de får noget sol og bliver søde
1 Synes om
Jeg bruger nok en del vand, men det er mest til krukkerne og de ting, der er forholdsvis nyplantede. I drivhuset har jeg kapilærkasser, men agurkerne tager en del vand synes jeg. En af dem er gået helt i stå, fordi jeg ikke lige var opmærksom på, hvor meget vand de har brug for - det er jo nyt for mig med drivhusplanter. Jeg håber den begynder at sætte blomster igen, for det er den alm. store agurk. Solsikker og clematis vander jeg ikke ret meget. De klarer sig ret godt på egen hånd
Vinstokken er meget gammel. Der er tre faktisk - i hvert sit hjørne -, men de er ikke blevet beskåret, som de vist skal i løbet af vinteren. Jeg har forsøgt at gøre lidt ved det siden hen (efter råd fra en nabo, der er gartner). De skulle efter sigende være ret gode, men nu må vi se om de også bliver det i år. Du kan jo komme og prøvesmage, når de er klar
Jaaaaaah! DET vil jeg gerne
1 Synes om
Min bi-blanding er begyndt at blomstre Den er jeg ret godt tilfreds med
Den er sået i hjørnet her med lidt af hvert
Løvemund er også begyndt at blomstre
Jeg fik aldrig priklet dem allesammen, så resten er sat i små klumper rundt omkring. Jeg kunne simpelthen ikke skille rødderne ad, men de ser ud til at klare sig.
Lige et par nærbilleder af sjove solsikker fra i dag:
10 Synes om
Hvor er det fint det hele Jeg vidste ikke, der var mere end en slags solsikke. Spændende.
Ork jo - høje og lave, store og små, et hoved på hver stilk til mange hoveder på hver stilk og i farver, der rangerer fra rød over lyserød til orange, gul og næsten hvid.
Jeg fik øje på denne her i kanten af køkkenhaven lidt tidligere i dag.
Jeg har forspiret nogle og sået andre direkte, så de er blevet meget forskellige i størrelse. Og jeg mangler stadig at se blomster på en, der skulle blive orange, en der skulle blive næsten hvid og en uden “det der i midten” (aner ikke hvad det hedder).
De største lige nu, var de første jeg satte ud (5 forskellige slags - een af hver)
4 Synes om
Jeg har prøvet at så den to år men aldrig rigtig haft held med den; håber du har det, de ser så flotte ud på billeder!